قیمت جدید نان بعد از حذف سهمیه آرد


قیمت جدید نان بعد از حذف سهمیه آرد

یارانه آرد از روز گذشته حذف شده است و این موضوع قیمت نان فانتزی را افزایش داده. در این میان، رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران بر ضرورت اصلاح در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد تاکید کرده است. نوشته قیمت جدید نان بعد از حذف سهمیه آرد...

به گزارش تجارت‌نیوز، سهمیه آرد از روز گذشته، ۱۲ اردیبهشت حذف شده است. این موضوع چه تاثیری بر قیمت نان فانتزی داشته؟

آنگونه که صدا و سیما گزارش داده، آرد کیسه‌ای از ۷۰ هزار، به۶۷۰ هزار تومان رسیده است. در جدول زیر تغییرات قیمتی انواع نان‌های فانتزی رو می‌بینید.

قیمت جدید نان بعد از حذف سهمیه آرد

ضرورت اصلاح در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد

در این میان، رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران گفت: در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد و نان نیاز به جراحی داریم. چرا که سال‌هاست یارانه این اقلام به دست مردم و مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد. حتی پرداخت این یارانه باعث شکل گیری فساد و رانت هم شده است.

حسین یزدجردی، در گفتگو با برنامه بازارگاه رادیو اقتصاد، افزود: وقتی گندم دو هزار و ۷۰۰ تومان به صنف و صنعت می‌دادیم و امسال گندم را برای آن‌ها ۱۲ هزار تومان تعیین کردیم، طبیعی است که قیمت محصولات این صنف هم به تبع آن افزایش یابد.

او گفت: امروز حدود ۴۰۰ کارخانه تولید آرد داریم. آنها با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند. این مقدار متناسب با میزان مصرف آرد در کشور است. این میزان تولید، هم برای صنایع آردبر و هم بر‌ای نانوایی‌ها کافی است و مشکلی هم در توزیع آرد نداریم.

رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران در پایان آمادگی و همکاری این کانون برای اجرای این جراحی در تنظیم قیمت آرد را اعلام کرد (صدا و سیما).

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر