سخنان نماینده مجلس درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان و معیشت فرهنگیان


سخنان نماینده مجلس درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان و معیشت فرهنگیان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس اجرای رتبه بندی معلمان را حق مسلم آنها دانست و گفت: با تصویب مجلس و همراهی دولت امیدواریم در هفته های آینده نظام رتبه بندی اجرایی شده تا بخشی از دغدغه معیشتی معلمان رفع شود.

سخنان نماینده مجلس درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان و معیشت فرهنگیان

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی اظهار داشت: امری لازم و ضروری است تا به مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت اهمیت قائل شد چرا که باید از ظرفیت پیشکسوتان و متخصصان در حل مشکلات جامعه فرهنگیان استفاده کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که معلمان ما آرامش روحی – روانی و آسایش مادی نداشته باشند تدریس و خدمات دهی آنها متزلزل است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اجرای رتبه بندی معلمان را حق مسلم آنها دانست و بیان کرد: با تصویب مجلس و همراهی دولت امیدواریم در هفته های آینده نظام رتبه بندی اجرایی شده تا بخشی از دغدغه معیشتی معلمان رفع شود.

وی ضرورت احداث مدرسه حیات طیبه را در محلات سیزده گانه یادآور شد و تصریح کرد: در هفته معلم باید شخصیت ممتاز و علمی و معنوی آیت الله مطهری برای نسل امروز و آینده تبیین و تشریح شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی سند تحول آموزش و پرورش را سند بالادستی با هدف رفع مشکلات و گره های نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و گفت: علما، شهدا و فرهیختگان ما در بالاترین سطح سند تحول بنیادین مورد توجه و ملاک عرصه تعلیم و تربیت است.

موسوی با انتقاد از عدم استقرار ادارات دولتی در محلات سیزده گانه اردبیل تصریح کرد: فرماندار اردبیل باید هر چه سریعتر نمایندگی ادارات به ویژه دستگاه های خدمات رسان را در محلات سیزده گانه مستقر کند تا ساکنان این محلات مجبور به تردد به داخل شهر نشوند.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس اظهار کرد: اگر در 43 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه موضوع مهم در کشور در اولویت قرار می‌گرفت، امروز وضعیت بهتری داشتیم و دغدغه‌ها در بخش‌های مختلف رفع می‌شد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی کلان در بلند مدت و میان مدت در حل مشکلات حوزه امنیتی، بهداشتی و آموزشی تصریح کرد: در حوزه امنیتی پیشرفت‌ها در حد متعالی بوده و در سایه تلاش نیروهای مسلح و درایت آنها، کشور ما در عرصه نظامی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی را شاهد است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه بهداشت و درمان هر چند اقدامات خوبی آغاز شده اما همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم و بهتر است در بخش پیشگیری کاستی‌ها برطرف شود.

بدری حوزه آموزش و تعلیم و تربیت را عرصه بسیار مهم و حساس خواند و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های آموزشی در کشور نیازمحور و به شکل مستمر در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم اصلاح کاستی‌ها را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین از سال 92 باید اجرایی می‌شد که در این سال‌ها فقط صحبت آن مطرح شده در حالی که هیچ‌گونه اقدامی برای حل مشکلات معلمان و تأمین منابع و بودجه در رتبه‌بندی انجام نشده بود.

بدری اضافه کرد: نباید نظام تعلیم و تربیت در کشور نظام مصرفی تلقی شود بلکه نگاه سرمایه‌گذاری در این حوزه ضرورت انکارناپذیر است و مهمتر از مراکز دانشگاهی، باید در اولویت مدارس و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: همواره دولت‌ها مانع اصلی در اجرای نظام رتبه‌بندی بودند و سازمان برنامه و بودجه در تأمین منابع آن کارشکنی کرده است.

بدری با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور پیش روست، ادامه داد: ما انتظار داریم جامعه فرهنگیان اصلی‌ترین مطالبات خود را مطرح کرده تا در قالب برنامه هفتم توسعه بتوانیم شرایط مناسبی را برای نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم تا معلمان در جایگاه حساس تربیت نسل آینده بتوانند مؤثر واقع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نباید بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی معلمان ما دغدغه معیشتی داشته باشند بلکه بهتر است متناسب با شرایط جامعه در کنار حل این دغدغه‌ها، با آموزش مستمر و برگزاری دوره‌های تخصصی معلمان را به سمت یک کار تحول‌آفرین در عرصه تدریس سوق دهیم.

بدری تصریح کرد: ایام کرونا ضربه‌ای مهلک بر پیکره آموزش و نظام تعلیم و تربیت زده که معلمان با غیرت و متعصب ما باید عقب‌ماندگی‌ها را در این حوزه جبران کنند.

وی ضرورت بهسازی و نوسازی مدارس را به عنوان دغدغه جدی یادآور شد و گفت: 300 میلیارد تومان منابع برای بهسازی و مناسب‌سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده که قطعاً در همه مناطق اردبیل طرح‌های مصوب اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی کمبود زمین را معضلی جدی در ساخت مدرسه محلات 13 گانه اعلام کرد و افزود: باید با توافق ساکنان این مناطق زمین مورد نیاز تأمین و ساخت مدرسه آغاز شود./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر