رشد 83 درصدی برنامه‌های اجرایی سازمان فنی و حرفه‌ای


رشد 83 درصدی برنامه‌های اجرایی سازمان فنی و حرفه‌ای

کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارت و تدوین استاندارد‌های شایستگی مبتنی بر حرفه و نیاز واقعی بازار کار از مهمترین اقدامات و برنامه‌های اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هشت ماه گذشته به شمار می‌رود.

رشد 83 درصدی برنامه‌های اجرایی سازمان فنی و حرفه‌ایبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامحسین حسینی با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هشت ماه گذشته از رشد ۸۳ درصدی تعداد برنامه‌های اجرایی این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تدوین استانداردها، به منظور تقاضا محور کردن آموزش‌ها با مشارکت شرکای دولتی و غیردولتی به خصوص صنوف و صنایع، به سمت تدوین استاندارد‌های شایستگی مبتنی بر سند حرفه و نیاز واقعی بازار کار تغییر پیدا کرد.
وی ادامه داد: بعد از گذشت چهار دهه آموزش‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ با رویکرد جدید مبتنی بر استاندارد‌های شایستگی و انعطاف پذیری و جذابیت آموزشی ارائه می‌شود.
حسینی نیا افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته، تسهیل صدور مجوز‌ها در حوزه تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد بود که از ۸ ماه به ۳ روز کاهش یافت. مراکز آموزش جوار کارگاهی هم با رشد ۳۰۰ درصدی از ۵۰۰ مرکز به ۱۵۰۰ مرکز افزایش پیدا کرد که موجب ارتقای توان فنی و اشتغال پذیری در حوزه صنعت خواهد بود.
معاون وزیر کار یکی دیگر از اقدامات این سازمان را کاهش فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان و سرعت بخشیدن به ورود نیرو‌های ماهر به بازار کار، فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز به ۷ روز کاهش پیدا کرد و محدودیت برگزاری آزمون‌های ادواری برداشته شد که مجموعه این اقدامات باعث شده مشارکت در آزمون‌ها و صدور گواهینامه مهارت از ۶۴۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۹ به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد در پایان سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.
به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در راستای ارتقای کیفیت سنجش و اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارت، از ابتدای امسال و برای نخستین بار، الگوی نوین ارزشیابی مبتنی بر استاندارد‌های ارزشیابی مستقر شده است.
حسینی نیا از برگزاری مسابقات ملی و بین المللی مهارت با مشارکت بخش خصوصی به عنوان یکی دیگر از اقدامات سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای نام برد و گفت: به منظور گسترش و ترویج آموزش‌های مهارتی، تعداد رشته‌ها را از ۱۰ رشته به ۳۳ رشته در سال ۱۴۰۰ و ۴۵ رشته در سال ۱۴۰۱ افزایش دادیم.
معاون وزیر کار در پایان ایجاد و توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار را از جمله برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد که با همکاری و پیگیری ادارت کل استانی و مجموعه اصناف کشور در دست انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس