برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی صد از سوی رادیو قرآن


برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی صد از سوی رادیو قرآن

همزمان با برگزاری اختتامیه مرحله نخست جشنواره قرآنی صد که با هدف گسترش فرهنگ ساده خوانی قرآن آغاز برگزار شده بود، فصل دوم این جشنواره قرآنی نیز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ فصل اول جشنواره قرآنی صد که با محوریت قرآن خوانی ساده و آسان و با هدف گسترش فرهنگ ساده خوانی در جهت افزایش هرچه بیشتر انس با قرآن کریم آغاز به کار کرده بود روز ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با عید سعید فطر به کار خود پایان خواهد داد .


این جشنواره قرآنی از شنبه تا پنج شنبه هر هفته در قالب برنامه رادیویی از ساعت ۱۵:۳۰ در دو بخش کودک و خردسال (به مدت ۳۰ دقیقه) و بخش بزرگسال (به مدت ۹۰ دقیقه) به روی آنتن رفته است. بخش خردسال جشنواره ۱۰۰ با عنوان «صد دانه یاقوت» و به صورت تولیدی با محوریت آموزش صحیح خوانی و حفظ قرآن کریم و با موضوع آموزش آداب تلاوت و همچنین پرداختن به موضوعات اخلاقی تربیتی و رفتاری تقدیم مخاطبان شد. محوریت بخش کودک و خردسال آموزش سوره‌های قصار قرآن کریم می‌باشد که در این بخش هر هفته به یک موضوع خاص و یک سوره مشخص پرداخته شد و هر روز یکی از آیات این سوره، موضوع مورد بحث برنامه بود.


برنامه "صد دانه یاقوت" در قالب جنگی نمایشی به تهیه کنندگی فاطمه گنجی، اجرای الهام دارابی و کارشناسی محمد امین مهدوی و با هنرمندی صدا پیشه گان، آسیه گرجی و سارا عرب پوریان همراه با قصه گویی مریم نشیبا و به نویسندگی الهام زیدی یام (نویسنده بخش نمایش) و مژگان عظیم پور (نویسنده بخش قصه) و جلال زارعی هماهنگی برنامه به روی آنتن رفته است.


برنامه جشنواره قرآنی ۱۰۰نیز در بخش بزرگسالان به تهیه کنندگی حسن رحمانی، اجرای غلامرضا احمدی و کارشناسی استاد بهروز یاری گل با بخش‌های مختلفِ ارزیابی آثار ارسالی توسط کارشناس برنامه، گزارش میدانی و گفت و گو با مخاطبان و دریافت نظرات ایشان، گفت و گو با اساتید و قاریان قرآن، گفت و گو با شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور چهره‌های شناخته شده هنری، فرهنگی و ورزشی در برنامه‌ها در خدمت مخاطبان بوده است.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی