گستراندن سفره علوی توسط خادمیاران رضوی /ارائه مشاوره حقوقی رایگان توسط خادمیاران رضوی


گستراندن سفره علوی توسط خادمیاران رضوی /ارائه مشاوره حقوقی رایگان توسط خادمیاران رضوی

خادمیاران رضوی منطقه 9 تهران اقدام به طبخ و توزیع 240 پرس غذا کردند.همچنین در منطقه 17 نیز خادمیاران رضوی اقدام به ارایه مشاوره حقوقی به مردم نموده اند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،همزمان با ماه رمضان، خادمیاران رضوی منطقه ۹ تهران تعداد ۲۴۰ پرس غذای گرم بین خانواده های روزه دار کم برخوردار توزیع کردند.

این غذاها که مزین به نشان حرم رضوی بود، دل های عاشقان امام هشتم را امام رضایی کرد.این اقدام در خیابان های سی متری جی و شهید دستغیب صورت گرفت.

در این فعالیت ۸۷ میلیون ریال هزینه شد، و هر هفته از سوی خادمیاران ضیافت افطار

از کوره های شمس آباد تا بوستان‌های شهدای گمنام

«جواد قربانی»، مسوول کانون های خدمت رضوی منطقه 18 تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه 18 و قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران و گروه جهادی شهید مدافع حرم محمد حسین معز غلامی و دیگر گروه‌های جهادی جنوب و غرب تهران از ابتدای ماه مبارک رمضان در حرکتی منسجم هر شب بین 200 تا 650 پرس غذای گرم همراه با برپایی سفره افطارساده در محله‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی گفت: خادمیاران حضرت رضا(ع) در این شب‌ها میزبان روزه‌داران در مناطق کم‌برخوردار منطقه 18 بوده و این اقدام خیر با پشتیبانی خیرین و خادمیاران رضوی انجام می‌شود.

مسوول کانون‌های خدمت رضوی منطقه 18 تهران با اشاره به ذکر دعا و مناجات خوانی هنگام افطار و استقبال پرشور مردم از این مراسم خاص افزود: حضور تعدادی از مسوولان کشوری از جمله حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در کنار مردم این مناطق محروم برکاتی همراه داشت و طی بازدید از منازل این منطقه در خصوص تامین ودیعه و اجاره مسکن تعدادی از خانواده‌ها و تهیه وسایل کمک آموزشی دانش آموزان اقداماتی انجام شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی و تامین دارو افراد نیازمند توسط خادمیاران رضوی و جهادگران افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون تعداد 6 هزار و 500 سبدکالا با کمک کانون‌های خدمت رضوی و قرارگاه محرومیت‌زدایی تهیه و به خانواده‌های واجد شرایط توزیع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

قربانی با بیان اینکه این منطقه به نام حضرت زهرا(س) مزین شده، ادامه داد: این خدمات در مناطقی مانند کوره‌های آجرپزی و خیابان بنی‌هاشم شمس آباد و مساجد و حسینه‌های محله‌های کم برخوردار و حتی در روستاهای کبیرآباد و مرجان آباد نزدیک به تهران ارائه شده و طی بازدید از شرایط زندگی این مناطق بازسازی منازل در دستور کار قرار گرفته است.

وی از برپایی سفره‌های افطار ساده جهت بهره‌مندی عموم مردم در بوستان‌هایی که شهدای گمنام آرمیده اند خبرداد و گفت: تاکنون حدود 10 هزار و 400 پرس غذا طبخ و میان اقشار مختلف توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک به 12 هزار پرس برسد.

مسوول کانون‌های خدمت رضوی منطقه 18 تهران با اشاره به انجام کارهای فرهنگی مانند اهدا هدایا به روزه اولی در کنار افطار شب‌های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این اقدامات خیرخواهانه و ضیافت الهی 130 نفر از خادمیاران رضوی منطقه 18 با شیفت‌بندی و برنامه‌ریزی به عمل آمده به نیابت از امام رئوف مشارکت می‌کنند.

ارائه مشاوره حقوقی رایگان توسط خادمیاران رضوی منطقه ۱۷

خادمیاران منطقه ۱۷ در بوستان زمزم به صورت هفتگی، مشاوره حقوقی برای مردم انجام می‌دهند.مراجعین عمدتا از مردم بی بضاعت بوده که به خاطر مشکلات متعدد در زندگی روزمره با عنایت امام رضا (ع) و تلاش خادمیاران رضوی منطقه ۱۷ گوشه‌ای از مشکلات آنها مرتفع شد.

این اقدام که با استقبال مردم متقاضی همراه شد و به صورت هفتگی استمرار دارد و هرگونه خدمات مشاوره ای و حقوقی توسط خادمیاران و یاوران رضوی مسلط به امور حقوقی ارائه می شود.

برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرقدس تجلیل شد

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرقدس با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی، برگزیدگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی با همکاری قرارگاه فرهنگی، کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی و جمعی از نهادهای فرهنگی در کتابخانه مرکزی شهرقدس برگزار شد.

این جشنواره از 22 خرداد 1400 همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به کار کرد و تا پایان آذرماه با معرفی 6 عنوان کتاب در رده‌های سنی مختلف ادامه داشت.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس با بیان اینکه بهترین راه فرهنگ‌سازی و ترویج آموزه‌ها در جامعه مسئله کتابخوانی است، بیان داشت: کتابخوانی رضوی موجب برکت در این زمینه‌ است و باید در این فرهنگ‌سازی به تقویت نماز تاکید شود و مدارس مروج این امر باشند.

وی گفت: نویسندگان در قلم زدن‌های زندگی اهل بیت به موضوعاتی بپردازند که کرامات، نگاه حکمرانی دینی، محرومیت‌زدایی و مدیریت خانواده نیز توجه کنند تا مردم با برداشت آموزه‌ها از سیره زندگی این بزرگواران نیز بهره‌مند شود.

سیده فهیمه اطهری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و مسوول کانون‌ خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی شهرستان قدس در ادامه مراسم اظهار داشت: 1 هزار و 852 نفر در این جشنواره شرکت کردند و یکی از ویژگی‌های دوره یازدهم افزایش قالب‌های مشارکت مردم در جشنواره بود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر موارد چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک، بخش‌هایی مانند شعرسرایی و قصه‌گویی از منابع جشنواره، بخش ویژه ناشران و مروجان رضوی، پویش برای امام زمانم و معرفی منابع آزاد مرتبط نیز اضافه شد وبا استفاده از فضای مجازی علاقه‌مندان با استقبال قابل توجهی شرکت کردند و در پایان جشنواره از برگزیدگان آیین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

همراهی خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران در تشییع پیکر مطهّر شهدای گمنام

همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمومنین حضرت علی (ع) ، با حضور کثیر مردم قدردان و تعدادی از خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران، مراسم با شکوه تشییع پیکر مطهّر دو شهید گمنام دفاع مقدس از مسجد محمّدیه واقع در خیابان شهید کلاهدوز تا مسجد بقیة الله عج واقع در ابتدای خیابان پاسداران برگزار گردید.

در ادامه این مراسم باشکوه که با حضور تعدادی از خادمیاران رضوی منطقه ۳ و حال و هوای معنوی و امام رضایی ع همراه بود، با کمال عزت و احترام در مقابل مسجد بقیة الله(عج) نماز بر پیکر شهداء اقامه و در پایان مراسم، تدفین پیکر شهدا انجام شد.

توزیع ۵۰۰​ بسته معیشتی از عید نوروز تا عید فطر

وحید ابراهیم یزدی مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران اظهار داشت: امسال با توجه به نزدیکی دو بهار طبیعت و قرآن ، خادمیاران با همراهی خیرین منطقه تلاش کردند تا به لطف امام رئوف نقشی در سفره‌های گسترده شده خانه نیازمندان داشته باشند.

مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران افزود: دراین طرح عیدانه که از عید نوروز آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، تعداد ۵۰۰ بسته سبد کالا بین نیازمندان منطقه و روستاهای اطراف توزیع شده است و تا عید فطر نیز این اقدام خیرخواهانه ادامه خواهد داشت.

وی ارزش هر بسته معیشتی را حدود ۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بسته ها شامل اقلام اساسی مثل برنج،مرغ، روغن، ماکارونی، رب، سویا، حبوبات و دیگر اقلام مورد نیاز سبد خانوار بود.

یزدی با تاکید بر اینکه تمام این فعالیتها با کمک خادمیاران و خیرین انجام شده ، گفت: از خیرین جهت مشارکت در برنامه‌های اجرایی کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۵ از جمله فعالیت‌های عمومی ، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع) ، برپایی سفره افطاری ساده ، آزادی زندانیان و تهیه بسته‌های معیشتی دعوت می شود از طریق واریز به شماره حساب ۵۸۵۳۳۷۷۰۹۳ به نام درآمد و هزینه آستان قدس رضوی تهران با شناسه ویژه منطقه ۵(عام): ۳۲۰۰۱۱۱۱۴ همراه کانون‌های خدمت رضوی باشند.

اطعام رضوی برای نیازمندان ری در ماه ضیافت الهی

اطعام کریمانه نیازمندان در شب شهادت حضرت علی (ع) به همت خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان ری انجام شد.

خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان ری به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اقدام به اطعام نیازمندان و توزیع ۳۲۰ بسته افطاری میان عزادارن کردند.

خادمیاران رضوی این شهرستان تعداد ۲۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۴۰ میلیون ریال، در بقعه مبارک امامزادگان ابراهیم و اسماعیل دولت آباد شهرری توزیع کردند.

همچنین به همت کانون کتاب و کتابخانی خدمت رضوی شهرری تعداد ۱۲۰ بسته افطاری به ارزش ۷۵۰ هزار تومان در مسجد حجتیه شهرری توزیع شد.

خدمت رسانی در شب های قدر رباط کریم با حضور خادمیاران رضوی

همزمان با فرارسیدن شهادت حضرت علی (ع) خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان رباط کریم در کنار برپایی مراسم عزاداری به نیازمندان خدمت کردند.

به همت خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهرستان رباط کریم مراسم عزاداری مصادف با شب های قدر در معیت پرچم متبرک رضوی و پرچم مطهر علمدار باوفای کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

این مراسم در حرم شهدای گمنام واقع در بوستان معلم برپا شد که عزاداران میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده از دوران دفاع مقدس در عملیات کربلا ۵ شلمچه بودند.

به برکت حضور این شهدای عالی مقام حالی معنوی و وصف ناشدنی در فضای مراسم حاکم شد. سخنرانی مذهبی، مناجات خوانی و روضه و ذکر مناقب اهل بیت ع با نفس گرم ذاکرین ال الله و خادمیاران رضوی انجام شد.

گفتنی است در این ایام تعداد ۶۰۰ پرس غذای متبرک به نمک رضوی نظیر قیمه، شله زرد و حلیم با مشارکت واحد خواهران حوزه علمیه امام خمینی (ره) و خیرین طبخ و در بین نیازمندان محله فرهنگیان رباط کریم توزیع شد.

میزبانی از روزداران در برج میلاد همزمان با چهارشنبه امام رضایی

همزمان با آخرین چهارشنبه امام رضایی ماه مبارک رمضان، خادمیاران رضوی منطقه 14 تهران در برج میلاد از مراجعه کنندگان و روزه داران پذیرایی کردند.

همزمان با آخرین چهارشنبه امام رضایی ماه مهمانی خدا، خادمیاران دارالمونین تهران در معیت پرچم متبرک رضوی، ساعتی قبل از افطار در چایخانه امام رضا(ع) در برج میلاد حاضر شدند تا تدارکات لازم را برای میزبانی از میهمانان امام رضا(ع) را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند.

خادمیاران از ساعت 18 با برپایی میزهای خدمت رضوی شامل مشاوره حقوقی، مشاوره های مددکاری نظیر مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، بالینی و تحصیلی، قرآنی، اشتغال و کارآفرینی، هنر و محصولات فرهنگی، تبلیغی و پاسخ به سوالات شرعی، درمان و سلامت به بازدیدکنندگان ارائه خدمت کردند.

علاوه بر این ها در غرفه مهدالرضا، خادمیاران میزبان کودکان بودند و با اجرای مسابقات متنوع میزبانی کودکان بودند هدایایی نظیر کتاب، بادکنک و شکلات را تقدیم کودکان حاضر در مراسم کردند.

همچنین همزمان با نوای ملکوتی اذان مغرب پذیرایی از روزه داران و بازدیدکنندگان با توزیع بسته های افطاری ساده، چایی و انواع دمنوش شامل به لیمو، آویشن، نعنا و دارچین آغاز شد.

برپایی نماز جماعت به امامت حجت الاسلام حیدری و اجرای سرود های امام رضایی توسط گروه همخوانی احرار و نوجوانان رضوی گروه فرزندان حاج قاسم، عرض ارادات خدمت امام رئوف از راه دور و پخش نواهای امام رضایی از دیگر برنامه های فرهنگی اجرا شده در این روز بود.

در این برنامه 60 خادمیار و یاوررضوی منطقه 14 از ساعت 18 تا 23 در چایخانه امام رئوف(ع) و میزهای خدمت در برج میلاد خدمت رسانی کردند.

ارائه کمک‌های مومنانه خادمیاران رضوی در مناطق کم‌برخوردار شهرقدس

خادمیاران رضوی شهرقدس در چهارشنبه امام رضایی تعداد ۳۰ بسته سبدکالا به همراه گوشت قربانی و ۱۵۰ پرس غذای گرم در مناطق کم برخوردار توزیع کردند.

به نیابت از امام رضا(ع) و سلامتی امام زمان(عج) به همت کانون خدمت رضوی عمومی و خیرین شهرستان قدس، مرحله دوم بسته‌های حمایتی در ماه مبارک رمضان شامل ۳۰ بسته روغن، ماکارونی، سویا، مایع ظرفشویی و دستمال کاغذی انجام شد.

این سبدهای کالا همراه با بسته‌های ۸۰۰ گرمی گوشت قربانی در روز چهارشنبه امام رضایی تا قبل افطار به نیازمندان و مستحقین مناطق مختلف کم برخوردار توزیع شد.

طی این ایام پربرکت محله‌های کم برخوردار و افراد واجد شرایط محمد آباد، شهرک عزیزی، خیابان های کاج، قدس، نسترن، امام زاده، ۳۰ متری بالا و پایین و ۲۰ متری ولیعصر (عج) بهره‌مند از رزق رضوی شدند.

.

علاوه بر این، با همکاری خیریه محسنین و کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۵۰ پرس غذای گرم به ۴۸ خانواده تخت پوشش پیش از ساعات افطار توزیع شد.

هزینه انجام گرفته بسته‌های حمایتی و ۳۰ بسته گوشت گرم جمعا به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و برار تهیه غذای گرم ۳ میلیون تومان شد.

کمک‌های مومنانه خادمیاران رضوی شهرستان رباط کریم به نیازمندان

خادمیاران رضوی شهرستان رباط کریم در چهارشنبه امام رضایی به کمک و یاری خانواده های بی بضاعت برخاستند.

به نیابت از امام رضا(ع) و به همت کانون خدمت رضوی مشاوره و مددکاری و با همیاری موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا (ع) و خیرین شهرستان رباط کریم، برای نو عروسی از خانواده ایتام ۱۰ قلم از جهیزیه را تهیه و تکمیل کردند. این اقلام شامل، توستر، چای ساز، آبمیوه گیری ۴ کاره، سرویس قابلمه تفلون ۷ پارچه، سرویس غذا خوری ۲۵ پارچه، سرویس کارد و کفگیر و ملاقه، اتو بخار، اجاق گاز ۵ شعله، کتری و قوری بود که به این خانواده تقدیم شد.

با توجه به نزدیک شدن ایام امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی، خادمیاران و یاوران رضوی کانون های تعلیم و تربیت، هنر و محصولات فرهنگی، مشاوره و مددکاری برای دانش آموزان دختر و پسر کم برخوردار شهرستان، کلاس های تقویتی و رفع اشکال برگزار کرده و به دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم مشاوره تحصیلی ارائه دادند.

خادمیاران رضوی کانون بانوان و خانواده با مشارکت سپاه پاسداران و خیرین منطقه در مرحله دوم توزیع بسته های حمایتی در ماه مبارک رمضان، اقدام به تحویل ۵۲ بسته کمک معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، خرما، مرغ، گوشت قرمز، رشته سوپی، پنیر، قند، لپه به خانواده های نیازمند کردند.

شناسایی و اعزام زائرین محروم به شهرهای زیارتی

کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران، اقدام به شناسایی و صحت سنجی اطلاعات زائرین محروم، جهت اعزام به شهرهای زیارتی کرد.

رضا شاهنجرانی؛ مسئول کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۱۴ گفت: زائرین محروم اغلب توسط خادمیاران شناسایی می‌شوند. شرط اعزام زائرین در درجه اول، محرومیت، عدم تشرف به مدت ۱۰ سال یا بیشتر است. سپس پس از معرفی خادمیاران کانون، با ایشان تماس گرفته و به صورت تلفنی و با حفظ کرامت، صحت سنجی می شود.

وی در ادامه گفت: از طریق کانون‌های دیگر، خصوصا کانون عمومی نیز محرومین معرفی شده به مشهد اعزام می شوند. در سفر اخیر نیز یکی از خادمیاران فعال و مجرب کانون عمومی، به عنوان مدیر کاروان اعزام شد.

شاهنجرانی افزود: یک واحد مسکونی مجهز توسط خادمیار کانون زیارت، به صورت رایگان در اختیار کلیه خادمیاران منطقه با اولویت اسکان زائرین اولی قرار گرفته و همچنین جهت افزودن محل اسکان (چه در مشهد و چه در سایر شهرهای زیارتی) در حال تحقیق و بررسی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری یک اعزام به قم و جمکران، یک اعزام به مشهد اردهال و چند اعزام کاروانی در تهران از جمله: امامزاده صالح، حضرت عبدالعظیم، باغ فیض، بهشت زهرا و ... انجام شده است.

شاهنجرانی در پایان گفت: در ایام شهادت حضرت رقیه‌(س)، دهه آخر صفر و همچنین ایام فاطمیه، ایستگاه فرهنگی صلواتی برپا شده و علاوه بر این، خادمیاران کانون زیارت در موکب سلطان خراسان در این ایام، حضور پرشور و حداکثری داشتند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟