بررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P


بررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P به عنوان یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود. در ادامه این خودرو را در بخش‌های طراحی، فنی و سطح امکانات بررسی خواهیم کرد. پژو پارس که نسخه ارتقا پیدا کرده پژو 405 محسوب می‌شود توانسته طی دو دهه قبل به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین... نوشته بررسی پژو پارس سال...

پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P به عنوان یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود. در ادامه این خودرو را در بخش‌های طراحی، فنی و سطح امکانات بررسی خواهیم کرد.

پژو پارس که نسخه ارتقا پیدا کرده پژو 405 محسوب می‌شود توانسته طی دو دهه قبل به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو تبدیل شود. در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو برای افزایش رضایت مشتریان خود نسخه‌های جدیدی از این سدان نظیر مدل سفارشی ELX با موتور XU7P را در نظر گرفت که این خودرو بر خلاف بخش طراحی، از لحاظ فنی به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. در ادامه قصد داریم این خودرو را در بخش‌های طراحی، فنی و سطح امکانات بررسی کنیم.

نقد و بررسی پژو پارس سال سفارشی ELX

بخش طراحی بیرونی

بررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7Pبررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P

پژو پارس سال سفارشی ELX از همان طراحی نسخه‌های قبلی بهره می‌برد، اما طراحان ایران خودرو با تغییرات جزئی سعی کردند این نسخه را با سایر نسخه‌های پژو پارس سال متفاوت کنند. مواردی چون شیشه‌های دودی عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی، چراغ خطر سوم سقفی و چراغ‌های عقب دودی به عنوان تفاوت‌های این نسخه با سایر نسخه‌ها محسوب می‌شود. گفتنی است پژو پارس با وجود ظاهر قدیمی خود همچنان به عنوان یکی از خودروهای محبوب داخلی به‌شمار می‌رود و مشتریان زیادی خواهان خرید آن هستند.

بخش طراحی داخلی

بررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7Pبررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P

پژو پارس سال سفارشی ELX در بخش طراحی داخلی نیز به مدل‌های قبلی شباهت دارد. در واقع این خودرو از همان جلو داشبورد ارتقا یافته معروف به داشبورد سوناتایی بهره می‌برد. طراحان با تریم دو رنگ مشکی-کرم و طرح چوب توانستند نمای داخلی را کمی لوکس‌تر کنند، اما متریال کابین این خودرو در سطح مناسبی قرار ندارد. به طور کلی طراحی داشبورد راضی کننده بود و فرمان نیز به خوبی در دست جای می‌گیرد.

مانیتور و سیستم مالتی مدیای خودرو یکی دیگر از نکات قابل توجه نسبت به مدل‌های دیگر این خودرو محسوب می‌شوند. همچنین از سایر تفاوت‌های این خودرو با دیگر مدل‌های پژو پارس می‌توان به آمپرهای پشت فرمان دیجیتال و دسته راهنمای جدید اشاره کرد.

امکانات

بررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7Pبررسی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P

پژو پارس سال در تمام مدل‌ها از امکاناتی نظیر تریم دو رنگ با تزئینات طرح چوب، روکش صندلی پارچه‌ای، شیشه‌های برقی چهار در، دماسنج، سنسور دنده عقب، کمربند جلو با تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی به همراه ریموت، ایموبلایزر، چراغ مه شکن جلو و عقب، آینه جانبی برقی راهنمادار و تهویه اتوماتیک بهره می‌برد.

مدل‌های LX، LX سفارشی TU5 و مدل‌های ELX سفارشی علاوه بر امکاناتی که اشاره شد از تنظیم برقی پشتی صندلی جلو و آینه‌های جانبی با قابلیت تا شوندگی نیز بهره می‌برند. همچنین مدل‌های ELX سفارشی به سیستم اخطار کاهش باد لاستیک‌ها، دوربین دنده عقب، سیستم مالتی مدیا، شیشه‌های عقب دودی، دسته راهنمای طرح جدید و آمپرهای پشت فرمان دیجیتال مجهز هستند. ضمن این که ELX سفارشی TU5 تنها مدل پارس است که از کروز کنترل نیز بهره می‌برد. به طور کلی بدون در نظر گرفتن کروز کنترل، پارس ELX سفارشی با موتور XU7P به عنوان پرآپشن‌ترین مدل پارس محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

ایران خودرو پیشرانه XU7P یا همان XU7 پلاس را برای پارس ELX سفارشی XU7P، پارس سال XU7P و پارس سفارشی سال XU7P در نظر گرفته است. این پیشرانه در حقیقت مدل ارتقا پیدا کرده پیشرانه XU7 بوده که به واسطه تغییرات اعمال شده اکنون مصرف سوخت و آلایندگی کمتری را به همراه دارد. طبق اعلام ایران خودرو مصرف سوخت این پیشرانه حدود 22 درصد کاهش پیدا کرده که رقم چشمگیری محسوب می‌شود.

این موتور ۱۷۶۱ سی‌سی 8 سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این موتور توسط یک گیربکس 5 سرعت دسته به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. همچنین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل ترکیبی مصرف سوخت 7.06 لیتری را به همراه دارد. پژو پارس سال سفارشی ELX می‌تواند ظرف مدت ۱۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

هنگام رانندگی پژو پارس سال سفارشی ELX تفاوت خاصی با مدل‌های قدیمی مجهز به پیشرانه XU7 دیده نمی‌شود. البته تغییرات اعمال شده روی این پیشرانه باعث شده تا صدای موتور کمتری تولید شود. به طور کلی این پیشرانه بازدهی بهتری را به همراه دارد و به همین دلیل از میان مدل‌های مختلف پژو پارس انتخاب مدل مجهز به موتور XU7P یک انتخاب منطقی‌تر خواهد بود.

امنیت

پژو پارس در تمام نسخه‌ها از امکانات ایمنی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD بهره می‌برد. علاوه بر این، ایران خودرو برای مدل‌های سفارشی نظیر ELX سفارشی XU7P نیز ترمزهای عقب دیسکی در نظر گرفته است. به طور کلی عملکرد ترمزهای این خودرو در سطح مناسبی قرار دارد. پژو پارس طبق معیارهای جهانی یک خودرو ایمن به‌شمار نمی‌رود، اما برخورداری از تجهیزات ایمنی حداقلی باعث شده تا وضعیت آن ارتقا پیدا کند.

ارزش خرید و رقبا

اگر به دنبال یک خودرو نو با فضای داخلی مناسب برای خانواده هستید، در بین خودروهای داخلی پژو پارس ELX سفارشی با موتور XU7P یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. البته همچنان پژو پارس یک خودرو قدیمی بوده و در مدل‌های جدید با آپشن‌های بیشتر سعی دارد مشتریان خود را راضی نگه دارد، اما اگر خرید یک خودرو نو در اولویت شما قرار ندارد، می‌توانید در بازار دست دوم نیز خودروهای با کیفیت‌تری چون تندر 90 را خریداری کنید. از رقبای پژو پارس ELX سفارشی XU7P می‌توان به رنو تندر 90، سمند و پژو 206 صندوق دار اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری