تلاش استقلال برای حفظ فاصله در آخرین بازی عمر پرسپولیس!


تلاش استقلال برای حفظ فاصله در آخرین بازی عمر پرسپولیس!

پرونده هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر امروز در شرایطی با برگزاری شش دیدار بسته می‌شود که استقلال برای حفظ فاصله خود با پرسپولیس برابر سپاهان به میدان می‌رود.

تلاش استقلال برای حفظ فاصله در آخرین بازی عمر پرسپولیس!

به گزارش راهبرد معاصر لیگ برتر فوتبال پس از وقفه 27 روزه، از روز گذشته با انجام دو دیدار از سری رقابت‌های هفته بیست‌و‌پنجم استارت خورد تا تب داغ هفته‌های پایانی لیگ، با التهاب رقابت سرخابی‌های پایتخت تا مشخص شدن تکلیف قهرمان لیگ ادامه داشته باشد. در شش دیدار باقیمانده هفته بیست‌و‌پنجم، امروز (چهارشنبه) استقلال در اصفهان میهمان سپاهان خواهد بود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان می‌رود.

* سپاهان - استقلال

نماینده ناکام ایران در آسیا، برای دفاع از اعتبار خود در فوتبال ایران به مصاف صدرنشین خواهد رفت. سپاهان که شانس بسیار اندکی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، در حالی یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل لیگ را مقابل استقلال برگزار خواهد کرد که نتیجه این دیدار تأثیر فراوانی در مشخص شدن تیم قهرمان دارد. زردپوشان سپاهانی‌ها پس از ناکامی در آسیا، شاید بتوانند با نتیجه خوب در این بازی دل هواداران‌شان را بار دیگر به دست بیاورند و حداقل روی کاغذ شانس خود برای قهرمانی را همچنان زنده نگه دارند.

شاگردان مجیدی نیز که تا به اینجای لیگ بدون شکست و مقتدرانه به کار خود ادامه داده‌اند، در صورت کسب پیروزی در این بازی راه زیادی از مسیر قهرمانی را طی می‌کنند و به طلسم‌شکنی در لیگ نزدیک خواهند شد. این دیدار رویارویی بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ نیز خواهد بود و باید دید افکار هجومی نویدکیا موفق خواهد شد، یا سیستم دفاعی مستحکم استقلال. در این بازی آبی‌پوشان رافائل سیلوا مدافع برزیلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

این مسابقه علاوه بر اهمیتی که برای سپاهان و استقلال دارد، برای پرسپولیسی‌ها نیز بسیار مهم است. سرخ‌های پایتخت امیدوارند زردپوشان سپاهانی استقلال را متوقف کنند تا رقابت قهرمانی تا هفته‌های پایانی ادامه داشته باشد. دیدار رفت دو تیم با پیروزی یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسیده بود.

* هوادار - ذوب‌آهن

نماینده چهارم تهران کاملاً با نتایج ضعیف نیم‌فصل اول فاصله گرفته و شکستی در هشت دیدار گذشته خود متحمل نشده است. هوادار از مشکلات مالی رنج می‌برد و رضا عنایتی هم این موضوع را در نشست خبری پیش از مسابقه مطرح کرد. هوادار با اینکه در رتبه یازدهم جدول جای گرفته، اما از دومین خط دفاع برتر مسابقات بهره می‌برد. بنفش‌پوشان اما از لحاظ هجومی عملکرد موفقی نداشته‌اند و با به ثمر رساندن 13 گل، سومین خط حمله ضعیف لیگ را ثبت کرده‌اند.

ذوب‌آهن نیز شرایطی مشابه هوادار را تجربه می‌کند و شباهتی به تیم ضعیف نیم‌فصل اول ندارد. گاندوها پس از متوقف کردن سپاهان در هفته نوزدهم، چهار هفته متوالی طعم پیروزی را چشیدند و از رده‌های پایانی، خود را به نیمه بالایی جدول رساندند. مهدی تارتار در دو فصل گذشته لیگ برتر توانست نفت مسجدسلیمان و پیکان را تا نیمه نخست جدول بالا بیاورد و امیدوار است با غلبه بر هوادار که یکی از تعقیب‌کنندگان ذوبی‌ها محسوب می‌شود، به این هدف نزدیک شود.

* فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان

نماینده فوتبال ایران پس از صعود به جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر نیز به دنبال اثبات خود است. فولاد در 9 دیدار گذشته خود تنها سه گل دریافت کرده و شش پیروزی به دست آورده است. جواد نکونام که در 15 سال گذشته روابط پر فراز و نشیبی با امیر قلعه‌نویی داشته، در سه ملاقات قبلی خود با این مربی به دو پیروزی رسیده و امیدوار است در ادامه روند صعودی فولاد در لیگ برتر، بردی دیگر را رقم بزند.

گل‌گهر اما در چهار بازی اخیر خود از کسب برتری بازمانده است و حالا سه امتیاز با فولادِ رده چهارمی فاصله دارد. آبی‌های سیرجان که تاکنون موفق به شکست فولاد نشده‌اند، هفته گذشته به سختی توانستند از شهر خودروی قعرنشین امتیاز بگیرند و برای حضور در جمع چهار تیم برتر، چاره‌ای جز غلبه بر تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ندارند.

* آلومینیوم اراک -نساجی مازندران

تکرار فینال جام حذفی این بار در اراک. دو تیم آلومینیوم و نساجی که هفته گذشته در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند،‌ این بار در لیگ برتر و در دیداری تقریباً تشریفاتی رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. اراکی‌ها پس از ناکامی در جام حذفی، امیدوارند در لیگ انتقام شکست بزرگ در فینال حذفی را بگیرند؛ انتقامی که البته دیگر برای اراکی‌ها جامی در پی نخواهد داشت.

نساجی نیز با روحیه بالا پا به این دیدار خواهد گذاشت. دیدار دو تیم در فینال جام حذفی با حاشیه‌ها و درگیری‌های کادرفنی دو تیم همراه بود که این موضوع بر حساسیت‌های بازی خواهد افزود. نساجی با 27 امتیاز در جایگاه دوازدهم و آلومینیوم با 30 امتیاز در جایگاه سی‌ام جدول قرار دارند.

* پرسپولیس - پیکان

پرسپولیس برای زنده نگه داشتن امید هوادارانش به قهرمانی، باید در تمام شش بازی باقیمانده لیگ به پیروزی برسد و چشم به ناکامی استقلال در هفته‌های پیش رو داشته باشد. پرسپولیس در حالی به مصاف پیکان خواهد رفت که وحید امیری، فرشاد فرجی و مهدی ترابی غایب هستند.

مطهری مربی پرسپولیس در نشست خبری خود گفته بود «طوری فکر می‌کنیم که انگار بازی با پیکان آخرین بازی عمرمان است». صحبتی که به وضوح حساسیت دیدار با پیکان را برای سرخپوشان نشان می‌دهد. پرسپولیس در دو دیدار قبلی خود مقابل استقلال و هوادار متوقف شده و پیکان نیز شش هفته است که طعم پیروزی را نچشیده.

پرسپولیسی‌ها که در دیدارهای قبلی خود تغییرات فراوانی در ترکیب‌شان داشتند، با توجه به غیبت چند مهره کلیدی و اشتباهات این تیم در خط دفاع، احتمالاً امروز نیز با تغییرات زیاد روبه‌روی پیکان قرار خواهند گرفت. شاگردان مجتبی حسینی در دیدار قبلی خود با ارائه عملکردی خوب استقلال را متوقف کردند و حالا باید دید این بار می‌توانند دیگر تیم مدعی را متوقف کنند یا خیر.

دیدار تیم‌های شهر خودرو و صنعت نفت نیز که قرار بود روز گذشته در مشهد برگزار شود، به دلیل لغو پرواز تیم آبادانی به تعویق افتاد و امروز برگزار خواهد شد.

نتایج دیدارهای ابتدایی هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

مس رفسنجان 2 - فجر سپاسی شیراز یک
نفت مسجدسلیمان یک - تراکتور تبریز یک

برنامه مسابقات امروز به شرح زیر است:

چهارشنبه 14 اردیبهشت

شهر خودرو مشهد - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30
داور: علی صفایی، کمک‌ها: میلاد قاسمی و مجتبی غریب، داور چهارم: علی بای
ناظر: ابوطالب طاهریان

سپاهان اصفهان - استقلال، ساعت 18:30
داور: موعود بنیادی‌فرد، کمک‌ها: علی میرزابیگی و فرهاد مروجی، داور چهارم: عباس راکی
ناظر: علیرضا یزدانی

هوادار تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 18:30
داور: حسین زیاری، کمک‌ها: یوسف مغروری و سعید زیبا، داور چهارم: ابوالفضل گرجی
ناظر: علیرضا کهوری

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران، ساعت 19
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: یعقوب سخندان و فرهاد فرهادپور، داور چهارم: محمدحسین ترابیان
ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان، ساعت 20:30
داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و هیوا بهمنی، داور چهارم: احمد محمدی
ناظر: ایرج نظری

پرسپولیس - پیکان، ساعت 20:40
داور: رضا عادل، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و حسن انتظاری، داور چهارم: میثم حیدری
ناظر: حسین خانبان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی