بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق


بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش و فرزندان +عکس درگذشت و سوابق بیوگرافی و سوابق حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر متولد سال 1311 در تهران 5 اردیبهشت 1401 درگذشت همراه با همسر و فرزندان حسین ملاقاسمی (ابراهیمیان) همدوره جهان پهلوان تختی تا زندگینامه و زندگی شخصی حسین ملاقاسمی از کشتی تا […] نوشته بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی...

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش و فرزندان +عکس درگذشت و سوابق

بیوگرافی و سوابق حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر متولد سال ۱۳۱۱ در تهران ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ درگذشت همراه با همسر و فرزندان حسین ملاقاسمی (ابراهیمیان) همدوره جهان پهلوان تختی تا زندگینامه و زندگی شخصی حسین ملاقاسمی از کشتی تا بازیگری و سینما و همسرش و فرزندان و خانواده تا علت فوت و درگذشت حسین ملاقاسمی کشتی گیر نایب قهرمان کشتی و بازیگر سینمای قبل از انقلاب را در ادامه از مجله حرف تازه می خوانید.

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق

بیوگرافی حسین ملاقاسمی

حسین ملاقاسمی با نام شناسنامه ای حسین ابراهیمیان متولد ۲۴ اسفند ۱۳۱۱ در تهران، بازیگر، کشتی گیر و سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی، نایب قهرمان کشتی جهان بود که ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در آمستردام هلند در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

او از همدوره‌ای های جهان پهلوان تختی بود و دایی او محمود ملاقاسمی نیز اولین مدال آور تاریخ کشتی ایران در بازیهای المپیک (۱۹۵۲ هلسینکی) است. از همسر و فرزندان ایشان تاکنون خبری منتشر نشده است

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق

فعالیت ها و سوابق

مرحوم ملاقاسمی کشتی گیر ایرانی و عضو تیم ملی کشتی ایران در کشتی آزاد و کشتی فرنگی بود. در مسابقات جهانی کشتی آزاد در سال ۱۹۵۷ در استانبول ترکیه موفق به کسب مدال نقره جهان شد، او سپس به رشته کشتی فرنگی آمد و در رقابت های جهانی سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ در ژاپن و آمریکا برای ایران به میدان رفت اما موفق به کسب مدال نشد. وی همچنین در دو المپیک ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ برای ایران کشتی گرفت.

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق

وی ابتدا در کشتی آزاد کشتی می گرفت و سپس با تغییر رشته به کشتی فرنگی رفت و در رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۱۹۶۱ در وزن ۶۷ کیلوگرم و سال ۱۹۶۲ در ۷۰ کیلوگرم به ترتیب در جایگاه ششم و پنجم قرار گرفت. وی در دو المپیک تابستانی ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ شرکت کرد و در بازی‌های ۱۹۶۰ به مقام ششم رسید. وی از شاگردان حبیب‌الله بلور بود و بازی در سینما را از سال ۱۳۴۵ و با «مرد و نامرد» به کارگردانی «سیاوش شاکری» آغاز کرد.

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق

وی در سال‌های بعد به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مشغول به فعالیت شد و در جریان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۸ مدال طلا توسط علی‌آبادی، تورانیان، یداللهی‌،دلیریان، قنبری، کریمی، مشتاقی و فیلابی و یک نقره نظافت‌دوست، مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. وی همچنین سابقه عضویت در شورای فنی کشتی فرنگی را داشت.

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق

ورود به سینما و بازیگری

ملاقاسمی علاوه بر کشتی از سال ۱۳۴۵ وارد سینما شد و در تعدادی از فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخت که مورد توجه قرار گرفت.

مرحوم ملاقاسمی در کنار ناصر ملک‌مطیعی، محمدعلی فردین و حبیب‌الله بلور، از جمله هنرمندانی بود که از دنیای ورزش وارد دنیای سینما شد.

زنده‌یاد حسین ملاقاسمی در سال ۱۳۴۵ با فیلم “مرد و نامرد” ساخته سیاوش شاکری و با ایفای نقش در کنار رضا بیک‌ایمانوردی، محسن آراسته و کامی کسروی پا به عرصه بازیگری گذاشت و با فیلم “جهنم سفید” ساخته ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۴۷ به شهرت رسید و آخرین بار در سال ۱۳۷۵ در فیلم “سرحد” (زائر غریب) ساخته اکبر صادقی جلوی دوربین ظاهر شد.

بیوگرافی حسین ملاقاسمی بازیگر و کشتی گیر و همسرش +عکس درگذشت و سوابق

سرنوشت، ببر مازندران، اخم نکن سرکار، آقای لر به شهر می‌رود، پایگاه جهنمی، کمینگاه، خط آتش، دام، لاک‌پشت، گاومیش‌ها، از دیگر آثار این بازیگر و ورزشکار فقید است.

او همچنین سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره جهان است

علت درگذشت و علت فوت حسین ملاقاسمی

حسین ملاقاسمی (ابراهیمیان) همدوره و رفیق جهان پهلوان سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و بازیگر سابق سینما که به دلیل بیماری سرطان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آمستردام هلند بستری شده بود، لحظاتی پیش متاسفانه در سن ۹۰ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

فیلم‌ ها و سریال

دام سرحد زائر غریب سرحد (۱۳۷۵) گاومیش‌ها (۱۳۷۵) لاک‌پشت (۱۳۷۵) دام (۱۳۷۴) خط آتش (۱۳۷۳) کمینگاه (۱۳۶۶) پایگاه جهنمی (۱۳۶۳) آقای لر به شهر می‌رود (۱۳۵۶) اخم نکن سرکار (۱۳۵۴) ببر مازندران (۱۳۴۷) جهنم سفید (۱۳۴۷) سرنوشت (۱۳۴۶) مرد و نامرد (۱۳۴۵)

حسین ابراهیمیان، ملای کشتی در آزاد و در فرنگی و در خاک و در سرپا و در فن و در بند بود و ۷۵ سال با کشتی زندگی کرد. با پهلوانان و قهرمانان با تاریخ سازان و اسطوره ها با آینده سازان و ستاره سازها با بالایی ها و پایینی ها زندگی کرد.

حسین ملاقاسمی، در رقابت های جهانی ۱۹۵۷ استانبول نورایر موشکیان روسی قهرمان جام جهانی صوفیه را مغلوب کرد و به مدال نقره جهان رسید. همان که نزدیک به یک دهه سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بود.
روحش شاد و یادش گرامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش