(تصاویر) تخلیه غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال در ماریوپول


(تصاویر) تخلیه غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال در ماریوپول

روند تخلیه غیرنظامیان از کارخانه متالورژی آزوفستال در ماریوپول با همکاری شرکای محلی سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ ادامه دارد.

در حالی که حملات روسیه به اوکراین ادامه دارد، اوکراینی‌های تخلیه شده از ماریوپول به شهر زاپوریژیا منتقل شدند. گفته شده است که در میان کسانی که تخلیه شدند، شهروندانی بودند که حدود ۲ ماه در تاسیسات کارخانه آزوفستال در ماریوپل گیر افتاده بودند.

به گزارش فرارو، سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۱۰۱ غیرنظامی امروز از شهر ماریوپول اوکراین که در آن نیرو‌های روسیه در محاصره هستند، تخلیه شدند.

اوسنات لوبرانی، هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در اوکراین در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که روند تخلیه غیرنظامیان از کارخانه متالورژی آزوفستال در ماریوپول با همکاری شرکای محلی سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ ادامه دارد.

وی گزارش داد که به عنوان بخشی از روند تخلیه که از ۲۹ آوریل آغاز شد، ۱۰۱ غیرنظامی که به مدت ۲ ماه گرفتار شده بودند، امروز با موفقیت تخلیه شدند.

ساویانو آبرو، سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین دیروز اعلام کرد که تخلیه بسیاری از زنان، کودکان و افراد مسن که حدود ۲ ماه در تاسیسات آزوفستال گیر افتاده بودند، از اینجا به سمت زاپوریژیا ادامه دارد.

از سوی دیگر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه ۳۱۹۳ غیرنظامی جان خود را از دست داده اند که ۲۲۷ نفر از آن‌ها کودک هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟