افزایش 10 درصدی قیمت ساندویچ‌ها در روز‌های آینده/ فلافل لاکچری شد!


افزایش 10 درصدی قیمت ساندویچ‌ها در روز‌های آینده/ فلافل لاکچری شد!

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: با توجه با افزایش قیمت مواد اولیه‌ای همچون حبوبات، نان فانتزی و همچنین رشد اجاره‌بها مغازه‌ها، ساندویچ‌های آماده در طول روز‌های آینده افزایش قیمت 5 تا 10 درصدی را تجربه خواهند کرد.

افزایش 10 درصدی قیمت ساندویچ‌ها در روز‌های آینده/ فلافل لاکچری شد!

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ همزمان با جهش ۴ برابری قیمت آرد و به دنبال آن افزایش قیمت نان‌های فانتزی، این انتظار می‌رفت که این جهش قیمت آثار غیر مستقیمی را بر قیمت تمام شده کالا‌های مرتبط با با این محصول استراتژیک در برخی ازاصناف را از خود بر جای بگذارد.


صنف اغذیه فروشان، یکی از همین اصناف است که در طول سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تشدید پروتکل‌های بهداشتی شاهد ناملایمات و تحولات دشوار بسیار زیادی در درون خود بوده است؛ در حال حاضر و در جدیدترین نرخ‌گذاری‌های انجام شده قرار است که نان باگ معمولی با قیمتی بالغ بر ۱۰ هزار تومان و همچنین نان‌های باگت فرانسوی و همبرگری با قیمت ۷ هزار ۵۰۰ تومان در نانوایی‌هایی فانتزی به فروش برسند.


حال «اسد‌الله احمدی شهریوری» رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز فروشندگان اغذیه آماده اظهار کرد: مطمئنا با توجه به افزایش قیمت‌های اعمال شده بر نان‌های فانتزی و مواد اولیه مهمی مانند حبوبات، افزایش قیمت انواع ساندویچ یک امر غیر قابل اجتناب خواهد بود به همین خاطر در طول روز‌های آینده اعضای صنف اغذیه فروشان افزایش قیمت حداکثر ۵ تا ۱۰ درصد را بر روی محصولات خود اعمال کنند.


رئیس اتحادیه اغذیه فروشان افزود: متاسفانه افزایش قیمت‌های اخیر به شکل کامل ناگهانی انجام شد و به همین خاطر اعضای صنف ما برای فرار از زیان‌دهی ناگزیر به افزایش قیمت در کالا‌های خود هستند؛ همانگونه که ذکر شد افزایش قیمت اعمال شده بر ساندویچ‌ها حداکثر ۱۰ درصد خواهد بود چرا که بازار کششی برای گرانی بیشتر ساندویچ‌ها را ندارد.


وی همچنین خاطر نشان کرد: در کنار افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش اجاره بهای واحد‌های صنفی عضو صنف اغذیه فروشان نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده اغذیه آماده دارد متاسفانه این موضوع در مقایسه با مواد اولیه، بخش عظیمی از هزینه‌های تمام شده ساندویچ‌های سرد و گرم را به خود اختصاص داده است.


احمدی در پایان تاکید کرد: حال نمی‌توان با اطمینان از حذف کامل اغذیه صحبت کرد چرا که این نوع غذا متقاضیان مخصوصی به ویژه در میان دهک‌های کم درآمد جامعه دارد، اما به دلیل گرانی این گونه محصولات این گزاره چندان دور از ذهن نخواهد بود که در آینده سه نفر یک ساندویچ را با یکدیگر مصرف کنند. متاسفانه قیمت‌های فعلی ساندویچ‌ها را تبدیل به یک غذای لاکچری کرده است!


در پایان گفتنی است که بر اساس مشاهدات میدانی، برخی از فروشندگان اغذیه در مناطق جنوب و مرکز شهر اقدام به افزایش قیمت ۳ تا ۶ هزار تومانی برخی از ساندویچ‌های خود کرده‌اند.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج