خواص و برکات دعای حرز کبیر امام جواد علیه السلام


حرز امام جواد علیه السلام چیست؟ امام جواد (ع) دعایی ذکر کرده اند که باعث در امان ماندن انسان ها از هر نوع بلای زمینی و آسمانی می شود، این دعا به حرز امام جواد معروف است. حرز در لغت به معنای مکانی بسیار امن است که انسان پس از ورود به آن از...

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟

امام جواد (ع) دعایی ذکر کرده اند که باعث در امان ماندن انسان ها از هر نوع بلای زمینی و آسمانی می شود، این دعا به حرز امام جواد معروف است. حرز در لغت به معنای مکانی بسیار امن است که انسان پس از ورود به آن از خطرات و آسیب های احتمالی مصون می ماند. حرز را در دو نوع حرز کوتاه یا صغیر و حرز کبیر امام جواد علیه السلام می نویسند اما خواص و آثار هر دو به یک شکل است. برای نوشتن حرز باید آداب خاصی را رعایت کرد تنها به این خاطر که ثواب و اثر بیشتری خواهد داشت.

خواص و برکات دعای حرز کبیر امام جواد علیه السلام

خواص حرز کبیر امام جواد علیه السلام

در مورد خواص و برکات حرز امام جواد (ع) به همراه دارد روایات بسیاری وجود دارد که اگر بخواهیم آن ها را به طور خلاصه شرح دهیم عبارتند از:

دفع سحر، جادو و طلسم دور شدن نگاه و زبان و سوء دشمن دفع شرور مردم، سلاطین، شیاطین، جنیان و غولان حفظ از فریب و دشمنی و حیله حفظ ازجراحت فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن حفظ آبرو حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن حفظ از بیماری و ناخوشی و آزار حفظ از فقر و گرسنگی و عطش حفظ از وسوسه حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی

موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص این حرز بود که ذکر کردیم خواص حرز بیش از این هاست.

نگهداری حرز امام جواد چگونه است؟

برای نگهداری حرز کبیر امام جواد باید شرایط خاصی را در نظر گرفت و همه ی آن ها را رعایت کرد، از سری شرایط نگهداری آن به شرح زیر است:

به دلیل وجود اسما متبرکه روی جاحرزی و خود حرز، نباید بدون وضو آن ها را لمس کرد. همراه داشتن حرز در دستشویی یا جنابت داشتن اشکالی ندارد اما همراه داشتن آن برای خانم هایی که حائض یا نفاس هستند جایز نیست، مگر آن که حرز را درون یک پوست چرمی قرار دهند. در صورتی که حرز درون چاه دستشویی افتاد باید به سرعت آن را خارج کنید و سپس بشوئید بعد مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

چگونگی بجاآوردن نماز حرز امام جواد

پیش از هر کار باید وضو گرفته شود سپس چهار رکعت نماز به جا آورده شود، توجه داشته باشید که در هر رکعت از این نماز باید یک مرتبه سوره حمد، هفت مرتبه آیه الکرسی، هفت مرتبه آیه 18 سوره آل عمران(شهدالله)، هفت مرتبه سوره شمس، هفت مرتبه سوره لیل و هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود، سپس مثل نمازهای یومیه به رکوع و سجده رفته و باقی اعمال نماز را به جا آورید، توجه داشته باشید که هر یک از اعمال ذکر شده باید در هر 4 رکعت تکرار شوند و در نهایت پس از اتمام نماز می توان حرز را روی بازوی راست بست.

چنانچه قصد دارید این حرز را روی بازوی کودکی استفاده کنید که هنوز به سن تکلیف نرسیده است می توانید به نیابت از کودک نماز حرز را بخوانید سپس حرز را به بازوی او ببندید.

خواص و برکات دعای حرز کبیر امام جواد علیه السلام

خرید حرز امام جواد از کجا بهتر است انجام شود؟

بر اساس مطالبی که در تیترهای قبلی ذکر کردیم نوشتن، نگارش، رعایت آداب و... برای حرز امام جواد کمی سخت است به شکلی که هر کسی قادر به نوشتن آن به شیوه ی صحیح نخواهد بود، از همین رو برخی از افرادی که در این زمینه تخصص دارند به نوشتن و فروش حرز امام جواد می پردازند یکی از سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارد فروشگاه خواستنی است، متخصصان این مجموعه حرز را روی پوست آهو می نویسند سپس در یک جاحرزی که از جنس نقره است قرار می دهند، با این کار تاثیر حرز نیز بیشتر خواهد شد. در صورتی که نمی توانید حرز را روی بازوی راست خود ببندید می توانید آن را به گردن خود بیاندازید.

از دیگر مزیت هایی که خرید و قیمت حرز امام جواد علیه السلام از این سایت به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حرز به صورت کامل و جامع نوشته و ارسال می شود. یک بازوبند چرم همراه با حرز به مشتری تحویل داده می شود. جاحرزی نقره دارای حکاکی هایی با اسما متبرکه است. حرز به صورت دست نویس است. در زمان دقیقی به دست مشتری می رسد. یک زنجیر استیل همراه با حرز ارسال می شود، این زنجیر را می توان با جاحرزی به عنوان گردنبند استفاده کرد. یک پارچه سبز که متبرک حرم امام رضا (ع) است نیز ارسال خواهد شد.

حرز ابی دجانه چیست؟

این حرز برای دفع اجنه مخصوص افراد جن زده بکار میرود و تاثیر بسیار خوبی در این زمینه دارد. البته در کنار این موارد برای دفع وسواس و گشایش بخت هم تاثیر بسزایی دارد. این حرز دارای دو نوع هستش. حرز ابی دجانه صغیر برای همراه کردن فرد و بستن به بازو راست استفاده میگردد و حرز ابی دجانه کبیر برای منزل و پاکسازی مکان استفاده میگردد.

خواص و برکات دعای حرز کبیر امام جواد علیه السلام

خواص حرز ابی دجانه:

– محافظت از بدی و خطای دیگران

– دفع گره های زندگی، چشم زخم و حیله

– دفع آزارهای ماوراء الطبیعی مختلف

– دفع چشم بد

– دفه شر متجاوزان، غریبه ها و افراد مختلف

– دفع شر بلاهای بد

– دفع اجنه از بدن و منزل شما

– تقویت خواب در شب و روز

– ادای دین

– تقویت حصار معنوی فرد

– دفع اوهام و خیالات

– دفع و رفع عصبانیت

– افزایش رزق و روزی

– حل و فصل دعوا

دفع اجنه

دفع سحر و طلسم

باز شدن درب خیر و برکت به سوی شخص

حل شدن اختلافات و جدایی ها

قرار گرفتن در پناه خدا

نتیجه گیری

حرز امام جواد یکی از احراز بسیار معروف در بین تمامی احراز معصومین است، این حرز که یک دعای مخصوص است می تواند انسان را از تمامی بلاهای زمینی و آسمانی دور کند. حرز امام جواد در دو نوع صغیر و کبیر وجود دارد که خاصیت هر دو به یک شکل است اما نوع صغیر آن کوتاه تر بوده و معمولا روی انگشتر حکاکی می شود. برای نوشتن این حرز پیش از هر چیز باید وضو داشته باشید سپس یکسری آداب خاص را رعایت کنید. برای این که حرز تاثیر و ثواب بیشتری داشته باشد بهتر است آن را روی پوست آهو یا قاب نقره نوشت اما اگر هیچ یک از این ها در دسترس نبود نوشتن آن روی کاغذ نیز مانعی ندارد. در روایات آمده است که دعای حرز امام جواد را باید روی بازوی راست بست اما اگر این امکان وجود نداشت می توان آن را به گردن آویخت. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از حرز باید نماز مخصوص حرز امام جواد را به جای آورد که چهار رکعت بوده و در هر رکعت آیات و سوره های خاصی باید خوانده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟