بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت


بیوگرافی و سوابق سردار مهدی نیساری جانباز دفاع مقدس مدافع حرم متولد 1343 جمعه 2 اردیبهشت 1401 به یاران شهیدش پیوست همراه زندگینامه و بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم که پیکر شهید محسن حججی را شناسایی کرد تا عکس و سوابق و علت درگذشت و شهادت سردار مهدی نیساری پهلوان مقاومت […] نوشته بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم...

بیوگرافی و سوابق سردار مهدی نیساری جانباز دفاع مقدس مدافع حرم متولد ۱۳۴۳ جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ به یاران شهیدش پیوست همراه زندگینامه و بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم که پیکر شهید محسن حججی را شناسایی کرد تا عکس و سوابق و علت درگذشت و شهادت سردار مهدی نیساری پهلوان مقاومت را در ادامه از مجله حرف تازه مشاهده نمایید

بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

بیوگرافی سردار مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

حاج مهدی نیساری سردار و جانباز دوران دفاع مقدس و مدافع حرم متولد ۱۳۴۳ در گراش استان فارس بود که شامگاه جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) به یاران شهیدش پیوست و در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در گراش تشییع و به خاک سپرده شد.

حاج مهدی نیساری یکی از جانبازان دفاع مقدس و مدافع حرم بود که پیکر شهید حججی را شناسایی کرد

سوابق و فعالیت ها

شهید مهدی نیساری متولد ۱۳۴۳ در گراش و جانباز ۵۵ درصد، از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و از مدافعان حرم بود.

ایشان پایه‌گذار و فرمانده گردان زرهی تیپ ۳۳ المهدی (عج) و یکی از فرماندهان این تیپ بود و بسیاری از دوره‌های تخصصی هوابرد را گذرانده بود.

تیپ ۳۳ نیروی مخصوص هوابرد المهدی(عج) بعد از دوران دفاع مقدس، یگان مخصوص نیروی زمینی سپاه در جنوب کشور به‌شمار می‌رود و در جهرم مستقر است

بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

شهادت

سردار نیساری پس از چند سال مبارزه با عوارض ناشی از سموم شیمیایی دوران دفاع مقدس، دچار دارفانی را وداع گفت.

او از حدود ۴ سال قبل به دلیل عوارض ناشی از سموم شیمیایی دوران دفاع مقدس، دچار بیماری شده بود که در نهایت در ۲ اردیبهشت دارفانی را وداع گفت و به یاران شهیدش پیوست

بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

حاج مهدی نیساری و شناسایی پیکر شهید حججی

ایشان تنها ایرانی بود که برای شناسایی پیکر شهید محسن حججی با رصد حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله از بیروت به یکی از مقرهای داعش رفت و پس از آن سیدحسن نصرالله به وی لقب پهلوان مقاومت داد.

در بخشی از کتاب سربلند به مأموریت ویژه سردار نیساری برای شناسایی پیکر مطهر شهید محسن حججی آمده:

«بعد از شهادت حججی تا مدت‌ها، پیکر مطهرش در دست داعشی‌ها بود تا اینکه قرار شد حزب‌الله لبنان و داعش، تبادلی انجام دهند.

قرار بود، حزب‌الله تعدادی از اسرای داعش را آزاد کند و داعش هم پیکر محسن و دو شهید حزب‌الله را تحویل بدهد و یکی از اسرای حزب‌الله را هم آزاد کند.

به من گفتند: می‌توانی بروی در مقر داعش و پیکر محسن را شناسایی کنی؟

می‌دانستم به دل خطر می‌روم و امکان دارد، داعشی‌ها اسیرم کنند و بلایی سرم بیاورند، اما آن موقع، محسن برایم از همه‌چیز و حتی از جانم مهم‌تر بود. قبول کردم، خودم و یکی از بچه‌های سوری به نام حاج سعید از مقر حزب‌الله لبنان حرکت کردیم و به طرف مقر داعش رفتیم. در دل دشمن بودیم. یک داعشی که دشداشه سفید و بلند پوشیده بود و صورتش را با چفیه قرمز پوشانده بود، با اسلحه‌اش ما را می‌پایید.

پیکری متلاشی شده و تکه تکه شده را به ما نشان داد و گفت: «این همان جسدی است که دنبالش هستید!» میخکوب شدم، از درون آتش گرفتم. مثل مجسمه‌ها خشک شدم. به حاج سعید نگاه کردم و گفتم: من چه طوری این بدن را شناسایی کنم؟! این بدن قطعه قطعه شده!

بی‌اختیار به سمت فرد داعشی رفتم، عقب رفت و اسلحه‌اش را مسلح کرد و کشید طرفم. داد زدم: پست‌فطرتا، مگر شما مسلمون نیستید؟! مگر دین ندارید؟! پس سر این جنازه کو؟! دست‌هایش کو؟!”

حاج سعید حرف‌ هایم را برای آن داعشی ترجمه می‌کرد. داعشی برای آن که خودش را تبرئه کند، می‌گفت: این کار ما نبوده، کار داعش عراق بوده.

دوباره فریاد زدم: کجای شریعت محمد (ص) آمده که اسیرتان را این‌طور قطعه قطعه کنید؟!

بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

داعشی به زبان آمد، گفت: تقصیر خودش بود. از بس حرص ما را درآورد. نه اطلاعاتی به ما داد، نه گفت، اشتباه کرده‌ام و نه حتی کوچک‌ترین التماسی به ما کرد که از خونش بگذریم، فقط لبخند می‌زد!

پیکر قابل شناسایی نبود. به داعشی گفتیم: ما باید این پیکر را برای شناسایی دقیق با خود ببریم.

اجازه نداد. با صدای کلفت و خش‌دارش گفت: فقط همین‌جا.

نمی‌دانستم چه بکنم. شاید آن جنازه، پیکر محسن نبود و داعش می‌خواست ما را فریب بدهد.

در دل به حضرت زهرا (س) متوسل شدم، گفتم: بی‌بی جان خودتان به ما کمک کنید، خودتان دست ما را بگیرید. خودتان یک راه چاره به ما نشان بدهید. یک‌باره چشمم افتاد به تکه استخوان کوچکی از محسن ناگهان فکری به ذهنم رسید.

خودم را روی جنازه خم کردم و در یک چشم به‌هم‌زدن، استخوان را برداشتم و در جیبم گذاشتم! بعد هم به حاج‌سعید اشاره کردم که برویم. از صمیم دل خدا را شکر کردم که توانستم بدون آن‌که آن فرد داعشی متوجه شود، قطعه استخوانی را با خودم بیاورم.

داخل ماشین نشستیم و به سمت مقر حزب الله سریع برگشتیم. زمانی که به مقر رسیدیم، استخوان را دادم تا از آن آزمایش DNA بگیرند. دیگر خیلی خسته بودم. هم خسته جسمی و هم روحی. واقعاً به استراحت نیاز داشتم.

فردا به سمت دمشق حرکت کردیم، همان روز به ما خبر دادند که جواب DNA مثبت بوده و نیروهای حزب‌الله پیکر محسن را تحویل گرفته‌اند.»

عکس شهید نیساری و شهید سردار سلیمانی

بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

مراسم تشییع و خاکسپاری

آیین تشییع پیکر مطهر پهلوان مقاومت حاج مهدی نیساری دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از محل معراج شهدا(سپاه قدیم-جنب تکیه شهدا) در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان گراش استان فارس آغاز شد و تا گلزار شهدای این شهر ادامه یافت.

بیوگرافی سردار حاج مهدی نیساری جانباز و مدافع حرم + عکس و شهادت

گراش کجاست

شهرستان گراش یکی از شهرستان‌های استان فارس به مرکزیت شهر گراش است.
گراش از شمال با شهرستان اوز، از شرق و جنوب با شهرستان لارستان، از غرب با شهرستان لامرد و از شمال‌غرب با شهرستان خنج همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟