زنده‌گیری «کفتار راه‌راه» در ارتفاعات دماوند


زنده‌گیری «کفتار راه‌راه» در ارتفاعات دماوند

سرپرست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفت: وضعیت اولیه حیوان مناسب ارزیابی می‌شود و بعد از معاینات توسط دامپزشک و بهبود وضعیت با نظر کارشناسان حیات وحش در طبیعت و زیستگاه‌های منطقه رهاسازی خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند از زنده‌گیری یک «کفتار راه راه» در ارتفاعات دماوند خبر داد.

به گزارش تسنیم، نقی میرزاکریمی در تشریح عملیات زنده‌گیری کفتار راه‌راه اظهار کرد: با دریافت گزارش اعلامی و به‌منظور اقدام فوری برای نجات جان این حیوان و جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار که می‌توانست جان کفتار را به خطر بیندازد، به اتفاق چند نفر از محیط‌بانان بلافاصله راهی این محل شدیم.

وی افزود: از آنجایی که محل صعب‌العبور بود و امکان بردن تجهیزات آن هم به این سرعت وجود نداشت، با کمترین امکانات و دقت بالا حیوان زنده‌گیری و به سرعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند منتقل شد.

سرپرست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند با بیان اینکه هماهنگی‌های اولیه و همزمان نیز با دامپزشک صورت پذیرفت، تصریح کرد: وضعیت اولیه حیوان مناسب ارزیابی می‌شود و بعد از معاینات توسط دامپزشک و بهبود وضعیت با نظر کارشناسان حیات وحش در طبیعت و زیستگاه‌های منطقه رهاسازی خواهد شد.

میرزاکریمی ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع‌رسانی و مراقبت دورادور از کفتار توسط این دوستدار محیط زیست تا رسیدن تیم زنده‌گیری، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آن و دادن استرس به حیوان خودداری و مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره ۷۶۳۴۳۷۳۸ محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!