تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی


تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) کامیون ولوو FH500 نیوفیس در تعداد محدود وارد ایران شده است. در ادامه علاوه بر معرفی مشخصات و امکانات ولوو اف اچ 500، ویدیوی تست رانندگی خودکار آن را مشاهده می‌کنید. پیشرفت صنعت خودروسازی جهان محدود به تولید خودروهای سواری، شاسی بلند و پیکاپ‌ها نبوده و در سال‌های اخیر کامیون‌ها نیز چه از لحاظ طراحی... نوشته تست...

کامیون ولوو FH500 نیوفیس در تعداد محدود وارد ایران شده است. در ادامه علاوه بر معرفی مشخصات و امکانات ولوو اف اچ 500، ویدیوی تست رانندگی خودکار آن را مشاهده می‌کنید.

پیشرفت صنعت خودروسازی جهان محدود به تولید خودروهای سواری، شاسی بلند و پیکاپ‌ها نبوده و در سال‌های اخیر کامیون‌ها نیز چه از لحاظ طراحی و فنی و چه از لحاظ نوآوری‌ها و امکانات پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه تولید کامیون‌ها بسیار موفق، مشهور و معتبر بوده، ولوو است. در میان محصولات ولوو، کامیون سری FH جزو معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کامیون‌های این شرکت و حتی کل بازار جهان محسوب می‌شود و در واقع گل سرسبد محصولات ولوو است.

ولوو در دهه 90 میلادی از سری اف اچ رونمایی کرد و در طول این دو دهه شاهد پیشرفت چشمگیر این کامیون‌ها بودیم. ولوو FH500 نیوفیس یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هر کسی را عاشق خودش می‌کند.

تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفیتست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی

سری اف اچ از اوایل دهه 80 شمسی در ایران تولید شد و ولوو اف اچ 500 هم به عنوان بالارده‌ترین مدل این سری از سال 94 شمسی برای تولید به ایران آمد، اما ظاهرا از سال 98 دیگر خبری از تولید این کامیون محبوب و دوست‌داشتنی در کشورمان نیست. با وجود این و در حالی که تحریم‌ها از خارج و ممنوعیت واردات خودرو از داخل باعث شده خیلی نتوانیم خودروهای روز دنیا را در بازار کشورمان ببینیم، اکنون به نظر می‌رسد تعداد بسیار محدودی از کامیون های ولوو FH500 نیوفیس به ایران وارد شده است.

اخیرا ویدیویی از تست قابلیت رانندگی خودکار ولوو اف اچ 500 نیوفیس در ایران در شبکه های اجتماعی منتشر شد. این نسخه که به طور دقیق مدل FH540 است، دارای قدرت 540 اسب بخار و مدل 2022 آلمان بوده و قابلیت خط‌خوان، تنها یکی از امکانات و مزایای پرشمار این کامیون محبوب و فوق‌العاده محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید این ویدیو از تست رانندگی خودکار ولوو FH500 نیوفیس را مشاهده کنید.

مشخصات فنی و ویژگی‌های ولوو FH500 نیوفیس

این کامیون ولوو به موتور پرقدرت شش سیلندر توربوشارژ مدل DCA13 ولوو با ظرفیت 33 لیتر روغن مجهز شده که بیش از 500 اسب بخار قدرت و حدود 2500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گرم‌کن استارت موتور، فن الکتریکی ویسکوز و استاندارد آلایندگی یورو 4 از دیگر ویژگی‌های موتور این کامیون محسوب می‌شوند.

تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفیتست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی

ولوو اف اچ 500 نیوفیس از گیربکس هوشمند و اتوماتیک مدل AT2612D I-Shift بهره می‌برد که 12 دنده به جلو و دو دنده عقب دارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این حوزه، گیربکس آی شیفت، بهترین نوع جعبه دنده به کار رفته در کامیون‌های جهان است. سیستم تعلیق محور جلو از نوع پارابولیک با فنر و میل موج‌گیر و سیستم تعلیق محور عقب از نوع بادی به همراه بالن و ریموت تنظیم ارتفاع حافظه‌دار با قابلیت تنظیم اتوماتیک و دستی از داخل کابین است.

ترمزهای محور جلو و عقب از نوع دیسکی و مجهز به سیستم ترمز هوشمند EBS و ترمز ضد لغزش TCS هستند و فرمان آن نیز قابلیت چرخش قفل به قفل 4.5 دور را دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، وزن خالص کشنده به 7590 کیلوگرم و وزن مجموع ناخالص مرکب به 44 هزار کیلوگرم می‌رسد.

تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفیتست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی

ولوو FH500 نیوفیس دارای اتاق سقف بلند خواب‌دار مدل Sleeper Cab HSLP بوده و امکاناتی مثل صندلی راننده تمام بادی اتوماتیک با قابلیت تنظیم، صندلی کمک راننده قابل تنظیم، آینه قیچی، آینه‌های جانبی گرم‌کن دار با قابلیت تنظیم الکتریکی، دو تخت خواب، سیستم تهویه مطبوع تمام خودکار، شیشه‌شوی، برف‌پاک‌کن چند زمانه، بالابر برقی اتاق، شیشه بالابر برقی و دریچه سقف برقی در آن دیده می‌شود.

از دیگر امکانات و تجهیزات استاندارد ولوو اف اچ 500 می‌توان به بوق الکتریکی شهری و بادی، سیستم خودکار تنظیم سرعت، تجهیزات کاهنده آلودگی صوتی، اتصالات برق و باد تریلر، فیلتر آبگیر سوخت، پیش‌گرم‌کن موتور، لاستیک زاپاس، چراغ مه‌شکن، کپسول خاموش کننده آتش، گلگیر و گل پخش کن عقب، بکسل بند جلو، آفتابگیر بیرونی و داخلی، مبدل 24 به 12 ولت برای ادوات برقی، مجموعه ابزار کامل، جک بالابر 20 تن، چرخ پنجم دو اینچی، بادگیر سقف و جانبی، بخاری درجا، قفل مرکزی با قابلیت کنترل از راه دور درها، رادیو پخش، چراغ مطالعه، جلیقه شبرنگ، سیستم ردیابی GPS، سنسور و دوربین کنترل ترافیکی، چراغ قوه، بوق دنده عقب، ایموبیلایزر، چراغ چرخ پنجم، یخچال، مخزن آب و سیستم ضد واژگونی ESP اشاره کرد.

تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفیتست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی

همچنین صفحه نمایش دیجیتال 9 اینچی در ولوو FH500 نیوفیس تعبیه شده که با ارتباطی که با 9 دوربین و اپلیکیشن‌های مربوطه برقرار می‌کند، می‌تواند کنترل فوق‌العاده‌ای را روی تمامی بخش‌ها برای راننده فراهم کند. رابط جدید کاربری از سیستم ابری الکسا آمازون بهره می‌برد و از فرامین صوتی پشتیبانی می‌کند. از جمله اطلاعاتی که در این صفحه نمایش به راننده ارائه می‌شود می‌توان به سرعت‌سنج، تاخوگراف، دورسنج و درجه حرارت آب، میزان سوخت، فشار باد مخازن سیستم و زیربندی بادی، فشار روغن و سایر علائم و جزئیات اشاره کرد.

غربیلک فرمان خودرو هم کاملا قابل تنظیم است و بخش پایینی آن تا 20 درجه بالا و پایین می‌رود. همچنین این غربیلک فرمان با استفاده از پدال پایی، کنترل می‌شود و می‌توانید آن را کنار بزنید تا در هنگام ورود به داخل کابین یا خارج شدن از آن، راحت‌تر باشید. سانروف با شیشه رنگی هم در سقف کامیون قرار گرفته که نور و هوای بیشتری را به داخل کابین وارد می‌کند و نمای بهتری هم به آن بخشیده است. کنترل الکتریکی، آفتابگیر و پرده برای جلوگیری از ورود حشرات از دیگر ویژگی‌های سانروف ولوو اف اچ 500 به شمار می‌روند.

تست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفیتست رانندگی خودکار کامیون ولوو FH500 نیوفیس در ایران + معرفی

در مجموع، ولوو FH500 نیوفیس با طراحی جذاب (چه در بدنه خارجی و چه در داخل اتاق)، تجهیزات و امکانات پرشمار، فناوری‌های مدرن و پیشرفته و توان فنی بسیار خوب، یک کامیون فوق‌العاده، دوست‌داشتنی و راننده‌محور است که قطعا رانندگان از رانندگی با آن و حتی حضور در اتاق این کامیون، لذت و راحتی بی نظیری را تجربه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری