لیگ قهرمانان اروپا| رئال مادرید با بازگشتی جادویی حریف لیورپول در فینال شد


لیگ قهرمانان اروپا| رئال مادرید با بازگشتی جادویی حریف لیورپول در فینال شد

تیم فوتبال رئال مادرید با حذف منچسترسیتی به‌عنوان دومین تیم راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد تا پس از چهار سال دوباره به ایستگاه پایانی این رقابت‌ها برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین و آخرین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید به مصاف هم رفتند که این بازی هیجان‌انگیز و تماشایی با برتری 3 بر یک رئال مادرید خاتمه یافت تا این تیم اسپانیایی با برتری 6 بر 5 در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی فینال شود.

در این بازی ابتدا این منچسترسیتی بود که مزد بازی هجومی و بهتر خود را با گلزنی ریاض محرز در دقیقه 73 گرفت. شاگردان گواردیولا تا زمان به ثمر رساندن این گل عملکرد نسبتاً بهتری داشتند و آمارها هم گواه به برتری این تیم می‌دادند. آنها حتی می‌توانستند گل دوم را هم در دقایق پایانی بازی به ثمر برسانند، اما قدر فرصت‌های به وجود آمده را ندانستند و باعث شدند که میزبان اسپانیایی در بازی بماند و در آخرین دقایق به بازی برگردد.

این اتفاق زمانی رخ داد که رودریگو در دقایق 90 و 1+90 گلزنی و میهمان انگلیسی را شوکه کرد. اولین گل او روی پاس کریم بنزما از سمت چپ محوطه جریمه و با یک فرصت‌طلبی بی‌نظیر برای ربودن توپ از جلوی پای دروازه‌بان سیتی رقم خورد. دومین گل مهاجم برزیلی هم با یک ضربه سر از ارسال دقیق دنی کارواخال از سمت راست رقم خورد. به این ترتیب بازی با نتیجه 2 بر یک در وقت‌های معمول به پایان رسید و تعداد گل‌های زده دو تیم در بازی‌های رفت و برگشت برابر شد تا با توجه به حذف قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، کار به وقت‌‌های اضافی کشیده شود.

در وقت‌های اضافه رئال مادرید به شکنجه دادن سیتیزن‌ها ادامه داد و تنها پنج دقیقه پس از آغاز وقت اول، حمله‌ای دیگر ترتیب داد که نتیجه‌اش اعلام یک خطای پنالتی به سود شاگردان کارلو آنچلوتی بود. کریم بنزما کاپیتان فرانسوی کهکشانی‌ها که خودش این پنالتی را از روبن دیاز مدافع سیتی گرفته بود، پشت ضربه پنالتی ایستاد و در دقیقه 95 سومین گل پرافتخارترین تیم اروپا را به ثمر رساند.

همین گل در نهایت سبب پیروزی رئال مادرید شد تا این تیم برای اولین بار از سال 2018 به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند جایی که روز هفتم خرداد در ورزشگاه استاده فرانس پاریس باید به مصاف لیورپول برود همان تیمی که در فینال چهار سال پیش شکستش داد تا سیزدهمین قهرمانی‌اش را کسب کند.

منچسترسیتی اما با قبول شکست در بازی برده، نتوانست برای دومین فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد تا یک سال دیگر در حسرت قهرمانی در این رقابت‌ها بماند. همچنین این باخت سبب یک سنت‌شکنی از سوی رئالی‌ها هم شد، چرا که آنها برای اولین بار پس از پنج تلاش نافرجام، با وجود باختن بازی رفت مرحله نیمه نهایی به فینال صعود کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس