مُهر باطل بر پروازهای بیرجند/ حکایتی که کنسلی ندارد


مُهر باطل بر پروازهای بیرجند/ حکایتی که کنسلی ندارد

با وجود استقبال 98 تا 100 درصدی مردم خراسان جنوبی از حمل و نقل هواپیمایی اما حکایت کنسلی پرواز ها قصه پر غصه مردم استانی است که از نبود زیرساخت های ریلی در رنج و عذابند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: سریال کنسلی پروازهای آسمان خراسان جنوبی تمامی ندارد و هر روز با باطل شدن پروازهای بیشتر، خودنمایی و سبب ایجاد دغدغه هایی برای مردم خراسان جنوبی می شود. استان خراسان جنوبی از زیرساخت های ریلی بی بهره است و دل مردم به همین پروازها خوش است تا از تعطیلات خود به بهترین نحو استفاده کنند.

عدم وجود راه آهن سبب رونق سفرهای هوایی مسئولان و مردم شده است، با این وجود لغو پروازها و کنسلی ها آنها از سوی شرکت های هواپیمایی در هفته های پیش رو و تعطیلات عید فطر مردم را معترض و گلایه مند کرده است.

علاوه بر استفاده از حمل و نقل جاده ای، وجود دو فرودگاه برای سفر به استان های تهران و مشهد از دیگر راه های ارتباطی استان است که این سفرها هم هر روز برای مردم حکایت های جدیدی دارد و برنامه ریزی ها را با چالش مواجه کرده است.

مردم خراسان جنوبی این بار هم از کنسلی پروازهای تهران_ بیرجند و مشهد طی تعطیلات دو روزه عیدفطر گلایه مند و خواستار رسیدگی این موضوع از سوی مسئولان هستند.

لغو پرواز های 12 و 13 اردیبهشت ماه بیرجند

«صدری»، مدیر روابط عمومی فرودگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در طول هفته یک پرواز به مقصد مشهد مقدس داریم و مابقی به مقصد تهران انجام می شود.

وی از برقراری 11 پرواز به تهران و یک پرواز به مشهد مقدس خبر داد و گفت: شرکت هواپیمایی پارس ایر پرواز روزهای 12 و 13 اردیبهشت را به دلیل تعطیلات رسمی عید فطر و کمبود مسافر لغو کرده است.

صدری از لغو پرواز تهران بیرجند و بالعکس و بیرجند _ مشهد و بالعکس توسط شرکت ایران ایر در روز چهارشنبه 14 اردیبهشت هم خبر داد و افزود: پرواز روز یکشنبه (18 اردیبهشت) این شرکت هم لغو و پرواز روزهای دوشنبه ها از تاریخ (12 اردیبهشت) تا (2 آبان ماه) تهران_ بیرجند و بالعکس هم کنسل شده است.

پرواز بیرجند به مشهد کنسل شد

«عظیم طهماسبی»، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی هم گفت: متأسفانه پروازهای بیرجند به تهران و تهران به بیرجند در روزهای تعطیلات عید فطر ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه شرکت هواپیمایی پارس ایر کنسل شده و شرکت هواپیمایی ایران ایر هم پروازهای روزهای ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت خود را لغو کرده است که یکی از این پروازها، پرواز بیرجند به مشهد بوده است.

وی از لغو پرواز چهاردهم اردیبهشت بیرجند به مشهد خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ما از فرودگاه بیرجند تنها یک پرواز به مشهد (پرواز روز چهارشنبه) داریم، لغو و کنسلی این پرواز به مسافرانی که برخی از آن به واسطه درمان و نیاز ضروری به این سفر می‌روند، بسیار آسیب زا است.

کنسلی ۶ پرواز

طهماسبی با بیان اینکه در یک بازه زمانی یک ماهه بعد از تعطیلات نوروزی ما با کنسلی ۶ پرواز یعنی ۱۲ پرواز به صورت رفت و برگشت مواجه هستیم، ادامه داد: این کنسلی ها به دلیل کمبود مسافر در روزهای تعطیل انجام شده است.

طهماسبی افزود: این شرکت علت لغو پرواز را کمبود مسافر به دلیل تعطیلات رسمی کشور اعلام کرده است.

پرواز دوشنبه ها هم از آسمان خراسان جنوبی پر کشید!

«برومند حسنی مقدم»، مدیرکل شرکت هما در خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: پروازهای یک شنبه، دوشنبه و چهارشنبه شرکت هما برقرار است اما پرواز روز دوشنبه ها از هفته آینده به دلیل کمبود ناوگان هواپیمایی لغو و باطل شده است.

مدیرکل شرکت هما در خراسان جنوبی با بیان اینکه استقبال مسافران از برقراری پروازهای شرکت هما بیش از 97 درصد است، افزود: تنها دلیل لغو پرواز ها کمبود هواپیما است و لغو پرواز ها دلیل دیگری ندارد.

حسنی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر برقراری پرواز یکشنبه های مسیر مشهد، هم گفت: برای پرواز مشهد در روزهای چهارشنبه به دلیل اعتراضات مردم مبنی بر سفر به دلیل مشکلات پزشکی مطالبه گری شد و پرواز این روز بعد از پیگیری برقرار شد اما برقراری پرواز برای روز یکشنبه مشهد به دلیل کمبود ناوگان رد شد.

لغو پرواز ها فقط به خاطر کمبود هواپیما

وی گفت: پرواز برای روزهای یکشنبه بیرجند_تهران و تهران_بیرجند داریم اما پرواز روز دوشنبه ها از تاریخ (12 اردیبهشت) و برای همین مسیر به دلیل کمبود ناوگان نه مسافر کنسل شده است.

مدیرکل شرکت هما در خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین پرواز روز چهارشنبهِ بعد از تعطیلات عید فطر(14 اردیبهشت) هم به صورت موردی کنسل شده است اما چهارشنبه های دیگر سال پرواز تهران_ بیرجند و بالعکس و پرواز مشهد_ بیرجند و بالعکس برقرار است.

حسنی مقدم با بیان اینکه سایر شرکت ها همانند پارس ایر یکشنبه ها، دوشنبه ها، سه شنبه ها، چهارشنبه و جمعه پرواز دارند، گفت: شرکت پارس ایر پنج شنبه ها پرواز ندارد و شرکت هما هلدینگ این پرواز سایر شرکت ها را انجام می دهد.

وی بیان کرد: پروزاز شرکت هما ایران ایر است که روز 14 اردیبهشت ماه تعطیل است و این کنسلی موردی است، همچنین روز یکشنبه 18 اردیبهشت هم پرواز کنسل است.

مدیرکل شرکت هما در خراسان جنوبی گفت: شرکت ایران ایر پرواز دوشنبه های خود را تعطیل کرده است و سه شنبه ها هم پرواز نداشته ایم و پرواز روز چهارشنبه هم به صورت موردی کنسل کرده ایم.

حسنی مقدم در مجموع گفت: شرکت ایران ایر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روزهای یکشنبه و چهارشنبه همواره برای بیرجند_تهران و بالعکس پرواز دارد.

چکش کاری برای برقراری پرواز ها!

وی از نامه نگاری مبنی بر اینکه استان خراسان جنوبی استان کم برخوردار و خط ریلی ندارد خبر داد و گفت: استان خراسان جنوبی از لحاظ مسافت جاده ای تا تهران یک هزار و 200 کیلومتر مسافت دارد و مردم برای برخی موارد بهداشتی نیازمند مسافرت به تهران و مشهد هستند که این مشکلات مکاتبه و به صورت مذاکره حضوری با مرکز پیگیری شده است اما متاسفانه به دلیل کمبود ناوگان هواپیما این باطلی و لغو پروازها به وجود آمده است که تنها برای استان ما نیست بلکه بسیاری از استان ها را شامل شده است.

استقرار شرکت های هواپیمایی وارش و سپهران

مدیرکل شرکت هما در خراسان جنوبی تصریح کرد: لغو پروازها صرفا به خاطر کمبود هواپیما است که این مهم تنها برای بیرجند نیست، شرکت ایران ایر شرکت ملی است و وظیفه اش برقراری پرواز به تمامی نقاط است اما در بیرجند چون خط ریلی و جاده مناسب نداریم چکش کاری مبنی بر اینکه این استان کم برخوردار نیاز به برقراری پروازها دارد، انجام شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه استقبال مسافرین از سفرهای هواپیمایی در خراسان جنوبی زیاد است و برقراری پرواز با استقبال 97، 98 و 100 درصدی برای شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه است، ادامه داد: شرکت های هواپیمایی پارس ایر و ماهان در بیرجند فعال هستند و با مقامات صحبت شده تا شرکت های هواپیمایی وارش و سپهران در بیرجند راه اندازی شوند.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت هما هلدینگ تمام شرکت های هواپیمایی را انجام می دهد و در خدمت مردم هستیم، گفت: دغدغه ما هم برقراری پرواز و کنسل نشدن پرواز ها در استان کم برخوردار خراسان جنوبی است.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...