نمایشگاه کتاب یک رخداد فرهنگی مردمی است


نمایشگاه کتاب یک رخداد فرهنگی مردمی است

مدیر انتشارات ترجمان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، یک رخداد فرهنگی بسیار مردمی است و به نوعی باعث پویایی محیط فرهنگی کشور است، گفت: احتمال می‌رود این دوره، نمایشگاهی پرمخاطب و با استقبال خوبی داشته باشیم.

به گزارش ستاد خبری سی‌‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیداحمد موسوی خوئینی در خصوص پیش‌بینی استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بعد از یک وقفه دو ساله گفت: احتمالا نمایشگاه امسال پرمخاطب و با استقبال خوب همراه باشد، چرا که همیشه محلی برای حضور افرادی بوده که لزوما مخاطب تخصصی کتاب هم نیستند و حضورشان نوعی گشت و گذار در محیط نمایشگاه و در سطح سالن‌ها و غرفه‌ها است. به نظرم امسال حضور این قشر در نمایشگاه کتاب نسبت به مخاطبان تخصصی کتاب بیشتر خواهد بود.

وی درباره مزیت‌های برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه مجازی، احتمال می‌دهم کسانی که مخاطب ناشران دانشگاهی هستند، خیلی تمایلی به رفت و آمد در محیط‌های شلوغ ندارند و به دنبال کتاب خاصی هستند، به خرید از نمایشگاه مجازی بسنده کنند.

این ناشر در ادامه در توضیح آثار تعطیلی دو ساله نمایشگاه اظهار داشت: به هر حال نمایشگاه کتاب، یک رخداد فرهنگی مردمی است و به نوعی باعث پویایی محیط فرهنگی کشور است، از این جهت این دو سالی که برگزار نشده برای ما ناشران هم تأثیر منفی داشته، البته منظورم از این تأثیر از جهت مالی و اقتصادی نیست چراکه ناشران موفق، باید بتوانند در طول سال هم با بدنه صنعت نشر و با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و در طول سال فروش خود را حفظ بکنند؛ در حقیقت نمایشگاه برای این ناشران رخدادی است که در آن با مخاطب، اهالی نشر، نویسندگان و مترجمان تعامل داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه درباره راهکارهای ترویج کتابخوانی مسائل مختلفی مطرح است، عنوان کرد: فرهنگ سازی از کودکی، باشگاه‌های کتابخوانی تا کتابخانه های عمومی، تجهیز و تأمین کتاب ها یکی از مهمترین اتفاق‌های این روند فرهنگ‌سازی است. علاوه‌بر این مسائلی مانند ممیزی بدون حساب هم می‌تواند لطمه وارد ‌کند.

مدیر انتشارات ترجمان در پایان با اشاره به تازه‌های این نشر تصریح کرد: ما در سالی که گذشت ۱۳ عنوان کتاب منتشر کردیم، در این مجموعه آثار، کتابی با عنوان ابن سینا، شامل مجموعه مقالات تفسیری و انتقادی و در واقع مجموعه مقالاتی است که پیتر آدامسون جمع آوری کرده است. کتاب دیگر کتاب اسطوره خشونت مذهبی نوشته ویلیام کاوانا و ترجمه آقای سجاد صفار هرندی است. نویسنده این کتاب هم در واقع یکی از پژوهشگران حیطه الهیات اجتماعی یا الهیات سیاسی است‌.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز