بر شیپور تعدیل نیرو کوبیدن کار امروز نیست


بر شیپور تعدیل نیرو کوبیدن کار امروز نیست

رئیس کمیته دستمزد گفت: بر شیپور تعدیل نیرو کوبیدن کار امروز و دیروز نیست و این موضوع از سال 88 مطرح و دائما در حال تکرار شدن است.

بر شیپور تعدیل نیرو کوبیدن کار امروز نیست

فرامرز توفیقی گفت: افرادی که حرف تعدیل نیرو به دلیل افزایش دستمزد را می‌زنند تا به حال حتی یک پیچ تولید نکرده‌اند اما متاسفانه مسند صنعت ما به دست سوداگران است و به همین دلیل صنعت روز خوش نمی‌بیند.

به گفته رئیس کمیته دستمزد شورایعالی کار، نماینده مجلسی که حرف از تعدیل نیروی کارگران می‌زند بداند که با افزایش ۵۷ درصدی،دستمزد کارگران به ۶ میلیون رسید و باتوجه به سبد معیشت ۹ میلیونی هنوز ۳ میلیون عقب هستند.

عبدالملکی، وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ۷ اردیبهشت درباره موضوع تعدیل نیروی کارگران گفت: افزایش دستمزد کارگران منجر به تعدیل نیرو نخواهد شد و افزایش حداقل دستمزد کارگران بالاتر از نرخ تورم، نشانه عزم دولت برای بهبود شرایط کارگران است.

پیشتر پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که واحدهایی که امکان پرداخت، افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران را دارند می‌توانند حقوق پرسنل را پرداخت کنند ما هیچ مخالفتی با افزایش حقوق کارگران این کارگاه‌ها نداریم و نگرانی ما این است که این افزایش منجر به تعدیل نیروی کارگری در واحدهای کوچک شود، زیرا واحدهای بزرگ به دلیل شرایط خوب اقتصادی توان پرداخت حقوق و دستمزد را مطابق قانون دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید