ورود مسافر در تعطیلات عیدفطر به قم 89 درصد افزایش یافت


ورود مسافر در تعطیلات عیدفطر به قم 89 درصد افزایش یافت

رکنا: معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: نرخ ورودی مسافر به استان در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال قبل، 89 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال 98 و قبل از دوران کرونا هم 30 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

به گزارش رکنا از قم، ابوالقاسم مقیمی درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: دراین راستا ۷۳ درصد ظرفیت مجموعه اقامتی استان تکمیل شده‌است.

وی با اشاره بازدیدهای مشترک اداره‌کل تعزیرات، میراث فرهنگی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: دراین زمینه کنترل و نظارت خوبی بر قیمت‌ها صورت گرفت، و با مشکلاتی که در ایام نوروز داشتیم، مواجه نشدیم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه زائران و مسافران این استان با مشکل‌های خاصی دست به گریبان هستند، افزود: در مواقع پیک ترافیک، کمبود جدی پارکینگ را در اطراف مسجد جمکران داریم، همچنین در نقشه ترافیکی اطراف این مکان به شدت با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: نیروهای پلیس راهنمایی رانندگی با همه تلاشی که می‌کنند، برنامه مشخصی در این پیک‌ها ندارند و موقعی که مردم دچار مشکل می‌شوند، تازه به فکر تمهید می‌افتند.

مقیمی بیان داشت: برغم راه‌اندازی ستاد تسهیلات زائران، کماکان مشکل‌های مدیریتی که به مشکل‌های زیرساختی پیوند می‌خورد، وجود دارد.

معاون استاندار قم گفت: پارکینگ و سرویس بهداشتی مهمترین معضل‌های استان در بحث زائران و مسافران است.

وی همچنین طرح‌های ترافیکی را نیز از مشکلات استان ذکر کرد و ادامه داد: برغم طرح‌های خوبی که در ایام نیمه شعبان و نوروز تمهید شد ولی پلیس راهور در اجرای این طرح‌ها مشکل دارد، و نمی‌تواند اجرای درست را انجام دهد.

مقیمی تاکید کرد: آموزش‌های لازم به نیروهای پلیس راهور ارائه شود، و شهرداری نیز در استفاده از سوله بحران تمهید داشته باشد.

وی افزود: با وجود این ترافیک جمعیت و شلوغی هیچ استفاده‌ای از سوله‌های بحران نداشتیم، و به علت بارندگی امکان استفاده از کمپ‌ها و بوستان‌های شهرداری نبود.

وی بیان کرد: باید تمهیدهای لازم در انتقال مسافران به سالن‌های ورزشی و سوله‌های بحران انجام می‌شد که برغم تلاش نیروهای شهرداری، کیفیت مطلوب خدمات در استان رخ نداده است، برای برخی زیرساخت‌ها باید تصمیم سریع گرفته شود.

نظری/ قم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه دلار سهمیه‌ای بگیریم؟ + مبلغ و جزییات