دانش آموزان ایرانی و افغانستانی باهم آینده متحدی می سازند


دانش آموزان ایرانی و افغانستانی باهم آینده متحدی می سازند

رکنا: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مدارس ایران بچه های افغانستانی مانند بچه های ایرانی با هم درس می خوانند زیرا در ساختن جامعه سهیم هستند.

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید امیر شوشتری با حضور در رویداد بین المللی «ماه امت» اظهارکرد: تمام تلاش دشمن بر این است که بین مسلمانان جبهه مقاومت و خط مقاومت تفرقه ایجاد کند و ما نیز باید در حد توان حواسمان به وحدت بینمان باشد.

وی بیان کرد: همه کلیپ ها و برنامه های فضای مجازی که از سمت غرب تولید می‌شود هدفمند است و به این ترتیب وحدت مسلمانان را هدف قرار دادند.

شوشتری با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی «ماه امت» در منطقه گلشهر، اظهار کرد: شناخت فرهنگ مردم افغانستان و مهاجرانی که در مشهد ساکن هستند اهمیت زیادی دارد و در این باره باید اقدامات مثمر ثمری را انجام داد.

وی با بیان اینکه مدارس یک جامعه کوچک هستند که برای آینده بسیار اثر گذارند، گفت: دانش آموزان ما از دوران مدرسه باید با مفهوم و اهمیت اتحاد و همبستگی بین کشورهای مسلمان آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که جهان اسلام مرز نمی‌شناسد، اضافه کرد: در جهان فقط دوخط و دو جبهه داریم؛ جبهه استکبار و جبهه مقاومت. ما و مردم افغانستان در جبهه مقاومت باهم اشتراک داریم و این امر باید در مدارس هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مدارس ایران بچه های افغانستانی مانند بچه های ایرانی در یک کلاس حضور می یابند و با هم درس می خوانند و هیچ فرقی بین آنان نیست زیرا آنها نیز مانند بچه های ایران در ساختن این جامعه سهیم هستند.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ میزبان علاقه مندان است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!