شاسی بلند جدید فراری یک هیولای 12 سیلندر ایتالیایی‌ است


شاسی بلند جدید فراری یک هیولای 12 سیلندر ایتالیایی‌ است

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) شاسی بلند جدید فراری مجهز به یک پیشرانه V12 قدرتمند خواهد بود؛ ولی دقیقاً چه پیشرانه 12 سیلندری برای اولین SUV این خودروساز ایتالیایی در نظر گرفته شده است؟ سال‌ها است که توسعه شاسی بلند فراری با نام پورسانگ اعلام شده است و چند ماه قبل اولین تیزر از این خودروی مورد انتظار منتشر شد.... نوشته شاسی بلند جدید فراری...

شاسی بلند جدید فراری مجهز به یک پیشرانه V12 قدرتمند خواهد بود؛ ولی دقیقاً چه پیشرانه 12 سیلندری برای اولین SUV این خودروساز ایتالیایی در نظر گرفته شده است؟

سال‌ها است که توسعه شاسی بلند فراری با نام پورسانگ اعلام شده است و چند ماه قبل اولین تیزر از این خودروی مورد انتظار منتشر شد. حالا نیز تیزر جدیدی از شاسی بلند جدید فراری به اشتراک گذاشته شده است که خبر مهم و هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد. فراری با انتشار یک تیزر 15 ثانیه‌ای در توییتر، تایید کرده است که این اس یو وی از یک پیشرانه V12 بهره خواهد برد.

این خودروساز ایتالیایی پیشرانه 12 سیلندر شاسی بلند خود را یک پیشرانه «جدید» معرفی کرده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که نسخه تکامل‌یافته‌ای از پیشرانه F140 باشد که پیش‌تر در خودروی گرند تورر فراری GTC4Lusso با سیستم تمام چرخ محرک به کار رفته است. جزئیات بیشتری از این پیشرانه در دسترس نیست، اما مطمئناً قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه 697 اسب بخاری استون مارتین DBX707 خواهد داشت که قدرتمندترین شاسی بلند درون‌سوز موجود در حال حاضر به شمار می‌رود.

شاسی بلند جدید فراری یکی از معدود شاسی بلندهای مجهز به پیشرانه V12 خواهد بود. تنها شاسی بلند V12 که هم‌اکنون در خط تولید قرار دارد، رولز رویس کولینان است و مرسدس بنز G65 و لامبورگینی LM002 نمونه‌هایی هستند که دیگر تولید نمی‌شوند. البه پیش‌تر گروه فولکس واگن شاسی بلندهای آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و فولکس واگن توارگ را با پیشرانه W12 روانه بازار کرده است.

شاسی بلند جدید فراری یک هیولای 12 سیلندر ایتالیایی‌ استشاسی بلند جدید فراری یک هیولای 12 سیلندر ایتالیایی‌ است

رندر شاسی بلند جدید فراری

بعید است که شاسی بلند جدید فراری فقط با همین پیشرانه 12 سیلندر در دسترس قرار بگیرد. انتظار می‌رود نسخه پایین‌رده مقرون به صرفه‌تر پورسانگ از یک پیشرانه V8 توئین توربو بهره ببرد و حداقل یک پیشرانه هیبرید نیز برای آن در نظر گرفته شود. این پیشرانه هیبرید می‌تواند همان پیشرانه V6 سوپرکار فراری 296 GTB باشد ولی همچنین احتمال دارد که این خودروساز ایتالیایی یک پیشرانه جدید را برای آن ارائه بدهد. علاوه بر تمام این‌ها، پورسانگ شاید از اولین پیشرانه تمام الکتریکی فراری برخوردار شود.

منبع :CNET

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج