نخستین تراشه‌های Wi-Fi 7 کوالکام با سرعت 33 گیگابایت‌برثانیه از راه می‌رسند


نخستین تراشه‌های Wi-Fi 7 کوالکام با سرعت 33 گیگابایت‌برثانیه از راه می‌رسند

وای‌فای 7 در سال 2023 سرعت 33 گیگابیت‌برثانیه را به ارمغان می‌آورد.

وای‌فای ۷، تکامل بعدی اینترنت اتصال خانگی، به‌زودی در راه است. مدیران کوالکام اعلام کرده‌اند انتظار دارند اوایل سال آینده شاهد عرضه‌ی شبکه‌های مش خانگی و و روترهای وای‌فای ۷ باشیم.

کوالکام پیش‌بینی می‌کند با وای‌فای ۷ سرعت بی‌سیم به ۳۳ گیگابیت در ثانیه برسد. همچنین در مقایسه با وای‌فای ۶ و وای‌فای 6E، تکامل بعدی وای‌فای کانال‌های گسترده‌تری را به ارمغان می‌آورد که به اتصال دستگاه‌های بیشتر، تأخیر کمتر و حتی سرعت‌ بیشتر کمک می‌کند. بدین شکل وای‌فای ۷ بیش از سه برابر سریع‌تر از وای‌فای 6E خواهد بود. همچنین استاندارد جدید پهنای کانال دو برابر خواهد شد تا ترافیک بیشتری مدیریت شود.

دیجیتال ترندز می‌نویسد برای تحقق وای‌فای ۷، کوالکام نمونه‌برداری از تراشه‌ی جدید وای‌فای ۷ خود برای مشتریان را آغاز کرده است. مدیران شرکت اظهار داشتند که طرح‌های مرجع احتمالاً اواخر سال جاری وارد بازار خواهند شد و احتمالاً در سال ۲۰۲۳ دردسترس خواهند بود. علاوه بر کوالکام، مدیاتک نیز وای‌فای ۷ را به‌عنوان بخشی از برنامه بازاریابی CES در اوایل سال جاری به نمایش گذاشته بود.

در مقایسه با نسل‌های قبلی، وای‌فای ۷ برای عملیات هم‌زمان چندلینکی توسعه یافته و با پیکربندی‌ حداکثر چهار باندی می‌آید. تراشه‌های سری Networking Pro Qualcomm روی طیف‌های ۲٫۴، ۵ و ۶ گیگاهرتز و همچنین کانال بسیار وسیع ۳۲۰ مگاهرتزی کار می‌‎کنند، درنتیجه می‌توانید تا دو برابر افزایش توان را در مقایسه با وای‌فای ۶ مشاهده کنید.

نخستین تراشه‌های Wi-Fi 7 کوالکام با سرعت 33 گیگابایت‌برثانیه از راه می‌رسند

حداکثر ۵۰۰ کاربر می‌توانند در هر کانال به وای‌فای ۷ متصل شوند. وای‌فای ۷ همچنین می‌تواند اتصالات بین چندین باند مختلف را جمع‌آوری کند تا با حداکثر سرعت مجموع ۳۳ گیگابیت در ثانیه، به برقراری اتصالات سریع‌تر یاری برساند. درضمن، نمی‌توان اتصال نقطه‌به‌نقطه (point-to-point) تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه را فراموش کرد.

این شرکت با اشاره به اینکه وای‌فای ۷ قادر خواهد بود حتی در صورت تداخل سرویس‌ها به خوبی کار کند، گفت:

وای‌فای ۷ می‌تواند حتی با وجود تداخل دیگر سرویس‌ها، از بک‌هال بی‌سیم با سرعت بالا و تأخیر کم برای وای‌فای مش خانگی و زیرساخت‌های سازمانی با عملکرد قابل اعتماد پشتیبانی کند.

قطعاً تأخیر کمتر برای کارهایی مانند کنفرانس ویدئویی با وضوح بالا، جلسات واقعیت افزوده و مجازی و بازی‌های جدید بسیار کارآمد خواهد بود.

کوالکام درباره توانایی جایگزینی باندها در وای‌فای ۷ اینگونه توضیح می‌دهد:

فناوری Multi-Link وای‌فای ۷ را قادر می‌سازد به صورت پویا باندها را جمع یا جایگزین کند تا از تداخل بی‌سیم جلوگیری شود و تأخیر در محیط‌های پرجمعیت به حداقل برسد.

HBS Multi-Link تنها از باندهای ۵ و ۶ گیگاهرتزی با کارایی بالا استفاده می‌کند تا بهترین توان عملیاتی و تأخیر عملکرد Multi-Link را ارائه دهد.

این تراشه در پیکربندی‌های مختلف از ۶ تا ۱۶ استریم با حداکثر سرعت ۱۰٫۸ تا ۳۳٫۱ گیگابیت در ثانیه دردسترس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا