پیوند نور مخفی با دکوراسیون لاکچری آشپزخانه


نورپردازی یکی از راه های طراحی و دیزاین آشپزخانه به حساب می آید . اکثر افراد برای نورپردازی کابینت آشپزخانه از یک منبع نور در وسط استفاده می کنند که این روش به فضای شما جذابیت و نور خاصی نمی دهد . علاقه مندان به استفاده از نورهای مخفی در آشپزخانه به دنبال جدیدترین و […] نوشته پیوند نور مخفی با دکوراسیون لاکچری آشپزخانه...

نورپردازی یکی از راه های طراحی و دیزاین آشپزخانه به حساب می آید .
اکثر افراد برای نورپردازی کابینت آشپزخانه از یک منبع نور در وسط استفاده می کنند که این روش به فضای شما جذابیت و نور خاصی نمی دهد . علاقه مندان به استفاده از نورهای مخفی در آشپزخانه به دنبال جدیدترین و زیباترین نوع از نورپردازی در محیط آشپزخانه خود هستند که شاید از نظر برخی افراد نورپردازی ایده ای پرهزینه به نظر برسد اما با این ایده می توان از فضای فوق العاده ای در آشپزخانه بهره مند شد .

پیوند نور مخفی با دکوراسیون لاکچری آشپزخانه

نور مخفی چیست ؟

یکی از روش های نورپردازی میباشد که این روش منبع نور از دید کاربران پنهان بوده و در عین حال زیبایی خاصی به محیط می دهد . بهترین منبع نور برای استفاده از نور مخفی در آشپزخانه LED های سقفی یا ریسه ای هستند.نور مخفی کابینت معمولا از جنس آلومینیوم هستند که با ایجاد شیار بر روی کابینت،کاملا هم سطح با صفحه کابینت قرار می گیرند و برآمدگی جزئی روی صفحه ایجاد می کنند.

نور مخفی سقف

امروزه این سبک از نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است . معمولا در بالای منبع نوری که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می شود فضای تاریکی به وجود می آید که نمای خوشایندی از دید افراد ندارد .

در آشپزخانه های امروزی افراد سعی بر این دارند که فضایی دل باز و در عین حال روشن و مدرن داشته باشند .

یکی از رایج ترین نورهای مخفی سقف نورپردازی بین کناف سقف آشپزخانه می باشد که در این نوع نورپردازی از ریسه های شلنگی و چراغ های هالوژن استفاده می شود .

این نوع نورپردازی با رنگ های مختلف و با توجه به نوع طراحی و سلیقه فرد قابل تغییر می باشد .

نور مخفی کابینت

آشپزخانه قلب خانه است و از این رو مورد توجه افراد قرار می گیرد . طراحی و دیزاین مدرن در آشپزخانه یکی از دلایل جذابیت خانه به حساب می آید .

یکی از راه های طراحی های مدرن آشپزخانه استفاده از نورهای مخفی در بین کابینت ها می باشد که متناسب با طراحی و سلیقه افراد استفاده می شود .

در نورهای مخفی کابینت از ریسه های LED و مهتابی های خطی که این نورهای به دو صورت توکار که در داخل شیاری که در کابینت تعبیه می شود قرار میگیرد و یا به صورت روکار که روی کابینت استفاده می شود .

لامپ هالوژن یکی دیگر از انواع نورهای مخفی به شمار می آید ولی به دلیل داشتن نور متمرکز و پخش نور کم به اطراف از محبوبیت کمتر برخوردار است .

در نورهای LED معمولا از لامپ های ۱۲ ولت استفاده می شود که در محیط آشپزخانه به دلیل وجود آب و حرارت کاملا بیخطر بوده و بسیار کاربردی می باشد .

اگر بخواهیم بررسی دقیق تری از نور مخفی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که به آنها چراغ زیر کابینتی نیز می گویند در واقع اکثر طراحان دکوراسیون از این نورها در زیر کابینت های بالا استفاده می کنند چرا که با نصب کابینت ها بالا معمولا در زیر آنها سایه ایجاد می شود و نمای تاریکی به آن قسمت از آشپزخانه می دهد به همین دلیل نصب چراغ می تواند برای رفع این مشکل به شما کمک کند.

همچنین می توانید در داخل کابینت ها و و مخصوصا کشو های کابینت از انواع نورپردازی به همراه سنسور استفاده کنید تا در موقع باز شدن درب، چراغ ها به صورت خودکار روشن شوند و با بسته شدن درب کاملا خاموش شوند.

سنسور های هوشمند کابینت

سنسور ها در واقع وظیفه روشن و خاموش کردن چراغ ها را دارند.

سنسور ها در انواع مختلفی هستند که هرکدام به نحوی این عمل را انجام می دهند به طور مثال سنسور های چشمی مخصوص درب هستند و با باز و بسته کردن درب چراغ را روشن و خاموش میکنند.

نوع دیگر سنسور ها لمسی (تاچ) هستند که به تاچ قسمت مشخص می توانید چراغ را کنترل کنید همچنین به کمک آن می توانید نور را کم یا زیاد کنید.

سنسور ها تنوع زیادی دارند که دو نوع از مهم ترین و پر مصرف ترین انواع آنها را برایتان شرح دادیم.

در نظر داشته باشید فروشگاه ایما یراق یکی از کاملترین فروشگاه ها واقع در شرق تهران که می توانید انواع تجهیزات نورپردازی کابینت را به طور کامل به همراه مشخصات تهیه کنید.امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...