آموزش گذاشتن ریلز


ریلز یکی از قابلیت های نسبتا جدید در اینستاگرام است که می تواند بازدید را افزایش دهد و کانسپت بسیار مناسبی برای تولید محتواهای ویدیویی و جذاب است. اگر می خواهید بدانید ریلز چیست و چه کارایی هایی دارد؟ در این بخش با ما همراه باشید تا آموزش...

ریلز یکی از قابلیت های نسبتا جدید در اینستاگرام است که می تواند بازدید را افزایش دهد و کانسپت بسیار مناسبی برای تولید محتواهای ویدیویی و جذاب است. اگر می خواهید بدانید ریلز چیست و چه کارایی هایی دارد؟ در این بخش با ما همراه باشید تا آموزش ریلز را به صورت کامل برای شما باز کنیم. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم جهانی دائما در حال به روز رسانی و بهبود خدمات رسانی می باشد. این رسانه ویژگی های مختلفی را برای کاربران تدارک می بیند تا بتوانند در بستر آن فعالیت کنند ومحتواهای خود را به اشتراک بگذارند. در حقیقت این یک فرصت برای هر فرد است تا از آپشن های مختلف اینستاگرام استفاده کند تا مخاطبین بیشتری را به سمت محتوای خود بکشاند و در نهایت فالور حذب کند. یکی از قابلیت های جدید آن که با استقبال بسیار خوبی نیز رو به رو شد، قابلیت ریلز است.

ریلز چیست؟

یکی از اولین سوال هایی که در این باره پیش می آید، این است که اصلا ریلز چیست؟ تقریبا در اواسط سال 2020 بود که ریلز به قابلیت های اینستاگرام اضافه شد و در ابتدا برای 50 کشور فعال شده بود. بعد از اینکه این آپشن به این اپ اضافه شد، کاربران از آن استقبال کردند و محتواهای خلاقانه و جذابی را از این طریق به اشتراک گذاشتند. این نسخه بعد از این محبوبیت برای بسیاری از کشورها فعال شد اما ایران در بین این گزینه ها نیست. با قابلیت ریلز اینستاگرام می تواند با اپلیکیشن های تازه و پر مخاطبی مانند اسنپ چت و تیک تاک رقابت کند و خود را در این زمینه نیز اثبات نماید. با روی کار آمدن این امکان، تیک تاک محدودیت هایی پیدا کرد و عملا پیدا کردن آن روی گوگل پلی و اپ استور سخت شد. با این حال شما می توانید در ایران نیز گذاشتن ریلز را تجربه کنید و با فعال کردن آن محتواهای ویدیویی جذابی را به اشتراک بگذارید.

آموزش گذاشتن ریلز

ریلز اینستا کجاست؟

برای فعال سازی ریلز تنها به روز کردن اینستا کافی نیست و اگر بخواهید آن را در ایران فعال کنید، باید مراحلی را طی کنید. ممکن است این سوال پیش بیاید که اصلا چگونه reels را در ایران فعال کنیم و یا چرا اینستاگرام من ریلز نداره؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که به طور کلی سه روش برای فعال کردن این قابلیت وجود دارد. اولین روش وارد شدن با فیلتر شکن است. این روش امنیت کمتری دارد اما راحت ترین راه ممکن است. روش بعدی که در سیستم های آی او اس جواب می دهد، مراحل دیگری دارد. برای این کار بتدا باید روی بخش پروفایل علامت بعلاوه را در استوری کلیک کنید و بعد از اینکه وارد استوری شدید، یکی از فیلتر های استوری اینستا را جست و جو کرده و بعد در بخش مشخصات فیلتر مورد نظر در بخش پایین کلیک نمایید. سپس گزینه های view effect page و use effect را بزنید. سپس صفحه را به سمت بالا کشیده و کلیپ 15 ثانیه ای که برای ریلز در نظر دارید را بگذارید. بعد اد و نکست را بزنید و بعد از وارد کردن کپشن، ریلز خود را پخش کنید.

چرا تیک تاک با محدودیت رو به رو شد؟

خوب است بدانید که تیک تاک توسط ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ممنوع اعلام شد و همین نکته این اپلیکیشن مشهور را با مشکلاتی مواجه کرد. تیک تاک یک اپلیکیشن چینی است که افراد زیادی در آن به فعالیت می پردازند و کار با آن بسیار راحت است. از این جهت افراد محتوا های زیادی را تولید می کردند و در آن به اشتراک می گذاشتند. بعد از اینکه روابط چین و امریکا به مشکل خورد، ترامپ استفاده از تیک تاک را ممنوع کرد. این باعث شد این برنامه شهرت بیشتری پیدا کند. بستر آن برای گرفتن ویدیو های کوتاه و جذاب طراحی شده است و مخاطبین زیادی دارد. این اپلیکیشن بعد از این محدودیت ها با مشکلاتی مواجه شد اما پیشنهاداتی برای خرید مالیکیت آن شد و حتی شرکت هایی مانند ماکروسافت نیز آمادگی خود را برای خرید آن اعلام کردند. با این حال زمانی که ریلز در اینستاگرام فعال شد، تمایلات به تیک تاک کمتر شد و این محدودیت ها از یاد رفتند. ریلز قابلیتی است که ویدیو های کوتاه و جذاب با افکت های سینمایی، طنز و یا چالش های عجیب و غریب و فان را در آن به اشتراک می گذارند. گذاشتن ریلز می تواند بازدید از پیج را افزایش دهد و برای مخاطب نیز جذاب باشد.

آموزش گذاشتن ریلز

چطور با استفاده از قابلیت ریلز تولید محتوا کنیم؟

اگر در اینستاگرام فعالیت می کنید و می خواهید تولید محتوای با کیفیت و به روز داشته باشید، می توانید با آموزش ریلز محتوا های جذابی را به اشتراک بگذارید. تولید محتوا یکی از چالش های بسیار مهم برای هر فرد می باشد. چه بلاگر باشید و چه پیج فروش داشته باشید، این قابلیت می تواند برای شما کاربرد داشته باشد. با فعال کردن ریلز اینستاگرام فرصت مناسبی پیدا می کنید تا علائه بر پست، استوری و آی جی تی وی، مخاطبین دیگری را نیز به پیج خود بکشانید. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و باید به این نکته توجه کنید تا بتوانید پیشرفت مناسبی داشته باشید. فعالیت در این زمینه می تواند تعاملات شما را نیز بالا ببرد و فرصت این را دارید تا با افکت ها و گذاشتن آهنگ، محتوای جذاب تری تولید کنید و توجه افراد را جلب نمایید.

کاربرد ریلز چیست؟

گذاشتن ریلز علاوه بر اینکه برای پیج های سرگرمی و بلاگر ها مفید است و می تواند تعامل و بازدید پیج آن ها را بالا ببرد، می تواند برای پیج های محصولات و فروشگاهی هم مفید باشد. اگر همیشه فقط پست بگذارید و یا روند تکراری و یکنواختی داشته باشید، ممکن است محتوا ها کسل کننده شوند. ریلز فرصتی است که از محصول یا خدماتتان ویدیو های جذابی تهیه کنید و از این طریق یک راه بسیار عالی برای تبلیغ خود داشته باشید. از این طریق حس خوبی در مشتریان و مخاطبین ایجاد می کنید و نظر آن ها را جلب خواهید کرد. فراموش نکنید که استفاده از آهنگ های جذاب و اپلیکیشن های ادیت ویدیوی مختلف می تواند کار شما را جذاب تر کند. با فعال کردن این موقعیت می توانید با ساختن کلیپ های 15 تا 60 ثانیه ای، محصولاتتان را به شکل خلاقانه ای معرفی کنید و گاهی تفاوت هایی در ساخت محتوا داشته باشید. یکی از قوانین ریلز این است که کوتاه و مختصر و در عین حال جذاب باشد.

آموزش گذاشتن ریلز

جمع بندی

یکی از فرمت های بسیار مهم اینستاگرام که افراد زیادی به آن علاقه دارند و توانست اینستاگرام را به اپلیکیشن متفاوت تری تبدیل کند. این قابلیت به شما فرصت می دهد تا با مخاطبینتان ارتباط خوبی برقرار کنید و بتوانید محتوا هایی با خلاقیت بیشتر اشتراک گذاری نمایید. گذاشتن ریلز تعامل شما را با مخاطبین بالا می برد و پیج را از حالت یکنواختی در می آورد. با ادیت های دقیق و خلاقانه می توانید از این قابلیت به بهترین شکل استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس