نماینده رشت: مردم سراوان از آب، خاک و هوای سالم بی بهره هستند / شیرابه پسماند‌ها آب‌های زیرزمینی را آلوده کرده / قرار بود دفن زباله در سراوان فقط 6 ماه طول بکشد که 40 سال طول کشیده


محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه هجوم حشرات و بوی تعفن هوای سالم را از مردم سراوان گرفته است، گفت: مردم سراوان به واسطه پسماندها نه آب سالم دارند و نه خاک سالم، زیرا شیرابه پسماندها آب های زیرزمینی را آلوده کرده و بستر خاک نیز آلوده شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده رشت: مردم سراوان از آب، خاک و هوای سالم بی بهره هستند / شیرابه پسماند‌ها آب‌های زیرزمینی را آلوده کرده / قرار بود دفن زباله در سراوان فقط 6 ماه طول بکشد که 40 سال طول کشیده

ایسنا: نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه هجوم حشرات و بوی تعفن هوای سالم را از مردم سراوان گرفته است، گفت: مردم سراوان به واسطه پسماندها نه آب سالم دارند و نه خاک سالم، زیرا شیرابه پسماندها آب های زیرزمینی را آلوده کرده و بستر خاک نیز آلوده شده است.

محمدرضا احمدی سنگری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان، زباله سراوان را از معضلات بسیار مهم استان و کشور دانست و اظهار کرد: از استاندار گیلان جهت پیگیری جدی موضوع پسماند سراوان قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم سراوان از پسماند و زباله آسیب می بینند، افزود: اگر نگاه ملی به مسئله سراوان داشته باشیم، می توانیم از کمک های ملی نیز بهره ببریم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب، خاک و هوا سه حق طبیعی هر انسانی است و لذا مردم سراوان نه آب سالم دارند و نه خاک سالم، زیرا شیرابه پسماندها آب های زیرزمینی را آلوده کرده و بستر خاک آنقدر آلوده است که محصولات کشت شده نیز دیگر سالم نیستند.

احمدی، با بیان اینکه هجوم حشرات و بوی تعفن هوای سالم را نیز از مردم سراوان گرفته است، گفت: باید درد مردم سراوان را فریاد بزنیم و فکری برای رفع این معضل کنیم. متاسفانه سراوان به دفنگاهی غیر اصولی و غیر بهداشتی تبدیل شده و هیچگونه حصاری ندارد و حیواناتی که از گوشت و شیر آنان مصرف می کنیم، به راحتی وارد این منطقه آلوده می شوند.

وی با اشاره به انتخاب موقت سراوان به عنوان دفنگاه، اضافه کرد: قرار بود دفن زباله در سراوان فقط شش ماه طول بکشد که ۴۰ سال طول کشید و اگر غیر اصولی و غیر بهداشتی نبود امروز با این درد مواجه نبودیم، اما بیماری ها پوستی و گوارشی و تنفسی و انواع سرطان ها امان مردم را گرفته است.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه زباله های عفونی نباید در دفنگاه سراوان دپو شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد ورود زباله های خانگی و صنعتی و بیمارستانی به این منطقه هستیم و شیرابه ها تبدیل به زهرآبه های سیاهی شده که وارد طبیعت و محیط زیست و آب و خاک می شود.

وی شیرابه های سراوان را عامل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود دانست که در نهایت وارد رودخانه پیربازار می شود و عنوان کرد: با احداث سد و سردهنه از همین آب ها برای کشاورزی و پرورش ماهی استفاده می شود و راه دیگری وجود ندارد.

احمدی متذکر شد: باید هرچه سریع تر تعطیلی دفنگاه سراوان و بهسازی آن انجام شود و در فرایند بهسازی حتما نظارت جدی صورت گیرد تا بتوانیم مرهمی بر آلام مردم باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها