مقایسه نیسان جوک با تویوتا یاریس کراس + فیلم


مقایسه نیسان جوک با تویوتا یاریس کراس + فیلم

یاریس کراس هیبریدی چالش کراس اوور پیشرو در بخش نیسان را نادیده می‌گیرد: بیایید این موضوع را بیرون بیاوریم.

اجازه دهید این مقایسه را با یک پذیرش شروع کنم. علیرغم اینکه بسیاری از شاسی‌بلند‌های جمع‌وجور رانده شده‌ام، بدون در نظر گرفتن مدل یا ساخت، هرگز به هیچ یک از آن‌ها علاقه نشان نداده‌ام. واضح است که فروش در سراسر کشور نشان می‌دهد که من در اقلیت هستم، زیرا بخش‌های SUV کوچک ۱۷.۵ درصد از کل وسایل نقلیه جدید فروخته شده در استرالیا تا پایان ماه می‌امسال را تشکیل می‌دهند. اما من احساس می‌کنم که بحث در مورد نخوردن فست فود حداقل یک بار در روز اشتباه است، زیرا بسیاری از استرالیایی‌ها دقیقاً همین کار را می‌کنند.

من پیشنهاد نمی‌کنم که هولدن تراکس که اکنون ترک کرده است، شریان‌های شما را مانند یک چیزبرگر سه گانه پر کند، اما این یکی از اساساً خسته کننده‌ترین اتومبیل‌هایی بود که من تا به حال رانندگی کرده ام. همچنین منظور من این نیست که هاوال H۲ به عنوان یک وسیله حمل و نقل کاملاً توانایی ندارد. فقط فاقد ذوق و ژرفای مهندسی است که بیشتر دوستداران اتومبیل به دنبال آن هستند.

با این حال، خودرو‌هایی که در اینجا می‌بینید کاملاً تازه، بسته‌بندی‌شده و دارای رنگ‌های دو برند محبوب استرالیایی هستند؛ و شگفت آورتر از همه، یکی شروع به آب کردن قلب سرد من کرده است. کدام یک؟ ادامه مطلب
در گوشه آبی، کوچک‌ترین شاسی‌بلند تویوتا در خانواده ژاپنی قرار دارد که در زیر C-HR بسیار کوچک قرار گرفته و پلت‌فرم هاچ‌بک کامپکت یاریس را به خود اختصاص داده است. یاریس کراس اواخر سال گذشته وارد بازار محلی شلوغ شد و مورد استقبال گرم قرار گرفت - در حال حاضر دومین شاسی بلند سبک مورد علاقه کشور است.

در اینجا نمی‌توان در مورد حریفش همین را گفت. هنگامی که نیسان جوک برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به صورت محلی فرود آمد، توجهی را که سازنده پیش بینی کرده بود جلب نکرد و با وجود اینکه نام مدل قدیمی تری دارد، فروش این مدل جدید توسط یاریس کراس سه برابر بیشتر شده است.

نسخه‌ای که در اینجا داریم، نسل دوم Juke است که بیش از یک سال پیش وارد نمایشگاه شد و مدل کاملاً جدید - به معنای واقعی کلمه - رشد کرد. جوک ۲۰۲۰ با طول ۴۲۱۰ میلی‌متر، ۷۵ میلی‌متر طولانی‌تر از مدل قبلی خود است، در حالی که عرض و ارتفاع هر کدام حدود ۳۰ میلی‌متر متورم شده‌اند و این به یکی از رایج‌ترین انتقادات جوک اصلی - فضا - پاسخ می‌دهد.
سوار نیسان شوید و در ردیف دوم فضای بیشتری با هوای بین زانو‌های یک انسان ۱۸۸ سانتی متری و پشتی صندلی راننده همراه با مقدار مشابهی در بالای سر وجود دارد. افزایش قابل توجه دیگری در حجم صندوق بار نیز وجود دارد، با حجم قابل توجه ۴۲۲ لیتر (از ۳۴۵ لیتر) و گزینه‌هایی برای تقسیم صندلی‌های عقب ۶۰/۴۰ برای حداکثر ۱۳۰۵ لیتر با ردیف دوم کاملا تا شده.

تویوتا با ردیف دوم کلاستروفوبیک‌تر و صندوق باری که فقط ۳۹۰ لیتر مواد را می‌بلعد، نمی‌تواند فضای سخاوتمندانه‌ای ارائه دهد. ارائه چرخ یدکی صرفه جویی در فضا فقط می‌تواند مقدار مشخصی از فضا را آزاد کند به دلیل بسیار خوبی که به زودی به آن خواهیم رسید. در ردیف جلو، هر دو خودرو امتیاز بسیار خوبی می‌گیرند، با این حال، با تفاسیر قطبی مخالف از اینکه یک کابین جمع و جور باید چگونه باشد.

در این جوک تی با مشخصات بالا، نیسان با طراحی نارنجی و مشکی رادیکال که در ابتدا شوکه می‌کند، اما پس از تنظیم مردمک چشم شما شروع به رشد می‌کند، کاملاً تاثیرگذار بوده است. صندلی‌های اسپرت خودنمایی، حمایت‌کننده و راحت هستند و برای داشتن فضایی اسپرت و فریبنده، با پوشش مشکی سقف مطابقت دارند. فرمان به همان اندازه اسپرت از نظر ارگونومی سالم است حتی اگر ارتباطی با قهرمانان عملکرد GT-R و ۳۷۰Z این شرکت برقرار نکند.
مانند جوک، یاریس کراس موقعیت رانندگی شبیه به خودرو‌های بزرگ را با محل اقامت دراز و تنظیم عالی صندلی ارائه می‌دهد. با این حال، سوئیچ‌های الکتریکی غیرمعمول عجیب و غریب ارتباط کمی با بخشی از صندلی که واقعاً کنترل می‌کنند، ندارند، که ناامیدکننده است.

فضای داخلی آن بسیار کمتر از هجوم مرکبات در نیسان پر زرق و برق است، اما همچنان با درجات مختلف موفقیت متفاوت است. یک ماده عجیب، اما ملایم لمسی برای تزئینات در‌ها وجود دارد، اما چرم مصنوعی قهوه‌ای تیره و بخش‌های پارچه‌ای صندلی‌ها که شبیه یک تلویزیون تنظیم نشده به نظر می‌رسد، به سلیقه همه نخواهد بود.

فراتر از انتخاب‌های دکور مشکوک، اما ذهنی، فضای داخلی یاریس کراس عملکردی، چیدمان خوبی و سخاوتمندانه مجهز است. جدا از یک صفحه نمایش لمسی مرکزی با ظاهری کمی ارزان، کیت درجه یک در همه جا وجود دارد، از جمله نمایشگر تمام رنگی پر جنب و جوش، صندلی‌های گرم شونده و دسته ابزار کاملا دیجیتال. مورد دوم ساده و خواندنی است، اما فاقد سرعت سنج مناسب است و ممکن است برای سلیقه برخی از خلبان ها، طرح بندی آن کمی غیرمتعارف باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان