توزیع 250 بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد


توزیع 250 بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

تعداد 250 بسته معیشتی در بین خانواده های مددجویان زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعداد ۲۵۰ بسته معیشتی بین خانواده های مددجویان زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه استان، مدیرکل اداره زندان های استان، مدیرعامل کارخانه قند یاسوج رزمایش همدلی و احسان به منظور حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد.

شایان نادری در این آئین ضمن تشریح رسالت های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: این دومین سال پیاپی است که مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همکاری اداره کل زندان ها اقدام به حمایت از خانواده مددجویان این اداره می‌کنند .

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق تفاهم نامه جدید حمایت های ستاد در سه حوزه معیشتی، اشتغال و سلامت خواهد بود و امروز تعداد ۲۵۰ بسته توسط بنیاد احسان به خانواده زندانیان غیر عمد اهدا شد.

نادری افزود: پویشی سراسری با عنوان برکت همدلی که با مشارکت برنامه عصر جدید و اپلیکیشن هفت هشتاد در حال برگزاری می باشد و هر مقداری که طی این پویش جمع آوری بشود مجموعه بنیاد برکت دو برابر آن جهت اشتغال خانواده این زندانیان مشارکت خواهد داشت.

حسن نگین‌تاجی نیز در حاشیه این آئین در زندان مرکزی یاسوج اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهمی که در دستگاه قضایی و در سند تحول به آن پرداخته شده، موضوع حمایت از خانواده زندانیان است، چون خانواده زندانیان در ارتکاب جرم سهمی ندارند و متأسفانه مشکلات بسیاری را در سرکشی هایی که از این خانواده‌ها داریم مشاهده می‌نماییم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که در سالیان گذشته با کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی استان منعقد شده بیش از ۶۰۰ خانواده تحت پوشش این نهاد و سازمان قرار گرفتند که بیش از ۶ میلیارد تومان به این خانواده ها پرداخت شده است.

وی به سرکشی از خانواده های زندانیان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 160 مورد سرکشی توسط سازمان زندانها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و قضات دادگستری و رؤسا دادستان های حوزه های قضایی شکل گرفته است که نشان از همت دستگاه قضایی، جهت حمایت های مالی و معنوی از خانواده زندانیان است.

نگین تاجی در ادامه گفت: در سرکشی هایی که از این خانواده ها داشتیم، فرزندان برخی از این خانواده ها فاقد گوشی تلفن همراه جهت حضور در کلاسهای درس به صورت آنلاین بودند و از طریق اقدامات و صحبت‌هایی که با خیرین شد، این مورد نیز در اختیار آنها قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خانواده‌های بعضی از مددجویان نیز در پرداخت اجاره مسکن و مسائل پزشکی دچار مشکل بودند که با هماهنگی گروه های جهادی این موارد نیز مرتفع گردید.

نگین تاجی به تعداد خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان اشاره کرد و گفت: در استان ۳۵۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان می باشد و در سال گذشته و سال جاری تعداد ۴۷ نفر از زندانیان توسط این انجمن آزاد شده و به کانون گرم خانواده های خود برگشته اند.

وی با اشاره به کمک 600 میلیون تومانی انجمن حمایت از خانواده زندانیان به مبلغ کمک های بلاعوض به زندانیان آزاد شده توسط این انجمن اشاره و گفت: مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان نیز در سال گذشته و سال جاری به این مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به توزیع تعداد 2 هزار و 70 بسته معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان در بین خانواده های مددجویان اشاره و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴۲ بسته معیشتی، شامل مواد غذایی در بین خانواده زندانیان تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

وی ارزش بسته های معیشتی توزیع شده در بین خانواده ی زندانیان را مبلغ، یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان ذکر کرد.

نگین تاجی افزود: تاکنون ۷۵ نفر از زندانیان آزاد شده به بانکها جهت دریافت تسهیلات اشتغال معرفی شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد ۶۱ نفر از زندانیان آزاد شده موفق به دریافت تسهیلات اشتغال از بانک های عامل شده‌اند که تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به این زندانیان جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی پرداخت شده است.

وی افزود: برای ۱۵ نفر از زندانیان در حال تحمل حبس نیز توسط کارآفرین در زندان اشتغال ایجاد شده است و برای اشتغال آنان مبلغ۷۵۰ میلیون تومان به کارآفرین وام پرداخت شده است.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در این بازدید پرونده ۵۴ نفر زندانی جهت صدور دستور پیگیری و بررسی پابند الکترونیکی و همچنین پرونده ۲۹ نفر زندانی دیگر که واجد شرایط آزادی مشروط هستند، نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نگین تاجی در پایان گفت: در حاشیه این برنامه در بازدید از زندان مرکزی یاسوج با درخواست ۱۸ نفر از محکومان جهت مرخصی پایان حبس و با اشتغال 20نفر از محکومان و مرخصی به 56 نفر و 5 نفر عفو موردی این زندان موافقت شد.


توزیع 250 بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد


توزیع 250 بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد


توزیع 250 بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!