پاسخ به چند سوال رایج در مورد نبات


پاسخ به چند سوال رایج در مورد نبات

نبات یک محصول ایرانی است که جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد. از خواص این محصول می‌توان به بهبود سرماخوردگی، رفع یبوست، رفع سردی، رفع مشکلات گوارشی، کاهش درد و افزایش نشاط اشاره کرد.

به گزارش بهداشت نیوز در ادامه پاسخ رایج‌ترین سوالات در مورد نبات را مشاهده می‌کنید.

*طبع نبات از نظر طب سنتی گرم است یا سرد؟

طبع نبات گرم است، از این رو افراد سرد مزاج می‌توانند برای رفع سردی خود از آن استفاده کنند. البته توصیه می‌شود برای این منظور آن را به صورت نبات‌داغ مصرف کنید تا بیشترین اثربخشی حاصل شود.

*آیا نبات داغ چاق کننده است؟

طی تحقیقاتی در آمریکا مشخص شده است که برخلاف باور عموم این محصول چاق کننده نیست! البته باید در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر محصولی می‌تواند عوارضی نظیر چاقی را به دنبال داشته باشد. بنابراین نباید در مصرف نبات تفریط داشته باشید.

*طرز تهیه و موارد مصرف نبات داغ چیست؟

ساخت نبات‌داغ بسیار ساده است. شما می‌توانید برای تولید این نوشیدنی، نبات را در داخل آب بجوشانید. در طول مطلب به موارد مصرف نبات‌داغ اشاراتی داشتیم. به طور کلی موارد مصرف نبات‌داغ به شرح زیر است:
رفع بلغم
رفع سرد مزاجی
درمان تکرر ادرار
کاهش درد پریودی
جلوگیری از خونریزی دماغ
رفع یبوست

*نبات برای دیابت بد است؟

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن انسولین کافی برای تجزیه قند بدن تولید نمی‌شود. نبات حاوی مقدار زیادی قند است و می‌تواند مشکلات جدی را در افراد دیابتی به وجود بیاورد. از این رو افراد دیابتی یا دارای فشار خون بالا نباید از این محصول بدون توصیه پزشک استفاده کنند.
آیا نبات داغ برای سرماخوردگی بد است؟

نه تنها نبات‌داغ برای سرماخوردگی بد نیست، بلکه می‌تواند عوارضی همچون گلودرد ناشی از سرماخوردگی را رفع کند.

*چرا نبات داغ دل درد را خوب می‌کند؟

دل درد و دل پیچه‌ای عارضه‌ای است که فرد حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه می‌کند. علل مختلفی مانند یبوست و اسهال می‌توانند پشت دل درد باشند. نبات‌داغ با خاصیت تسهیل‌کنندگی و ضد ویروسی که دارد می‌تواند دفع غذا را راحت‌تر کند. در نتیجه دل درد بهبود می‌یابد.

*آیا نبات زرد مضر است؟

اکثر نبات‌هایی که به رنگ زرد یا زعفرانی در بازار موجود هستند با جوهر زعفران رنگ می‌شوند که ماده‌ای بسیار خطرناک و سرطان‌زا است. مصرف این ماده بیماری‌هایی از قبیل بیش فعالی در کودکان، معضلات گوارشی و آسمی، تومورهای تیروئیدی، تشدید میگرن، تاری دید، حساسیت‌ها و مشکلات پوستی نظیر پورپورا به همراه خواهد داشت. برای اطمینان از عدم وجود این ماده، نبات‌زعفرانی را در خانه تولید کنید.

*نکات مهم در هنگام خرید نبات چیست؟

نبات‌های چوبی را جایگزین محصولاتی با نی پلاستیکی کنید. نی‌های پلاستیکی بیشتر اوقات غیر بهداشتی هستند و به محض گرمادیدن سمومی از خود خارج می‌کنند که برای سلامت شما مضر است.
سعی کنید از نبات‌های بسته بندی به جای فله استفاده کنید. نبات‌های غیر بهداشتی اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات حشرات موذی هستند. بلورهای شفاف نشانه کیفیت هر نبات است، سعی کنید محصولی را برای خرید انتخاب کنید که دارای بلور‌های شفاف باشد.

*خواص شیاف نبات چیست؟

بسیاری بر این باورند که نبات می‌تواند عفونت‌های قارچی واژن را بهبود بخشد. حتی برخی افراد از نبات به صورت شیاف در واژن یا مقعد استفاده می‌کنند. باید بدانید که این فرضیه صحت علمی ندارد و متخصصان شواهد موثقی برای آن پیدا نکرده‌اند. با این وجود از این محصول برای درمان عفونت واژن و گرمی رحم به صورت تجربی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید این شیوه به هیچ عنوان توصیه ئمی‌شود، اما در صورت تمایل به مصرف حتما با یک دکتر طب سنتی مشورت کنید.

منبع: دکترتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا