ائتلاف اوپک‌پلاس تا پایان ماه سپتامبر


ائتلاف اوپک‌پلاس تا پایان ماه سپتامبر

ائتلاف اوپک‌پلاس ماه گذشته میلادی افزایش عرضه 432 هزار بشکه‌ای را برای ماه مه تصویب کرد.

ائتلاف اوپک‌پلاس تا پایان ماه سپتامبر
اعضای اوپک‌پلاس بر آن هستند که به توافق خود پایبند باشند و برای ماه ژوئن طبق روال قبل با درصد کمی از افزایش تولید موافقت کنند. ۶ منبع از ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) اعلام کردند که اوپک‌پلاس ممکن است به توافق کنونی خود پایبند بماند و در نشست پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) با افزایش اندک دیگری در ژوئن موافقت کند، این در حالی است که روسیه انتظار دارد تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس از زمان شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) در سال ۲۰۲۰ میلادی و تأثیر منفی آن بر شرایط تقاضا و قیمت‌های جهانی نفت خام، تصمیم گرفتند در اقدامی جمعی به‌منظور بهبود شرایط بازار و قیمت‌های نفت، از مقدار عرضه خود بکاهند.

بر اساس توافق ژوئیه پارسال، ائتلاف اوپک‌پلاس قرار است تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی ماهانه ۴۳۲ هزار بشکه در روز عرضه خود را افزایش دهند تا توافق کاهش عرضه خود را به‌طور کامل تسهیل کنند. ائتلاف اوپک‌پلاس ماه گذشته میلادی افزایش عرضه ۴۳۲ هزار بشکه‌ای را برای ماه مه تصویب کرد.

مصرف‌کنندگان بزرگ به رهبری ایالات‌متحده آمریکا، با توجه به اثر منفی تحریم‌های غرب بر عرضه نفت روسیه، این ائتلاف را برای شتاب‌بخشی به افزایش عرضه نفت زیر فشار گذاشته‌اند. با این حال، ائتلاف اوپک‌پلاس به تلاش خود برای عرضه در قالب توافق کنونی ادامه داده است و احتمال می‌رود این روند تداوم داشته باشد.

داده‌ها نشان می‌دهد ائتلاف اوپک‌پلاس در ماه مارس با توجه به کاهش تولید نفت روسیه، روزانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه کمتر از اهداف تولید تعیین‌شده در توافق کنونی عرضه کرده است. در حالی که مسکو با تحریم‌های غرب دست‌وپنجه نرم می‌کند، یک سند وزارت اقتصاد روسیه که رویترز مشاهده کرده است نشان می‌دهد احتمال دارد این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۱۷ درصدی تولید نفت را تجربه کند.

تمایل هند برای مشارکت در طرح‌های نفتی روسیه

هند از شرکت‌های دولتی نفت و گاز این کشور خواسته است تا احتمال خرید سهام شرکت نفتی بزرگ اروپایی در شرکت روسنفت را که با تحریم‌های غرب روبه‌رو شده است، بررسی کنند.

شرکت بی‌پی به‌تازگی اعلام کرده است که ۱۹.۷۵ درصد از سهام خود در روسنفت را رها می‌کند.

منابع اعلام کردند: وزارت نفت هند هفته گذشته این تصمیم خود را به شرکت‌های اوان‌جی‌سی ویدش، ایندین‌اویل، باهارات پترو، شرکت پرایز پترولیوم زیرشاخه هندوستان پترولیوم، اویل‌ایندیا و شرکت نفت و گاز جیل هند اعلام کرده است.

در حالی که کشور‌های غربی به دلیل درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند، هند به‌صراحت اقدام‌ها و سیاست‌های کرملین را محکوم نکرده است.

هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان حدود ۸۵ درصد از روزانه ۵ میلیون بشکه مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

درخواست از شرکت‌های هندی برای بررسی خرید سهام روسنفت پس از دیدار برنارد لونی، مدیرعامل بی‌پی با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند در ماه مارس رخ داده است.

وزارت نفت هند همچنین از اووی‌ال، بازوی سرمایه‌گذاری خارجی شرکت نفت و گاز هند خواست تا خرید ۳۰ درصد از سهام شرکت اکسون‌موبیل در پروژه گازی ساخالین-۱ در شرق دور روسیه را در نظر گیرد، اکسون‌موبیل در این پروژه مجری طرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟