اورزولا فون درلاین: اروپا بسته تحریمی جدیدی را تصویب خواهد کرد


اورزولا فون درلاین: اروپا بسته تحریمی جدیدی را تصویب خواهد کرد

رئیس کمیسیون اروپا از تصویب یک بسته تحریمی جدید علیه روسیه خبر داد.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) در سخنانی گفت اطمینان دارد اتحادیه اروپا یک بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه به تصویب خواهد رساند.

اورزولا فن درلاین در کنفرانسی که به میزبانی روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» برگزار شد، گفت: اطمینان دارم ما این بسته [تحریمی]را در مسیری درست قرار می‌دهیم. اگر یک روز بیشتر نیز به طول بینجامد، یک روز بیشتر هم یک روز است، [اما] ما در حرکت به سوی مسیر درستی هستیم.

اورزولا فون درلاین همچنین گفت: با رئیس جمهور بایدن در خصوص تجهیزمان به 50 میلیون مترمکعب گاز از سال اتی توافق کردم. بایستی از وابستگی به نفت روسیه آزاد شد.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، رئیس کمیسیون اروپا همچنین امروز در سخنانی دیگر اعلام کرده بود: ما در کنار اوکراین می‌ایستیم و می‌خواهیم در جنگ با روسیه پیروز شود. باید اعتمادمان به گاز روسیه کاهش یابد و این کشور دیگر شریکی که بتوان به آن تکیه کرد، نیست.

وی در عین حال گفته بود: تحریم نفتی روسیه هرگز آسان نخواهد بود، اما برای ما امکانپذیر نخواهد بود که در دراز مدت پول تحویل روسیه دهیم.

او اعلام کرده بود: هفته به هفته که می‌گذرد، تحریم‌های اعمالی علیه روسیه تاثیر خود به طور عمیق بر اقتصاد روسیه می‌گذرد. صادرات کالا‌ها به روسیه حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است. صد‌ها شرکت بزرگ و هزاران کارشناس، روسیه را ترک کرده اند و طبق پیش بینی‌ها تولید ناخالص داخلی روسیه حدود ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت لذا شکست و ناکامی این کشور تنها در گروی وقت است.

بیش از هفتاد روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین با هدف دور کردن تهدیدات از منطقه دونباس و مرز‌های روسیه می‌گذرد و نشریه نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد آمریکا با ارائه داده‌های اطلاعاتی به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روسیه که در جنگ اوکراین جان باخته‌اند، کمک کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...