ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان


ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

رکنا:برنامه اشتغال کمیته امداد برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش سراسر کشور در سال 1401 تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری رکنا درا ردبیل؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در حاشیه سفر به استان اردبیل گفت: برنامه اشتغال کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد آماده شده و به همین منظور تعهد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی نیز در این مجموعه به صورت کامل محقق یافته است.

مرتضی فیروزآبادی بیان کرد: رسیدن به نقطه خودکفایی و خوداتکایی برای رفع نیاز‌های معیشتی جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و در این زمینه در کنار اشتغال‌زایی به دنبال خودکفایی ۶۰ هزار مددجو بودیم تا بتوانیم با رفع مشکلات اقتصادی در این زمینه مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون تعهد اشتغال ۴۰ درصد افزایش یافته و منابع میزان اشتغال نیز ۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده و علاوه بر آن یک هزار میلیارد تومان منابع نیز به صورت قرض‌الحسنه و از طریق صندوق امداد ولایت برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است.

فیروزآبادی ادامه داد: تعریف راهبرد‌های اساسی برای ارتقای بخش کیفی اشتغال‌زایی نیز از اهم مواردی است که با توجه به مهارت‌آموزی زمینه تنوع در ایجاد اشتغال و گستردگی در این راستا را رقم خواهد زد و تمهیدات لازم بر این است تا ۱۵۰ هزار فرصت اشتغال و کارآفرینی برای ارتقای عملکرد سال‌های گذشته ایجاد شود.

وی تصریح کرد: مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی برای ایجاد اشتغال و پایداری و تثبیت کار و تلاش با داشتن راهبرد‌های اساسی و توجه به زنجیره‌ها در فرآیند تولید زمینه توسعه کارآفرینی و درآمد بیشتر برای متقاضیان کار و کیفیت کار را به دنبال دارد و ما درصدد هستیم با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات و منابع را به همراهی بانک‌ها به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: خودکفایی در برخی مشاغل زمان‌بر است و درآمدزایی به حدی رسیده که بدون کمک کمیته امداد توانایی اداره زندگی وجود دارد و یکی از جوامع هدف این طرح دانش‌آموزان بالای ۱۳ است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا