آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد جهت رشد علمی و اخلاقی نسل جوان تلاش کنند


آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد جهت رشد علمی و اخلاقی نسل جوان تلاش کنند

حجت الاسلام حجازی با اشاره ضرورت تحول بزرگ فرهنگی در گچساران، از روسای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد خواست نسل جوان علمی و اخلاقی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید امین الله حجازی» ظهر امروز (16 اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبت های این هفته اشاره کرد و گفت: متاسفانه گرانی ها دارد به حد کمر شکن می رسد و نیز فوق طاقت، اگرچه تحملش خیلی سخت است و برای محرومین و مستضعفین هم در حد محال. پس مجدد به عزیزان دولت ضمن تشکر از زحماتشان، اما رفع مشکلات معیشتی خیلی هم دیر شد.

امام جمعه گچساران افزود:به هرحال ممکن است دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی تلاش هایی انجام دهد که مردم باید در این زمینه هم هوشیار باشند، بنابراین ریل گذاری هایی انجام شد که ان شاءالله در آینده نیز نتایجی خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشورمان طبق نظر کارشناسان این عرصه، بدهی کاری و کسری بودجه 1500میلیارد تومانی، نقدینگی تقریبا 9 برابر شده که به چهار هزار میلیارد رسید، بازپرداخت بیش از 54 هزار میلیارد تومان برای جبران بودجه باید ماهانه 10 هزار میلیارد تومان باید پراخت شود.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: مصرف شدن از قبل کل ارز کالاهای اساسی که ارزی برای کالاهای اساسی وجود نداشت و دولت به مبلغ 750 هزار میلیارد تومان برای تهیه کالای اساسی تا پایان سال 1400 و بخشی از اوایل امسال نیاز داشت .فروش نفت بشکه ای 500 تومانی که کفاف حقوق کارکنان را هم نمی داد، تحریم های ظالمانه که به اوج رسید، ویروس کرونا و دیگر مسائل نیز موتور گرانی افسار گسیخته شدند .

وی گفت: دولت تلاش دارد از صندوق ذخیره چیزی برندارد و مملکت قدرتمند و ضعیف و ناتوان نباشد. اما ریل گذاری و کارهای اساسی شد و منظومه اقتدار در حال شکل گیری است و اگر به امنیت و به قدرت کشور و نفوذ کشور در عالم نگاه کنیم کشور قدرتمندی خواهیم بود و مشکلات نیز به زودی مرتفع خواهند شد.

حجت الاسلام حجازی افزود:اینکه الان در عالم کشوری به نام یمن قرار بود یک هفته ای برچیده شود، اما سعودی ها در اقدامات شان مانده اند و واسطه می فرستند که اشتباه کردیم و این بدین معناست که ایران را کشوری قدرتمند و با نفوذ در عالم می دانند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: ایران اسلامی می تواند با عنایت امام زمان(عج) مشکلاتش را مرتفع کند، اما مواظب باشیم که دشمنان فتنه نکنند و به زودی نیز مشکلات هم حل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از دولت، اما انتظار مردم این است که مشکلات معیشتی، گرانی و اشتغال جوانان نیز هر چه سریع تر از این سرزمین رخ بربندد.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: موضوع دیگر نیز نقشه راه نظام بانکی است که دستور داده شده که در سراسر کشور با فروش املاک غیرضروری، تلاش کنید تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد و تلاش کنید به مردم کمک کنید و بدهکاران کلان را زودتر تعیین تکلیف کنند که یا بدهی خود را پراخت کنند یا روانه زندان شوند.

خطیب جمعه گچساران گفت: به رئیس جمهور ترکیه قبل ها می گفتند چند چهره، یک روز حامی فلسطین خودش را معرفی می کرد و از طرفی امروز هم اسرائیل را برادر می خواند، بنابراین لازم است این نکات را متوجه باشیم از طرفی یمن را محکوم می کند و حامی سعودی ها می شود، ای کاش این بدبخت درسی از بقیه هم می گرفت.

وی افزود: سعودی ها گاهی رجز خوانی هایی می کردند، الان به التماس افتاده اند و ایران را واسطه قرار می دهند که یمن به آنها حمله نکند، یک روز جهان دوقطبی بود، شوروی سابق و آمریکا، روزی هم آمریکا مدعی بود که جهان تک قطبی است اما امروز جهان دارد حریت پیدا می کند.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:حضرت آقا فرمودند «جنگ اوکراین می تواند پایانی برای جهان تک قطبی باشد و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده باشد و آن روز جهان از ایران کمک خواهد خواست و جهان متوجه خواهد شد که قدرت از طرف خداست».

امام جمعه گچساران به روز بیماری های خاص اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات افرادی هستند که پول ویزیت دکتر هم ندارند و باید به یاری مستضعفین شتافت، روز جهانی هلال احمر را داریم و از همه خدمت گزاران این نهاد تشکر و قدردانی می کنم.

وی به 19 اردیبهشت، تخریب بارگاه ائمه بقیع به دست سعودی ها در 99 سال قبل اشاره کرد و افزود: مقام رهبری فرمودند «جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی منابع مادی پول و امکانات در اختیار دارد، یکی از مصائب اسلام است».

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:گرچه به گزارش اداره جهاد کشاورزی بسیاری از گندم های دیم قابل برداشت نخواهند بود، اما تا جایی که امکان دارد بحث زکات خیلی مهم است و بخش بزرگی از عدم نزول باران طبق روایات عدم پراخت زکات است.

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه قرار شد تحول بزرگ فرهنگی در گچساران به وجود آید، گفت: از روسای جدید ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران خواست که با توجه به بعد علمی و فرهنگی این ادارات، نسل جوان علمی و اخلاقی تربیت کنند، زیرا دانش آموزان امانت هستند و از امانت باید به درستی صیانت کرد.

وی به گرانی های اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه دولت در این مسئله کم کاری کرده و قبل از اینکه افکار عمومی را اقناع کند و مردم را در جریان واقعیت ها قرار دهند و برایشان این جریان ملموس شود، عمل کردند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه