امروز وظیفه و رسالت معلم جهاد تبیین است


امروز وظیفه و رسالت معلم جهاد تبیین است

عزت خواه گفت: امروز وظیفه و رسالت معلم جهاد تبیین است تا ویروس خودخواهی، خودپسندی و انحراف در ارزش ها مشاهده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت خواه» ظهر امروز (16 اردیبهشت ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج که به مناسبت هفته معلم صورت گرفت، اظهار کرد: سلام بر معلمان استان که زباله ها را جمع آوری می کنند و به کارخانه های بازیافت زباله ارسال می کنند تا ویلچر برای فرزندی معلول تهیه کنند.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اسلام آمده «هیچ انسانی نباید در برابر انسانی دیگر کوچک شمرده شود و اما کوچک بودن و تواضع در برابر معلم امتیاز است»، اظهار کرد: آموزش و پرورش برگرفته از رهنمودهای انبیاء الهی بوده و انبیاء برای تعلیم و تربیت آمده اند و از نوح تا نبی مکرم اسلام (ص) برای تربیت و تعلیم آمدند و جمع بندی آن حیان طیبه است.

وی یادآور شد: امروز معلمان نقش زنده کننده و حیات برای انسان و عالم شدن و آدم شدن تلاش می کنند.

عزت خواه با بیان اینکه عالم شدن و مدرک گرفتن هدف آموزش و پرورش نیست، بلکه آدم شدن هدف آموزش و پرورش است، ادامه داد: کلید آرمان خواهی، عدالت خواهی، ترویج دوستی و صلح وظیفه معلم است.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امام به شاه پهلوی گفت: «آموزش و پرورش را به ما بدهید تا کشور را اداره کنیم اگر نتوانستیم آن را پس بگیرید» و در این راستا درخواست نفت، گاز و سرمایه‌ها را نکرد، بلکه درخواست آموزش و پرورش را طلب کرد، زیرا خوب می دانست تعلیم و تربیت از مهم ترین ارکان و زیرساخت تربیت یک جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه و رسالت معلم جهاد تبیین است تا ویروس خودخواهی، خودپسندی و انحراف در ارزش ها مشاهده نشود.

عزت خواه با بیان اینکه رتبه بندی جهت ارتقای معلم، افزایش کیفیت آموزشی در حال پیگیری است و دولت و مجلس از این مطالبه آگاهی دارند، گفت: اگر معلمی که در کلاس، درس شرف و آزادی می دهد نتواند از حق خود دفاع کند، کجا باید از حق خود دفاع کند‌ و معتقدیم دفاع از حق معلم در کف خیابان نیست، زیرا در شأن آنها نیست.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد