جلیل مجبی حامی مهمی که به منتقد بزرگ تبدیل شد


جلیل مجبی حامی مهمی که به منتقد بزرگ تبدیل شد

پارسینه: حامیان رئیسی یکی یکی تبدیل به منتقدان او می‌شوند؛ از سعید حدادیان و میثم مطیعی و یاسر جبرائیلی گرفته تا جلیل محبی که اکنون به جدیدترین منتقد رئیسی تبدیل شده و نقدهایی که به دولت مطرح می‌کند که شاید از زبان...

جلیل مجبی حامی مهمی که به منتقد بزرگ تبدیل شد

از حدود دو هفته قبل جلیل مجبی در توییتر شروع به انتقاد از رئیسی کرد و همزمان نامه‌ای به رهبر انقلاب را به صورت علنی منتشر کرد که در آن از وضعیت معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، انتقاد شده بود. مثلا در بخشی از آن نوشته شده بود: «بودجه‌ای که می‌بایست برای استخدام و به‌کارگیری کارشناس حقوقی در این معاونت صرف شود، خرج سفرهای استانی رئیس‌جمهور می‌شد. هرچه معاون محترم حقوقی رئیس‌جمهور به مسئولان نهاد اعتراض کرد که این بودجه برای امر کارشناسی در معاونت حقوقی در نظر گرفته شده است، مؤثر واقع نشد و بزرگواران هزینه در سفرهای استانی را اولی دانستند.»

البته معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری هم اطلاعیه‌ای داد و ادعا‌های محبی را خنده‌آور توصیف کرد. «وجود گفت‌وگو در خصوص نحوه هزینه‌کرد بودجه در دستگاه‌های اجرایی آن هم در جلسه‌ای چند نفره از طبیعی‌ترین امور اداری و اجرایی است. انتشار این مطلب معمولی و تحلیل‌های عجیب و غریب راجع به آن رفتاری غیر حرفه‌ای است که با فعالیت سیاسی عالمانه و آگاهی بخشی رسانه‌ای صادقانه سنخیتی ندارد. بویژه این که کسی که اندک اطلاعی از بودجه دارد می‌داند اعتبارات مربوط به بخش کارشناسی حقوقی در مقایسه با اعتبارات سفر‌های استانی چنان اندک است که فاقد ظرفیت برای خبر رسانی این‌چنین و تحلیل‌های آن‌چنان است.»

در جدیدترین انتقاد او رشته توییتی منتشر کرده که در آن گفته شده دولت رئیسی توان کار بزرگ ندارد: «‏عزیزان، من شما را درک میکنم. شما امید دارید آقای رئیسی بتواند کار‌های بزرگی برای کشور انجام دهد. اما من توان آن کار بزرگ را در ایشان نمی‌بینم. چند روز بعد هم او در نقد مذاکرات هسته‌ای نوشت آقای روحانی متن را منتشر نمی‌کنند چن مردم ایران نامحرم‌اند نه، چون از نقدشون می‌ترسند دولت قبل هم تقریبا چنین بود ان‌شاءالله اصلاح‌طلبان می‌روند و یک حزب اللهی رییس جمهور می‌شود و امکان نقد دولت فراهم می‌شود.»

این نقد‌ها در آن مقطع پاسخ داده نشد و بعد هم ماجرای سیسمونی نوه قالیباف مطرح شد و افکار عمومی به این مسئله پرداخت و قالیباف در مرکز انتقادات فضای مجازی قرار گرفت. در آن زمان برخی این تحلیل را می‌کردند که جلیل محبی به عنوان یکی از نزدیکان قالیباف، انتقاد از رئیسی را کلید زده و جلیل محبی که کارمند او محسوب می‌شود (جلیل محبی کارمند مرکز پژوهش‌های مجلس بود) به نمایندگی از فرمانده وارد عرصه شده است.

منبع:رویداد۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر