نام فیلم زندگی ام را زن تنها می گذاشتم!


فریبا کوثری، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان می گوید: اگر قرار بود برای زندگی اش همچون فیلم، نامی انتخاب کند، نام زن تنها را انتخاب می کرد.

نام فیلم زندگی ام را "زن تنها" می گذاشتم!

به گزارش ایران اکونومیست، فریبا کوثری درباره اینکه در طول این سالها نقشی بوده که آرزوی ایفای آنرا داشته باشد؟ اینگونه گفت: دنیای بازیگری، انتها ندارد و ما هرچقدر بازی کنیم، متوجه می شویم به انتهای کار نرسیده‌ایم چون بازیگری یعنی ایفای نقش شخصیت های مختلف، در دنیایی که بیش از هشت میلیارد جمعیت وجود دارد و اگر قرار باشد هر بازیگر نصف نصف این تعداد را هم ایفای نقش کند، متوجه می‌شود وارد دریای بیکرانی شده است. من در حال حاضر 34 سال است که به حرفه بازیگری مشغولم ولی هنوز هم در حال جستجوی ناشناخته‌های این هنر هستم و هروقت کاری به من پیشنهاد می‌شود، از شب قبل استرس دارم.

بازیگر سریال های "مختارنامه"، "معصومیت از دست رفته"، "دلنوازان"، "بی صدا فریاد کن" و "بی گناهان" در پاسخ به اینکه چه نقشی را بیشتر دوست دارد؟ خاطرنشان کرد: من تمامی تیپ‌ها را دوست دارم و وقتی فیلمنامه را می‌خوانم، گویی نقشی که به من پیشنهاد شده مرا به دنیایی دیگر می‌برد ولی خودم ایفا در نقش های منفی را دوست دارم.

این بازیگر با سابقه که در برنامه "احوال پرسی" شبکه دو سیما حاضر شده بود، درباره ایفای نقشی که در سریال "معصومیت از دست رفته" و "مختارنامه" داشت، توضیح داد: برای من سریال "معصومیت از دست رفته" نقطه شروع بازیگری در ژانر تاریخی و "مختارنامه" انتهای هنرنمایی در ژانر تاریخی بود. من نقش های تاریخی را خیلی دوست دارم و برایم جذاب‌تر است. به نظرم ما در قبال نقش‌های تاریخی، دِینی داریم که فراتر از آن نمی‌توانیم قدم برداریم و به نوعی بار مسئولیت بیشتری بر دوشمان است. وقتی نقش هایی همچون مادر، خانم خانه‌دار، معلم و ... به من پیشنهاد می‌شود، مسلماً از افرادی که در اطرافم هستند، الهام می‌گیرم ولی هر بازیگر در نقش های تاریخی باید به گونه‌ای نقش را ایفا کند که خدای ناکرده آنرا بد یا کمرنگ جلوه ندهد و این رسالت مهمی است.

فریبا کوثری سپس در پاسخ به پیشنهاد ایفای نقش در سریال های کمدی هم گفت: اکثر نقش هایی که تا به حال ایفا کرده‌ام جدی بوده و با اینکه من انسان شوخ‌طبعی هستم ولی تا بحال کار کمدی انجام نداده‌ام. همچنین مواردی که باعث می‌شود از اعماق وجودم خنده بر لبم بیاید، خوشحالی مادرم، خانواده‌ام و آدمهاست. وقتی این عزیزان شاد و خوشحال باشند، من هم خوشحال خواهم بود. به نظرم تعریف یک خانواده ایده‌آل، خانواده‌ای سالم و صالح است که قطعاً تمام اعضای خانواده از کنار هم بودن لذت می‌برند.

وی نظرش را درباره در اختیار قرار دادن گوشی همراه خود به اطرافیانی که امین وی هستند اینگونه بیان کرد: اگر قرار باشد گوشی تلفن همراهم را در اختیار کسی قرار بدهم که امین من باشد و محتوای گوشی‌ام را رصد نکند، مسلماً برادرزاده‌هایم کیمیا و پوریا هستند چون مطمئنم اگر گوشی من ساعت ها هم دستشان باشد در امانت خیانت نمی‌کنند و البته مادرم هم امین من هستند و به ایشان هم گوشی خود را امانت می‌دهم.

نام فیلم زندگی ام را "زن تنها" می گذاشتم!

او همچنین درباره مادرش اینگونه گفت: من پدر نداشتم و مادرم برایم حکم پدر و مادر و از همه مهمتر دوست را ایفا کرد. فاصله سنی من و مادرم کم است برای همین دوستان خوبی برای همدیگر هستیم. هرزمان خواسته‌ای از خدای مهربان داشته‌ام به مادرم گفته‌ام و از او خواسته‌ام تا برایم دعا کند چون به این مورد ایمان دارم که مادرها ارج و قرب زیادی نزد پروردگار دارند و دعای آنها در حق فرزندانشان برآورده خواهد شد.

کوثری در بخشی دیگر از صحبت هایش درباره سفر با ماشین زمان به گذشته یا آینده اظهار کرد: اگر قرار بود با ماشین زمان به گذشته یا آینده سفری داشته باشم، قطعاً سفر به گذشته را انتخاب می‌کردم تا برای آینده خود تصمیمات بهتری بگیرم و اگر پاک‌کن جادویی داشتم و قرار بود با آن پاک‌کن، موردی را پاک کنم، قطعاً "فقر و جهل"، دو انتخاب من بودند.

این هنرمند سپس خودش را در سه کلمه اینگونه توصیف کرد و گفت: اگر بخواهم خودم را در سه کلمه توصیف کنم اینگونه می‌گویم: "انسانی مهربان، دست و دلباز و عاشق خانواده" و درباره ترک یک رفتار بد در آغاز قرن جدید، توصیه‌ام به خودم و همه مردم "عدم کنکاش و قضاوت در زندگی یکدیگر" است. اگر وقتی که برای کنکاش در زندگی دیگران می‌گذاریم را برای شناخت خودمان بگذاریم، قطعاً پیشرفت‌های زیادی در زندگی خواهیم داشت. بهتر است سعی کنیم با حرف ها، کارها و... همدیگر را آزار ندهیم.

وی ادامه داد: کرونا با همه بدی‌هایی که داشت، به نظرم برای ما خوب بود چون نشان داد با چیزی که اصلاً دیده نمی‌شد، چطور برخی از ما عزیزانمان را از دست دادیم، پس تا هستیم و زندگی می کنیم قدر لحظات زندگی و باهم بودنمان را بدانیم. چقدر خوب است همه ما قدر داشته‌هایمان را بدانیم، قدر پدر و مادرمان را بدانیم و از لحظات زندگی و فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.

کوثری در بخشی دیگر پس از نمایش تصاویری از خودش در سکانسی از سریال "مختارنامه" ، اینگونه گفت: من از این سریال بسیار لذت برده‌ام و در کارنامه کاری‌ام بعد از "دندان مار"، دومین کاری است که بسیار به آن علاقه‌ مندم.

این هنرمند همچنین درباره نمایش تصویری از مادرش در برنامه، چنین گفت: مادرم معمولاً همراه من هستند و امروز هم با ایشان به استودیوی برنامه آمده‌ام. همیشه خواهش و آرزوی من از خداوند این بوده که مادرها سالم و سلامت باشند و خداوند آنها را حفظ کند.

وی سپس به خاطرات دوران تحصیلش اشاره کرد و گفت: نمی دانم چرا در زمانی که ما دانش‌آموز بودیم اینقدر تکلیف داشتیم؟ تعطیلات هم مثل الان برای آلودگی هوا، برف و ... وجود نداشت و همیشه برای من چهارده روز تعطیلات نوروزی، عذابی الیم داشت چون علاوه بر پیک نوروزی، کلی هم باید مشق می‌نوشتیم و بدتر از همه این بود که مادر من در این امر سخت‌گیر بود و اگر مشق‌هایم را بدخط می‌نوشتم، آنها را پاره می کرد تا دوباره مشق‌ها را با خط خوش بنویسم!.

فریبا کوثری در صحبت های پایانی اش به زادگاهش زاهدان اشاره کرد و گفت: من در شهر زاهدان متولد شده‌ام و چون زادگاهم آنجا بوده، دوستان خوبی هم دارم که سعی می کنم هرسال به آنها سر بزنم. حرف آخرم این است که در سال جدید برای همه مردم کشورم، عشق، سلامتی، آرامش و هرآنچه خوب است آرزومندم.

به گزارش ایران اکونومیست، برنامه "احوالپرسی" کاری از گروه خانواده شبکه دو سیماست که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد سیدمحسنی و اجرای ندا غفاری روی آنتن می رود. این برنامه جمعه‌ها ساعت 21 و 15 دقیقه پخش می‌شود.

نخستین قسمت از فصل دوم برنامه "احوال پرسی" با حضور فریبا کوثری، بازیگر و مهدی یغمایی، خواننده جمعه شب، 16 اردیبهشت ماه به روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید