نشانه های هک شدن گوشی | چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟


نشانه های هک شدن گوشی | چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

امروزه هکرها از روشهای جدید برای هک گوشی ها استفاده می کنند؛ در ادامه این مطلب به برخی نشانه های هک شدن گوشی اشاره می کنیم.    هکرها نیاز روزانه ما به گوشی را درک کرده اند و هر لحظه به دنبال راه‌ جدیدی برای دسترسی به گوشی‌ها و اطلاعات باارزش می‌گردند. چند نشانه عمومی […]

هکرها نیاز روزانه ما به گوشی را درک کرده اند و هر لحظه به دنبال راه‌ جدیدی برای دسترسی به گوشی‌ها و اطلاعات باارزش می‌گردند. چند نشانه عمومی وجود دارد که به تشخیص این موضوع کمک می‌کند.

نشانه های هک شدن گوشی | چطور بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

⭕️ البته این نشانه‌ها می تواند بخاطر عوامل محیطی یا نحوه استفاده از گوشی هم بروز کند و قطعا دلیل بر هک شدن گوشی نیست.

1⃣ کند بودن و یا بسته شدن ناگهانی برنامه ها

2⃣ خالی شدن سریع شارژ باتری و داغ شدن بیش از حد؛ این دو مورد میتونه بخاطر عمر گوشی، کاهش ظرفیت باتری یا شرایط شبکه و بالا بودن دمای محیط هم پیش بیاد

3⃣ بالا رفتن ناگهانی مصرف اینترنت؛ اگه برای آپدیت یا نصب برنامه و دانلود فایل یا تماشای فیلم نباشد

4⃣ تبلیغات پاپ-آپ؛ معمولا بعضی سایت ها اگه دسترسی داشته باشند تبلیغات از این طریق ارسال میکنند ولی اگه حجم تبلیغات خیلی زیاد شود باید شک کرد.

نشانه های دقیق تری دال بر هک گوشی وجود دارد که از آن جمله می توان به باز نشدن برخی اپلیکیشن های کاربردی مثل لیست کانتکت یا کپی شدن انبوه عکس و فیلم های گالری شما و یا وصل نشدن گوشی به اینترنت و یا وارد نشدن به اپلیکیشنی که نیاز به رمز دارد با رمز قبلی شما اشاره کرد.

➕اگر حس کردیم گوشی در معرض خطره، چه کار کنیم؟
🔹با یک آنتی ویروس خوب اپ‌ها و فایلها رو چک کنید. اگه بازم نگران بودید، گوشی رو به تنظیمات کارخانه برگردونید. نکته جالب اینکه در برخی مواقع، ویروس یا بدافزاری که عامل هک محسوب می شود، اجازه نصب آنتی ویروس را به شما نمی دهد و کنترل دسترسی های لازم برای نصب اپلیکیشن را در گوشی شما بدست گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند