خرید گندم در کشور از مرز یک میلیون تن گذشت


مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و 150 هزار تن گندم و 67 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا از ابتدای سال 1401 تا 17 اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

خرید گندم در کشور از مرز یک میلیون تن گذشت

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی‌کیا با اعلام اینکه امسال، گندم به قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 500 تومان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و علاوه بر آن جایزه 1000 تومانی برای هر کیلوگرم گندم تحویلی پرداخت می‌شود، گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده تاکنون ۱۳ هزار و 1۱۷ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از چهارم فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و ایلام تاکنون وارد عملیات خرید این محصول شد‌‌ه‌اند.

سعادتی کیا با اشاره به اینکه خوزستان پیشتاز تحویل گندم در کشور است، تصریح کرد: در این استان، ۶۸۰ مهزار تن گندم خریداری شده و پس از آن، استان‌های کرمان با 88 هزار تن، فارس با 74 هزار تن و ایلام با ۵8 هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نسبت به خرید تضمینی 67 هزار تن دانه‌‌ی روغنی کلزا به ارزش 970 میلیارد تومان در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اقدام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج