از محرومیت‌زدایی تا راه‌اندازی مدرسه قرآنی در کانون دکتر قیصر امین‌پور


از محرومیت‌زدایی تا راه‌اندازی مدرسه قرآنی در کانون دکتر قیصر امین‌پور

کانون فرهنگی هنری «دکتر قیصر امین‌پور» با فعالیت در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، قرآنی و کتاب و کتاب‌خوانی توانسته در شهرستان گتوند منشا برکات بسیار باشد؛ کمک مومنانه و ثابت به 60 خانواده محروم ازجمله این برکات است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «دکتر قیصر امین‌پور» در جوار مسجد ابوالفضل العباس(ع) شهرستان گتوند از توابع استان خوزستان، در سال 86 به عنوان اولین کانون در سطج شهرستان گتوند تاسیس شد و در رویدادهای ملی فهما در سال های 98 و 99 رتبه اول شهرستان و سوم استان را به خود اختصاص داد.

این کانون در زمینه های مختلف به ویژه کتاب و کتابخوانی، محرومیت زدایی و فعالیت های قرآنی فعال است و توانسته در سطح شهرستان منشا اثر باشد.

حسن رئیسی، مدیر این کانون فعال مسجد درباره کمک های مومنانه ای که توسط بچه های مسجد ابوالفضل العباس(ع)، اظهار کرد: بین 300 تا 400 میلیون تومان در سال 1400 به محرومان کمک مومنانه داشتیم بدین ترتیب که هر دو سه هفته یکبار بسته های معیشتی با هزینه تقریبی 40 50 میلیون تومانی تهیه و به صورت ثابت بین 60 خانوار محروم و متغیر تا 150 160 خانوار توزیع می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، طرح های کارآفرینی مقطعی نیز داشته ایم مثل کارگاه تولید ماسک و گان که البته با فروکش کردن کرونا دنبال طرح های جدیدتری هستیم؛ برای مثال تعدادی از بچه های مسجد در زمینه تولید پوشاک ایرانی ورود کرده اند همچنین است کتاب فروشی اینترنتی با عنوان قاف کتاب.

رئیسی درباره فعالیت های قرآنی کانون دکتر قیصر امین‌پور، ابراز کرد: برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف و برپایی محافل انس با قرآن از جمله این فعالیت ها است. علاوه بر این، درصدد هستیم بخشی از مسجد را به مدرسه قرآن تبدیل و در آن حافظان قرآن را تربیت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های کتاب و کتابخوانی در کانون دکتر قیصر امین‌پور گفت: برپایی ایستگاه کتابخوانی و اجرای طرح شنبه های با کتاب ازجمله این فعالیت ها است. کانون ما چند عضو فعال نویسنده دارد که دارای آثار چاچی و زیر چاپ دارند. تقریبا سه چهار هزار جلد کتاب در کانون وجود دارد که البته نیاز داریم سخت افزار و تجهیزات لازم عرضه و امانت آنها را در مسجد فراهم کنیم.

رئیسی با اشاره به همنامی کانون فرهنگی هنری مسجد ابوالفضل العباس(ع) شهرستان گتوند با مرحوم قیصر امین‌پور، شاعر پرآوازه معاصر، خاطرنشان کرد: همسو با این نامگذاری فعالیت های ادبی همچون برگزاری محافل ادبی به ویژه به یاد و به منظور آشنایی بچه های مسجد با مرحوم امین‌پور انجام می شود؛ محافل شعرخوانی ازجمله آنها است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه