تداوم روند مثبت در بازار سهام با رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس


تداوم روند مثبت در بازار سهام با رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، 17 اردیبهشت‌ماه) با 14 هزار و 78 ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و 543 هزار واحدی قرار گرفت.

تداوم روند مثبت در بازار سهام با رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش ایران اکونومیست، بازار سهام بعد از نوسانات شدیدی که طی ۲ سال گذشته تجربه کرد، اعتماد سرمایه گذاران در این بازار به دلیل اقدامات دولت قبل از بین رفته بود. دولت سیزدهم از همان ابتدای آغاز به کار در تلاش برای ایجاد ثبات در این بازار بود که با اقدامات انجام شده این مهم محقق شد به طوری که روند بازار سرمایه از اسفند ماه گذشته مثبت شده و به آرامش رسیده است. تلاش دولت در جلب اعتماد سهامداران و سرمایه گذاران بود که تحت تاثیر اعتماد دوباره به این بازار، زمینه رونق و تداوم رشد منطقی شاخص بورس را فراهم کرده‌اند.

بازار سهام در سال جدید نیز روند مثبت به خود گرفت و این روند تاکنون به صورت منطقی پیش رفته است. اکنون کارشناسان اعتقادی دارند که قیمت سهام شرکت‌ها به نقطه‌ای از ارزندگی رسیده و این بازار در بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی مناسب و منطقی قرار دارد.

بازار سهام امروز شنبه معاملات خود را با فضایی مثبت آغاز کرد، به طوری که معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۲ هزار و ۳۹ میلیارد ریال و در بیش از ۹۳۰ هزار و ۲۲ نوبت معامله شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) با ۱۴ هزار و ۷۸ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۳ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۸۴۹ واحد افزایش به ۴۲۶ هزار و ۳۲۲ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۹۲ واحد رشد به ۲۶۵ ‌هزار و ۲۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲ هزار و ۱۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۳ هزار و ۷۴ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۲۵۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال و در ۵۷۰ هزار و ۹۴۲ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و ۹۰۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۶۲۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۰۴ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۹۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۵۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۹۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۸۸ واحد، کالسمین (فاسمین) با ۱۲۸ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۶۹ واحد و توسعه معادن روی ایران (کروی) با ۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، و پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران‌خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۴ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۷۲ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۷ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۵۹ هزار و ۸۰ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)‌ و پخش البرز (پخش)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !