سامسونگ احتمالاً در حال کار روی ساخت گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف کشویی است


سامسونگ احتمالاً در حال کار روی ساخت گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف کشویی است

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً درحال‌ کار روی گوشی هوشمند جدیدی است که از نمایشگر منعطف کشویی بهره می‌برد.

سامسونگ یکی از اولین‌ برندهایی بود که گوشی هوشمند تاشو به بازار عرضه کرد. از آن زمان به‌بعد نیز شاهد عرضه‌ی چند مدل از تاشو‌های این شرکت بوده‌ایم. اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ای تصمیم دارد از سبکی جدید برای استفاده از نمایشگرهای منعطف در گوشی‌های هوشمند خود بهره ببرد.

به گزارش Gizmochina، براساس پتنت جدیدی که سامسونگ ثبت کرده، این شرکت احتمالاً درحال‌کار روی گوشی جدیدی است که از فناوری نمایشگر کشویی انعطاف‌پذیر که اطراف دستگاه را می‌پوشاند بهره خواهد برد. به‌عبارت دیگر به‌نظر می‌رسد این محصول گوشی هوشمندی با نمایشگر خمیده از جلو خواهد بود، اما پنل نمایشگر، بخش پشتی آن را نیز پوشش می‌دهد. با توجه به این پتنت همچنین مشخص می‌شود این دستگاه از دو محفظه و یک نمایشگر انعطاف‌پذیر بهره خواهد برد که دارای دو حالت است؛ در یکی از این حالت‌ها نمایشگر به‌دور گوشی می‌پیچد و در حالت دوم به بیرون کشیده می‌شود تا پنل جلویی بزرگ‌تری دردسترس کاربر قرار گیرد.

سامسونگ احتمالاً در حال کار روی ساخت گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف کشویی است

این پتنت در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) ثبت و توسط MySmartPrice مشاهده شده است؛ درحالی‌که امکان دارد این دستگاه از نمای جلو کاملاً عادی به‌نظر برسد، اما بخش پشتی آن جایی است که طراحی خلاقانه‌ی سامسونگ واقعاً می‌درخشد. شایان‌ ذکر است این محصول شباهت‌هایی با گوشی مفهومی شیائومی Mi Mix Alpha دارد؛ محصولی که نمایشگر آن دورتادور دستگاه پیچیده شده است. با نگاهی به طرح‌های گواهی ثبت‌ اختراح سامسونگ، می‌توان دید که نمایشگر انعطاف‌پذیر این دستگاه تا پشت گوشی کشیده شده و حدود نیمی از پنل پشتی را پوشش می‌دهد. درهمین‌حال، نیمه‌ی باقی‌مانده، ماژول دوربین سه‌گانه را در خود جای داده است.

سامسونگ احتمالاً در حال کار روی ساخت گوشی هوشمندی با نمایشگر منعطف کشویی است

جالب این است با توجه به جزئیات ارائه‌شده در پتنت می‌توان از دوربین‌های پشتی گوشی به‌عنوان دوربین سلفی نیز استفاده کرد. این قابلیت در تصاویر گواهی ثبت اختراع سامسونگ به‌خوبی مشخص است؛ جایی‌ که نمایشگر کوچک پشتی دستگاه برای ثبت بهتر تصاویر سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عبارت دیگر می‌توان از این ویژگی مثل نمایشگر دوربین‌های DSLR برای ثبت بهتر عکس‌ها بهره گرفت. درحال‌حاضر مشخص نیست آیا سامسونگ واقعاً روی ساخت چنین گوشی هوشمندی کار می‌کند یا خیر، بنابراین بهتر است منتظر انتشار جزئیات بیشتر درمورد این دستگاه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید