نباید اجازه داد دوران خوب فوتبال بانوان به خاطره تبدیل شود / برخی تیم‌ها بودجه دارند، اما برای دختران سرمایه گذاری نمی‌کنند


نباید اجازه داد دوران خوب فوتبال بانوان به خاطره تبدیل شود / برخی تیم‌ها بودجه دارند، اما برای دختران سرمایه گذاری نمی‌کنند

«دیباچه»- احسان انصاری: موفقیت های تیم ملی بانوان و صعود این تیم برای اولین بار به جام ملت های آسیا و بازی هایی خوبی که این تیم در این جام انجام داد باعث شد نگاه ها به سمت تیم ملی فوتبال بانوان معطوف شود وانتظار مردم نسبت به این تیم...

«دیباچه»- احسان انصاری: موفقیت های تیم ملی بانوان و صعود این تیم برای اولین بار به جام ملت های آسیا و بازی هایی خوبی که این تیم در این جام انجام داد باعث شد نگاه ها به سمت تیم ملی فوتبال بانوان معطوف شود وانتظار مردم نسبت به این تیم بالاتر برود. با این وجود تغییرات در مدیریت فدارسیون فوتبال باعث شده که آینده تیم ملی بانوان با چالش ها و ابهاماتی مواجه شود.«دیباچه» برای تحلیل و بررسی مهم ترین چالش های پیش روی تیم ملی فوتبال بانوان با مریم ایراندوست سرمربی این تیم گفت وگو کرده که در ادامه ماحصل این گفت وگو را می خوانید.

مریم ایراندوست در این زمینه به «دیباچه» است:پس از اینکه تیم ملی از بازی های جام ملت های آسیا بازگشت، دیگر ما اردویی نداشتیم.شرایط فدراسیون فوتبال و اتفاقاتی که در این زمینه رخ داد باعث شد که تا به امروز برنامه ریزی برای آینده تیم ملی فوتبال بانوان صورت نگیرد.در این مدت ما دو « فیفا دی » را از دست دادیم. با این وجود « فیفا دی » بعدی ما در خردادماه است که امیدوارم فدراسیون به فکر دعوت از یک تیم ملی قوی و یا فرستادن تیم ملی به یک بازی دوستانه در خارج از کشور باشد.ما امیدواریم اتفاقات گذشته درباره تیم ملی بانوان تکرار نشود و ما بتوانیم رنکینگی که با تلاش زیاد به دست آمده را همچنان حفظ کنیم.

وی ادامه داد:ما دغدغه های خود درباره تیم ملی را به کمیته بانوان در فدراسیون فوتبال و خانم درودیان و خانم محمدخانی ارائه داده ایم. با این وجود اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ داد و رئیس این فدراسیون تغییر کرد باعث شد که نسبت به وضعیت تیم ملی در آینده دغدغه داشته باشیم.ما امیدواریم این دغدغه ها هرچه زودتر از بین برود تا تیم ملی بتواند با تمرکز تمرینات خود را ادامه بدهد و خود را مهیای بازی های بعدی کند.

نباید اجازه داد دوران خوب فوتبال بانوان به خاطره تبدیل شود / برخی تیم‌ها بودجه دارند، اما برای دختران سرمایه گذاری نمی‌کنند

سرمربی تیم ملی بانوان نسبت به رویکردی که مدیران جدید فدراسیون فوتبال نسبت به تیم ملی بانوان دارند تصریح کرد:هنوز نمی توان به صورت دقیق در این باره اظهار نظر کرد. با این وجود در9 ماه گذشته که با مدیران فدراسیون در ارتباط بودیم شرایط خوب و ایده آلی برای ما فراهم شده بود و نتایج آن را نیز مشاهده کردیم که همراه با موفقیت های خوبی برای فوتبال بانوان بود.مهم ترین نتیجه این شرایط نیز صود به جام ملت های آسیا و بازیی هایی بود که در این تورنمت انجام دادیم. با این وجود باید به این نکته اذعان کنیم که در شرایط کنونی ما خودمان نیز در یک وضعیت سردرگمی قرار داریم.

ایراندوست درباره کیفیت لیگ فوتبال بانوان گفت: واقعیت این است که کیفیت لیگ فوتبال بانوان هر ساله بهتر از گذشته شده است و ما در سال های اخیر با کیفیت بهتری از تیم های لیگ مواجه بودیم. نتیجه این وضعیت نیز ظهور و بروز بازیکنان خوبی بوده که از آنها در تیم ملی استفاده کردیم.از سوی دیگر در زمینه برگزاری مسابقات نیز شاهد پیشرفت هایی بوده ایم. نکته چالش برانگیز در این زمینه حضور ناقص برخی تیم ها در لیگ فوتبال بانوان است که علی رغم اینکه در استان های خود از بودجه کافی هم برخوردار هستند اما حاضر نیستند برای دختران ورزشکار خود سرمایه گذاری کنند.این وضعیت باعث شده که بین تیم های بالای لیگ و تیم هایی که در رده های پایین قرار دارند فاصله زیادی به وجود بیاید. من امیدوارم در سال آینده این وضعیت بهبود پیدا کنند. در غیر این صورت بهتر است بازی ها با تیم های کمتر و به شکل سوپر لیگ برگزار شود.شرایط باید به سمتی حرکت کند که همه دوازده تیمی که در لیگ حضور دارند در شرایط برابر با هم رقابت کنند.

وی خاطرنشان کرد:در شرایط کنونی در لیگ فوتبال بانوان چهار یا پنج تیم وجود دارند که از امکانات حرفه ای مانند بدنسازی و دیگر امکانات برخوردار هستند.بدون تردید داشتن امکانات به کیفیت تیم های لیگ کمک می کند که این وضعیت می تواند در نهایت به سود تیم ملی باشد.هنوز هم فوتبال بانوان با نادیده گرفته شدن ها مواجه است. من امیدوارم 9 ماهی که گذشت و دوران خوبی برای فوتبال بانوان کشورمان بود به خاطره تبدیل نشود.باید نگاه برابر بین فوتبال زنان و مردان وجود داشته باشد.هنگامی که تیم ملی موفقیت به دست می آورد انتظار جامعه نسبت به تیم ملی بالا می رود و در نتیجه همه انتظار نتیجه گیری و ارائه بازی های خوب دارند.قرار نیست شرایط تیم ملی مانند گذشته تنها حضور در بازی های بین المللی باشد و بلکه مردم انتظار نتیجه گیری دارند. به همین دلیل نیز فدراسیون فوتبال باید در این زمینه برنامه ریزی کند و شرایطی را برای تیم ملی فراهم کند که در نهایت منجر به نتیجه گیری فوتبال بانوان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر