دستگیری کلاهبردار ارسال کننده پیامک جعلی سامانه ثنا


دستگیری کلاهبردار ارسال کننده پیامک جعلی سامانه ثنا

متهم که ابتدا منکر جرم می شد در مواجهه با مستندات پلیس به انجام  چهار میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری از همشهریان  اعتراف که  جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جانشین انتظامی استان ایلام از شناسایی مجرم سایبری که از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام به کلاهبرداری مالی از هموطنان کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین نجفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی مراجعات متعدد شهروندان به پلیس فتا استان و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از
حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد : با بررسی‌های فنی و اظهارات شکایت پرونده مشخص شد برداشت های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.
سرهنگ نجفی گفت: پس از انجام فنی و اقدامات پلیسی کارشناسان پلیس فتا استان متهم در یکی از استان های مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و به استان دلالت داده شد.
وی افزود: متهم که ابتدا منکر جرم می شد در مواجهه با مستندات پلیس به انجام چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از همشهریان اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
جانشین انتظامی استان در پایان با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه پیامک‌های تحت عنوان رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی هرگز با سرشماری‌های شخصی ارسال نمی‌شود از آنان خواست تا
در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران