دستور پخت ژامبون مرغ و قارچ به روش بازاری


طرز تهیه ژامبون مرغ و قارچ ساده و خوشمزه به روش کارخانه ای در خانه

دستور پخت ژامبون مرغ و قارچ به روش بازاری

مواد لازم برای تهیه ژامبون مرغ خانگی ساده

سینه مرغ ۱ عدد سیر ۱ بوته پیاز ۱ عدد قارچ ۵ عدد هویج ۲ عدد پسته ۲ قاشق غذا خوری پودر سیر، برگ بو، میخک به میزان لازم نمک، فلفل سیاه، آویشن به میزان لازم آب ۵ لیوان روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری فویل آلومینیومی ۱ عدد

مرحله اول: مرغ
مرغ را در غذاساز انداخته و چند پالس بزنید تا حسابی چرخ شود.

مرحله دوم: سیر و پیاز
سیر و پیاز را پاک کرده و به مرغ اضافه کنید و دوباره پالس بزنید.

مرحله سوم: ادویه
ادویه های لازم را نیز اضافه کرده و مجدد پالس بزنید و خمیر ژامبون مرغ را از غذاساز بیرون بیاورید و روی فویل چرب شده قرار دهید.

مرحله چهارم: رول کردن ژامبون مرغ و قارچ
خمیر ژامبون را روی فویل باز کرده و قارچ های خرد شده و هویج و پسته را روی خمیر ژامبون مرغ قرار دهید و ژامبون را رول کنید و سپس فویل را به دور ژامبون مرغ و قارچ بپیچید و سر و ته فویل را محکم کنید.

مرحله پنجم: پخت ژامبون مرغ خانگی
آب را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا به جوش آید و سپس فویل ژامبون مرغ و قارچ را داخل آب جوش انداخته و زمان دهید تا به مدت ۱ ساعت و نیم زمان پخت دهید تا ژامبون مرغ و قارچ پخته شود.

مرحله ششم: سرو ژامبون مرغ خانگی
در آخر پس از پخت ژامبون مرغ و قارچ را برش زده و به همراه سبزیجات تزئین کرده و نوش جان فرمائید.

نکات تکمیل کننده در تهیه ژامبون مرغ و قارچ بدون دستگاه

ژامبون را قبل از پخت و همینطور بعد از پخت می توانید در فریزر نگهداری کنید. می توانید به همین روش از تکه های گوشت خورشتی استفاده کنید و ژامبون گوشت را نیز آماده کنید. می توانید به جای پسته از باقالا سبز ریز نیز استفاده کنید. می توانید از عصاره های مرغ و سبزیجات و گوشت نیز در خمیر ژامبون استفاده کنید. می توانید ژامبون را آماده سازی کنید و به مقدار زیاد تهیه کنید و در انواع سالادها و فینگر فودها از ژامبون نیز استفاده کنید. سعی کنید ژامبون را به مانند آماده یا صورت پهن رول کنید تا در آخر ظاهرش شبیه به آماده نیز باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو