هروی: بعد از مسابقات جهانی اتفاقات خوبی برای کاراته نیفتد/ لغو بازی‌های آسیایی تیر خلاص بود


هروی: بعد از مسابقات جهانی اتفاقات خوبی برای کاراته نیفتد/ لغو بازی‌های آسیایی تیر خلاص بود

سرمربی تیم ملی کاراته ایران لغو بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو را تیر خلاصی بر پیکر این رشته خواند و خواهان حمایت مسئولان شد.

شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو اظهار داشت: به رشته‌های دیگر کاری ندارم، اما این اتفاق تأثیر منفی زیادی برای کاراته خواهد داشت. در مسابقات المپیک 2022 توکیو اوزان کاراته از 5 به 3 وزن رسید و بازیکنان بسیار خوبی داشتیم که در این سه وزن ادغام شدند و فرصت این را نداشتند که در وزن خود سهمیه المپیک را کسب کنند.

وی اضافه کرد: بعد از مسابقات المپیک توکیو، همه بازیکنان دوست داشتند در مسابقات جهانی شرکت کنند، اما این رقابت‌ها را از دست دادیم و در ادامه از حضور در مسابقات کاراته وان‌ها نیز بازماندیم. این اتفاقات پشت سر هم باعث شد فکر و ذکر تمام بازیکنان به بازی‌های آسیایی و حضور در این میدان مهم باشد، اما متأسفانه این مسابقات نیز به تعویق افتاد.

سرمربی تیم کاراته با تأکید بر تاثیر منفی تعویق بازی‌های آسیایی روی بازیکنان گفت: با اعلام خبر تعویق بازی‌های آسیایی، بازخوردهای بدی گرفتیم. بعد از عدم حضور در مسابقات جهانی اتفاقات خوبی برای تیم ما نیفتاد و جمع کردن تیمی که انگیزه خود را در چند مرحله از دست داده، خیلی سخت است. پیش از لغو مسابقات بازیکنان ما از لحاظ روحی در شرایط خوبی نبودند و با لغو بازی‌های آسیایی شرایط روحی بازیکنان بدتر شد و به نوعی این اتفاق آخرین تیر خلاص به تیم ملی کاراته بود.

هروی در خصوص برنامه‌های تیم ملی عنوان کرد: دو تیم به مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا اعزام خواهیم کرد و در خصوص بازی‌های آسیایی نیز منتظر تاریخ جدید این مسابقات خواهیم بود تا برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر دیگر هیچ برنامه‌ دیگری برای این مسابقات نداریم و بعد از این دو رویداد نیز عملاً یک سال هیچ رویدادی نخواهیم داشت.

وی گفت: مسلماً کاراته از این اتفاق متضرر خواهد شد. کاراته با وجود حضور در بازی‌های آسیایی نیز زیاد مورد توجه نبود و با لغو این مسابقات این عدم توجه بیشتر خواهد شد. به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته اصلاً خوب نیست که بگویم تیم شرایط روحی خوبی ندارد و بازیکنان در این چند وقت با از دست مسابقات آسیب‌های زیادی دیدند.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص حفظ انگیزه ورزشکاران برای ادامه تمرینات گفت: باید در عمل و نه در حرف، از ورزشکاران و قهرمانان حمایت شود تا بدانند یک تیم قدرتمند از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پشت آنها حضور دارد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...