طراحی ایمپلنت مغز برای کمک به معلولان


طراحی ایمپلنت مغز برای کمک به معلولان

اخیرا محققان یک ایمپلنت مغزی برای معلولان طراحی کرده‌اند که آن‌ها هم بتوانند از وسایل دیجیتالی استفاده کنند.

به تازگی شرکت فناوری Synchron ایمپلنت مغزی اختراع کرده که به معلولان کمک می‌کند با فکر کردن از رایانه استفاده کنند. گفته شده متخصصان پس از آزمایش این ایمپلنت مغزی، آن را در مغز شش بیمار می‌کارند.

این ایمپلنت به بیماران امکان می‌دهد که دستگاه‌های دیجیتال را فقط با فکر کردن کنترل کنند و به آن‌ها توانایی انجام کار‌های روزمره از جمله ارسال پیامک ایمیل و خرید آنلاین را می‌دهد. اگر آزمایشات موفقیت آمیز باشد، ایمپلنت به عنوان یک محصول تجاری با هدف کمک به بیماران معلول فروخته می‌شود تا استقلال و کیفیت زندگی آن‌ها بازگردانده شود.

تام آکسلی، مدیرعامل شرکت Synchron گفت: "این ایمپلنت راه‌حلی برای میلیون‌ها نفری که از فلج رنج می‌برند، ارائه می‌کند. ایمپلنت استنترود از یک آلیاژ انعطاف پذیری به نام نیتینول تشکیل شده است و با الکترود‌هایی پر شده که می‌توانند سیگنال‌های عصبی را در مغز ثبت کنند. "

براساس گزارش‌ها، ایمپلنت مذکور را می‌توان در رگ خونی بالای قشر حرکتی، ناحیه‌ای که مسئول حرکت مغز است، کاشت. هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، منبسط می‌شود تا الکترود‌ها را روی دیواره رگ خونی نزدیک مغز فشار بگیرند و بتوانند سیگنال‌های عصبی را ضبط کند. این سیگنال‌ها مستقیماً از مغز به نواحی مورد نظر که در زیر پوست قفسه سینه قرار دارند، منتقل می‌شود.

طراحی ایمپلنت مغز برای کمک به معلولان

واحد موجود در قفسه سینه طوری برنامه ریزی شده که به طور مداوم سیگنال‌های مغز را دریافت کند و هنگامی که به گیرنده خارجی متصل می‌شود می‌تواند آن‌ها را به رایانه ارسال کند. به گزارش دیلی میل این بدان معناست که بیمار می‌تواند آنچه را که روی صفحه کامپیوتر ظاهر می‌شود، مانند مکان نما یا صفحه کلید روی صفحه، کنترل کند.

بیشتر بخوانید

ریزتراشه های پوستی؛ از سهولت در انجام کارها تا نقض حریم شخصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...