بازیگر نقش توماس ادیسون درگذشت


بازیگر نقش توماس ادیسون درگذشت

کنت ولش که در سریال «جادوگر نور» نقش توماس ادیسون را بازی کرده بود، در 80 سالگی درگذشت.

بازیگر نقش توماس ادیسون درگذشت

به گزارش ایران اکونومیست از ددلاین، کنت ولش، بازیگر کانادایی که بیشتر به بازی در نقش مامور سابق اف بی آی، ویندوم ارل، در سریال توئین پیکس ساخته دیوید لینچ شناخته می‌شد، درگذشت. دلیل فوت او هنوز اعلام نشده است.

این بازیگر کانادایی در طول فعالیت هنری خود در بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال بازی کرد. وی بازی در نقش چند شخصیت تاریخی از جمله هری اس. ترومن، سی و سومین رئیس جمهوری آمریکا، توماس ای. دیویی، ۴۷مین فرماندار ایالت نیویورک،کالین تاچر، سیاستمدار معروف کانادایی، و توماس ادیسون، از بزرگترین مخترعان تاریخ، را نیز در کارنامه داشت.

بازیگر نقش توماس ادیسون درگذشت کنت ولش در سریال جادوگر نور

ولش در سال ۱۹۴۲ در ادمونتون کانادا متولد شد و در مدرسه ملی تئاتر کانادا در مونترال تحصیل کرد. وی فعالیت هنری خود را در جشنواره تئاتر استراتفورد و با بازی در نمایش‌های شکسپیر آغاز کرد.

ولش اولین حضور خود در تلویزیون را در سال ۱۹۶۳ و با بازی در سریال تئاتر بندکفش (Shoestring Theatre) تجربه کرد و پس از آن در چند سریال دیگر از تولیدات سی بی سی تلویژن نیز ظاهر شد.

این بازیگر کانادایی در دهه های ۷۰ و ۸۰ بیشتر در کانادا کار می‎‌کرد اما در سال ۱۹۸۸ فیلم داندی کروکودیل ۲ را در استرالیا بازی کرد و در یک قسمت از سریال آمریکایی منطقه گرگ و میش ظاهر شد.

بازیگر نقش توماس ادیسون درگذشت کنت ولش در سریال توئین پیکس

ولش پس از بازی در سریال معمایی و روانشناختی توئین پیکس در سریال‌های تلویزیونی شناخته شده دیگری چون پرونده‌های ایکس (The X-Files)، نظم و قانون: محدویت‌های بیرونی، غذای روح و غیره نیز جلوی دوربین رفت.

از دیگر فیلم‌ها و سریال‌هایی که ولش در دوران بازیگری خود در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت، می‌توان به روز پس از فردا، هوانورد، افسانه‌های خزان و عامل نفوذی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار