فدراسیون به دنبال توسعه ورزش بانوان در ابعاد همگانی و قهرمانی است


فدراسیون به دنبال توسعه ورزش بانوان در ابعاد همگانی و قهرمانی است

رئیس فدراسیون بدنسازی گفت: این فدراسیون به دنبال توسعه ورزش بانوان در ابعاد همگانی است و اعزام بانوان به مسابقات برون‌مرزی انجام می‌شود.

عبدالمهدی نصیرزاده در رابطه با اعلام ممنوعیت ورزش بانوان در سال گذشته گفت: رشته پرورش اندام بانوان در ایران وجود نداشته است که ورزشکاران آن بخواهند به مسابقات خارج از کشور اعزام شوند و قرار نیست عده‌ای محدود با آبروی جامعه میلیونی بانوان ورزشکار بازی کنند.خبر ممنوعیت ورزش بانوان در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صحت ندارد، زیر اگر چنین بود باید گفته می‌شد بانوان به هیچ عنوان ورزش نکنند. ممنوعیت اعلام شده در سال گذشته، باعث شد تا بخشی از برنامه‌ها همچون مسابقات در حوزه بانوان معطل بماند که دوباره فعال خواهد شد.

چند روز پیش نصیر زاده در مصاحبه ای اعلام کرده بود که با بانوان ورزشکار رشته پرورش اندام برخورد خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی درباره اعزام بانوان به رقابت‌های جهانی گفت: برای نخستین بار یک بانوی ایرانی توانست در مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا یک عنوان سومی کسب کند و در نظر داریم در کمتر از ۲ هفته دیگر یک بانوی ورزشکار دیگر را به مسابقات پرس سینه قهرمانی جهان اعزام کنیم. برگزاری دوره مربیگری بین‌المللی بدنسازی ویژه بانوان در ۱۶ اردیبهشت امسال نشان می‌دهد که این رشته همچنان در کشور فعال است و بانوان جایگاه ویژه‌ای در این فدراسیون دارند.

بیستمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ طی روز‌های سوم لغایت دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ به میزبانی سمرقند ازبکستان برگزار شد و تیم ملی ایران نیز در رده‌های جوانان، امید، بزرگسالان، پیشکسوتان، معلولین و کم بینایان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد. ملی پوشان ما در نهایت با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۷ مدال برنز به کار خود پایان دادند.

نصیرزاده گفت: حدود ۸۴ درصد از باشگاه‌های ورزشی کشور را این فدراسیون در اختیار دارد که به طور معمول بیش از نیمی از زمان فعالیت آن‌ها مختص بانوان است به طوری که نزدیک به ۶۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون معادل ۵۰۰ هزار نفر را نیز بانوان تشکیل می‌دهند. بار‌ها در مراجع مختلف علیه این افراد شکایت شده است، اما فعالیت آن‌ها هم چنان ادامه دارد، به طوری که در حال حاضر تعداد قهرمانان فیک آن قدر افزایش یافته است که دیگر امکان شناسایی قهرمانان واقعی نیز وجود ندارد. همچنین قهرمانان واقعی پرورش اندام و بدنسازی کسانی هستند که با هزینه فدراسیون و با تصویب شورای برون‌مرزی به مسابقات اعزام شوند و نباید اجازه داد هر کسی خود را در عضو این جمع بداند.

رئیس فدراسیون بدنسازی گفت: هیئت‌های استانی و ادارات کل ورزش و جوانان نباید اجازه بدهند، شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌ها برای قهرمانان فیک، بنر بالا ببرند، زیرا این افراد در ادامه مطالباتی را از هیئت‌ها و ادارات مطرح می‌کنند که صحیح نیست و باید برخورد کرد تا بتوان نظم و آرمش را در رشته‌های پرمخاطب بدنسازی و پرورش اندام برقرار کرد. یکی از گام‌های فدراسیون برای مقابله با این موضوع آن است که از تمامی ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی خواسته شده است تست دوپینگ را پشت سر بگذارند. این تست‌ها هزینه دارد، اما نباید اجازه داد با یک اشتباه، ورزش ایران محروم یا جریمه شود.

بیشتر بخوانید

در صدد کسب مجوز فعالیت بانوان در رشته فیتنس هستیم

نصیرزاده گفت: به طور معمول اعتراض ورزشکاران و قهرمانان بدنسازی و پرورش اندام از کمبود‌ها نیست و بیشتر آن‌ها در رابطه با تبعیض‌ها گلایه دارند، فدراسیون نیز در رابطه با حذف رشته‌های مرتبط با بدنسازی و پرورش اندام از فهرست تجلیل از مدال‌آوران کوتاه نخواهد آمد و لازم است در این باره مطالبه گری شکل گیرد.

پیش از این عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در سفری یک روزه به شهرکرد در مجمع انتخاباتی هیئت استانی شرکت کرد. ۳۱ نفر از اعضای مجمع انتخابات هیئت بدنسازی و پرورش اندام چهارمحال و بختیاری با ۲۳ رای مثبت، سعید محمدی را به عنوان رییس جدید هیات انتخاب کرده و سکان هدایت را به دست وی سپردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد