پیش فروش فیدلیتی پرایم بهمن متوقف شد؛ لزوم نظارت دقیق وزارت صمت بر پیش فروش‌های انحصاری خودرو


پیش فروش فیدلیتی پرایم بهمن متوقف شد؛ لزوم نظارت دقیق وزارت صمت بر پیش فروش‌های انحصاری خودرو

پیش فروش خودروی شاسی بلند گروه بهمن با نام فیدلیتی پرایم که در دوره‌های گذشته با اختلاف فاحش نسبت به قیمت بازار و حاشیه سود چند صد میلیونی برای ثبت‌نام کنندگان خاص، انجام شده و باعث اعتراض سایر متقاضیان شده بود، در این دوره بعد از یک بار تعویق زمان ثبت‌نام، نهایتا با نامه وزارت صمت مبنی بر لزوم استفاده از سامانه یکپارچه فروش خودرو، متوقف شد.

به گزارش سیتنا، روز گذشته در صفحه اینستاگرام فروش آنلاین بهمن موتور آمد:

شرکت بهمن موتور ضمن پوزش از مشتریان محترم در مورد عدم امکان فروش خودرو فیدلیتی پرایم اعلام کرد که برنامه اولیه فروش برای روز چهارشنبه 14 اردیبهشت که در تاریخ هشت اردیبهشت اطلاع رسانی شده بود، به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید سعید فطر به روز شنبه 17 اردیبهشت موکول شد.

با توجه به اینکه برای انجام این فروش مجوز لازم به شماره 400/9526 از وزارت صمت دریافت شده بود، متاسفانه لحظاتی پیش از شروع زمان فروش، وزارت صمت ابتدا طی تماس تلفنی و پس از آن طی نامه شماره 60/47800 مورخ 1401/02/17 خواستار توقف فرآیند فروش گردید.

شرکت بهمن موتور ضمن عذرخواهی از مشتریان گرامی، به مجرد دریافت دستورالعمل جدید نسبت به فروش خودروهای ساخت خود اقدام خواهد نمود.

پیش فروش فیدلیتی پرایم بهمن متوقف شد؛ لزوم نظارت دقیق وزارت صمت بر پیش فروش‌های انحصاری خودرو

گفتنی است؛ هفته گذشته سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه ای خطاب به سازمان حمایت اعلام کرد: تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۲/۲۵ فراهم شود و تمامی خودروسازها از تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۸ هرگونه عرضه خودرو را با هماهنگی آن سازمان و صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت مورد نظر، امکان عرضه عادلانه تر برای تمام خودروهای تولیدی فراهم شود.

در همین راستا، انتظار می رود وزارت صمت با نظارت دقیق بر پیش فروش خودروهایی که اختلاف قابل توجهی با قیمت بازار دارند، امکان سوء استفاده از این گونه تجارت انحصاری خودرو را به حداقل ممکن کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید