«خبیری» مدیر جهاد کشاورزی خوسف شد


«خبیری» مدیر جهاد کشاورزی خوسف شد

طی مراسمی «سید مهدی خبیری» به عنوان مدیر جهاد کشاورزی خوسف معرفی و از زحمات «سید حسن رضوی» مدیر سابق قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی خوسف امروز (18 اردیبهشت) با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

در این مراسم «سید حسن رضوی»، مدیر سابق جهاد کشاورزی کرد: شهرستان خوسف جزء شهرستان های اول و دوم در اجرای سیستم های آبیاری نوین در خراسان جنوبی است، که در بحث قنوات هم با وجود کمبود شدید اعتبارات، در چهار سال گذشته بیش از 100 رشته قنات با همکاری بسیج سازندگی احیا شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از احیای قنات روستای شیخ آباد بعد از 22 سال خبر داد و گفت: این مهم سبب مهاجرت معکوس مردم شد.

وی با اشاره به احداث کانال های بتنی مدیریت آب، گفت: پیگیری های لازم از سوی بنیاد مستضعفان برای حواله سیمان به مقدار 6 هزار تن شد که در نهایت 36 هزار کیسه رایگان موافقت کردند که بخشی در حوزه کشاورزی، مدرسه سازی، بنیاد مسکن و عشایری استفاده شد.

رضوی گفت: در بخش تسهیلات هم گلخانه های خوسف بدهی هایی داشتند که به صورت تساعدی زیاد شده بود که بعد از پیگیری های لازم، تسهیلات آنها امهال شد و این مهم در ادامه به سطح استان و حتی کشور تعمیم داده شد.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 معرفی برای تسهیلات زیاد بود که در استان 30 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که تنها 6 میلیارد تومان برای شهرستان خوسف بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سابق خوسف از سند دار شدن اراضی خوسف خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار هکتار از اراضی نقشه برداری و تعیین تکلیف شد و به کمیسیون رفع تداخلات رفت که خوسف، در این مورد نسبت به سایر شهرستان ها پیشرو است.

رضوی با اشاره به نهاده های دامی هم گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کمبودها، مشکلات عدیده ای داشتیم، اما شهرستان خوسف به دلیل مدیریت خوب توسط تشکل های بخش دامپروری و تعاونی ها، کمترین تنش را داشتیم و بیشترین نهاده دامی به مرغداران رسید.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل