شمارش معکوس برای ماه گرفتگی بزرگ اردیبهشت آغاز شد


شمارش معکوس برای ماه گرفتگی بزرگ اردیبهشت آغاز شد

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) ماه گرفتگی بزرگ 26 اردیبهشت 1401 به عنوان یکی از بزرگترین ماه گرفتگی های سال را از دست ندهید. در ادامه با جزئیات رصد این خسوف کامل آشنا خواهیم شد. تقویم نجومی اردیبهشت ماه برای علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی یک رویداد جذاب را به همراه دارد. علاقه‌مندان در تاریخ 16 می 2022 میلادی برابر با... نوشته شمارش معکوس...

ماه گرفتگی بزرگ 26 اردیبهشت ۱۴۰۱ به عنوان یکی از بزرگترین ماه گرفتگی های سال را از دست ندهید. در ادامه با جزئیات رصد این خسوف کامل آشنا خواهیم شد.

تقویم نجومی اردیبهشت ماه برای علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی یک رویداد جذاب را به همراه دارد. علاقه‌مندان در تاریخ ۱۶ می ۲۰۲۲ میلادی برابر با دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌توانند یکی از بزرگترین ماه گرفتگی‌های سال را رصد کنند. این پدیده نجومی در بخش‌هایی از اروپا و آسیا قابل رصد خواهد بود.

جزئیات رصد ماه گرفتگی بزرگ اردیبهشت

این ماه گرفتگی کامل در شامگاه دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و پس از گذشت 85 دقیقه به پایان خواهد رسید. البته در زمان آغاز مرحله بصری و هنگامی که چتر زمین از مقابل ماه عبور می‌کند، این خسوف به شکل کامل برای علاقه‌مندان قابل مشاهده نخواهد بود. همچنین اگر آسمان کاملا صاف باشد، ماه در این زمان به رنگ قرمز درخواهد آمد.

پس از این که ماه کاملا قرمز شد، نزدیک به افق در جهت غرب-جنوب غربی می‌توان آن را مشاهده کرد. همچنین در این زمان عکاسان حوزه نجوم می‌توانند از فرصت استفاده کرده و تصاویر جذابی را به ثبت برسانند. گفتنی است این ماه گرفتگی با وجود کامل بودن از آسمان ایران قابل رصد نخواهد بود. علاوه بر این در ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۱ نیز یک ماه گرفتگی کامل دیگر رخ خواهد داد که متاسفانه آن خسوف نیز از آسمان ایران قابل رصد نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد